REVIEW: Assassin’s Creed Liberation HD

Iako veliki izdavači stalno pričaju kako su oni tu zbog igrača, realnost je zapravo mnogo drugačija. Njihov glavni cilj je da nam uzmu teško zarađen novac, a kvalitet igara je obično sekundarna stvar. Naravno “magla se neće sama od sebe prodati” pa su tu PR i marketing odeljenja kojima je glavni cilj da svaku igru proglase revolucionarnom, neviđenom, fantastičnom i tako dalje. Najbolji primer za to su razno razni portovi sa slabijih na jače konzole, koji se malo doteraju, našminkaju, zalepi im se neka zvučna oznaka (HD na primer) a korisnicima se naplati kao nova igra.

U pravoj tradiciji ove prakse danas vam predstavljamo Assassins’s Creed: Liberation HD, nekada PS Vita ekskluzivu, sada dostupnu na PC, Xbox 360 i PS3. U pitanju je igra koja služi kao neka vrsta prequel-a za AC4: Black Flag a smeštena je u New Orleans 16 veka. Ono što je razlikuje od celog serijala je ženski protagonista Aveline.  Ukoliko ste igrali PS Vita verziju onda sledeće redove možete preskočiti.

ss_06bb7fd14b312d069cf97f33cdcddea51dd80d3b.1920x1080_resize

Rekosmo već da se priča vrti oko prvog ženskog ubice, koga VI možete kontrolisati u Assassins Creed serijalu. Aveline je vanbračno dete francuskog grofa i njegove robinje, što joj omogućava pristup svim slojevima društva. Aveline može da se preruši u roba i tako bez problema ušeta na plantažu ali može da bude i gospa iz visokog društva, kada su joj otvorena vrata svih uglednijih kuća u New Orleansu. Naravno uvek se možete vratiti na odelo assassin-a ali tada ćete štrčati kao grobar na severu Marakane. Svaka “maska” nosi svoje prednosti i mane pa recimo kao robinje ili gospa neće imati pun pristup celom svom arsenalu.

Rekosmo već da se radnja dešava u New Orelansu, što znači trčanje po krovovima ili preskakanje dvorišta. Takođe dobar deo misija će se odvijati po močvarama koje okružuju ovaj grad a većinom ćete se pentrati po krošnjama drveća. No močvara nije baš prijateljski raspoložena prema strancima, pa čak i ako su oni veoma uspešni assassin-i, pa se pazite gladnih aligatora.

Sama priča je dobro zamišljena i vrti se oko sukoba unutar organizacija assassin-a, zatim tu je guverner grada koji šuruje sa templarima i tako dalje. Priča je prilično linearna i mada postoji solidan broj sporednih misija igra vas nikada ne primorava da ih završite. Scenario je odlično zamišljen i često ćete sebe zateći kako rešavate narednu misiju ne bi li saznali nove informacije vezane za igru.

ss_151c1b35d26b5962326043fa532958f186e73ce4.1920x1080_resize

Pored glavne junakinje tu je i niz živopisnih karaktera sa kojima se naša gospa druži ili ratuje. Najčešće ćete posećivati Gerald Blanc, koji pomaže Aveline sa pravljenjem raznih predmeta ili savetima vezanim za misije. On je takođe i beznadežno zaljubljen u nju, ali ceo taj deo priče je prilično loše napisan.

Najveća razlika između Vita i PC, Xbox 360 ili PS3 verzija je vezana za borbu. Assassin’s Creed: Liberation HD je mnogo lakša igra, pre svega zbog jednostavnije kontrolne šeme koja vam pruža veću preciznost tokom borbi, a samim tim i olakšava igranje. Dimne bombe su i dalje najbitniji deo opreme , jer privremeno parališu stražare pa ih bez problema možete tada eliminisati. Od oružja bi izdvojili mačetu koja je veoma efikasna u eliminisanju dosadnih protivnika.

ss_154b5ab3df1b83932a128d14df5378c71e4c3c21.1920x1080_resize

Kako što ste i očekivali grafika je pretrela najveće promene i to na bolje pa je vrlo teško primetiti da je ova igra započela svoj život kao PS Vita naslov. Marketinški deo Ubisoft-a uvek voli da istakne kako su se posebno potrudili oko sinematika, što se vidi već na prvi pogled.  Nažalost pored zvuka, koji je manje više isti kao na Vita verziji, tu su i “bug”-ovi. Pretpostavljamo da je toliko pažnje posvetili pravljenju HD sinematika da nisu mogli da isprave gomilu grešaka koji su odavno poznate. Karakteri sa kojima pričate će gledati u drugu stranu, neke alatke će povremeno prestati da funkcionišu (konopac za penjanje) a često se dešava i “klipovanje” tekstura što ume da bude posebno iritantno.

Šteta je što se Ubisoft nije više potrudio oko ove konverzije i to uradio na kvalitetan način. Lepo je videti sinematike u Full HD ali verujemo da bi igrači mnogo više uživali u igri da nema nekih “bug”-ova. Takođe igra se osim grafike, suštinski ne razlikuje od Vita verzije, što je još jedan veliki minus.

ss_f024ce101cd5ecdc2d62badc1cc8e39fae71b144.1920x1080_resize

Kao što smo rekli u uvodu cilj izdavačkih kompanija je da nam uzmu novac uz što manje truda a Assassin’s Creed: liberation HD je pravi primer takve prakse. Sa druge strane ako niste igrali PS Vita verziju,  a volite Assassins’s Creed serijal onda bi trebalo da probate Liberation HD, jer je ovo u suštini korektna igra.

Autor: Aleksandar Ašković

Assassin's Creed Liberation HD

0