Opisi igara

REVIEW: Broken Age act. 1

Posted on

Kada je Tim Schafer najavio novu igru svog studija Double Fine Productions, i to igru koja će biti point & click avantura, igrači su pohrlili ka Kickstarterovom web sajtu da vide kako mogu da pomognu. Naravno da se to desilo, Schafer već decenijama važi za kultnog autora video igara zahvaljujući takvim hitovima kao što su Day of the Tentacle, Grim Fandango i Psychonauts. Sa druge strane, Schafer važi za egocentričnog osobenjaka koji ne ume da kontroliše novac, što su mu mnogi zamerili još tokom razvoja Brutal Legenda, a naročito za vreme čitave priče oko Broken Age-a. Jer, novac koji su Schafer i Double Fine tražili je višestruko premašen u maltene par sati, a onda je Tim počeo da odlaže izlazak igre, traži dodatne finansijere i slično. Nemojte pogrešno da nas razumete, jednostavno su im apetiti porasli i odlučili su da učine produkciju mnogo boljom i na pravi način se oduže igračima. Mali je problem što se to oduživanje odužilo, pa smo sa određenom dozom nelagode dočekali izlazak prvog dela (drugi će izaći do kraja godine) Double Fine avanture koja se danas zove Broken Age.

Srećom, već prvih par koraka u ulogama naših glavnih junaka devojke Velle i momčića Shaya (Elijah Wood) je dovoljno da potpuno zaboravimo na razvoj igre i prepustimo se avanturi. Vella živi u selu koje tradicionalno žrtvuje jednu od devojaka čudovišnom božanstvu. Međutim, žitelji ne žive u konstantnom strahu i patnji, naprotiv. Oni jednostavno rade ono što će im budućnost učiniti mirnijom i srećnijom, a devojka koja postaje žrtva je u stvari devojka kojoj je ukazana neverovatna čast. Ova naizgled mračna priča nam je sve vreme prikazana sa mnogo šarma, dosta humora i prelepim predelima kroz koje se Vella kreće. Slična situacija je i na drugoj strani, kada igramo kao Shay. Momak koji je čitav život proveo kao jedini član posade svemirskog broda, kome društvo prave samo brodski kompjuter koji predstavlja oca noću, a majku preko dana, i lutke sa kojima kreće u igru ili avanturu, kako vam drago.

Dok lagano i naizmenično prelazite etape svake od ove dve priče, saznajete da je Vella vrlo odlučna i nezavisnog duha, pa je jasno da ćete u njenoj ulozi pokušati da promenite sudbinu i zapravo porazite čudovište, a ne samo postanete njegova voljna žrtva. Shayu je takođe preko glave unapred isprogramiranih avantura u kom je najveći problem da li će moći da pojede dovoljno sladoleda, kako bi ispod lavine voćnih ukusa spasao svoje vunene drugare. Kako vas igra polako uvlači u priču i kreće da pred vas postavlja zagonetke, dolazi i trenutak preplitanja dve priče i kraj. O da, kraj je došao na pravom mestu u priči, ali prerano i sada jedva čekamo drugi deo.

 

U produkcijsku vrednost više ne sumnjamo. Atmosfera, grafika i zvuk su odlični i predstavljaju logičan stilski nastavak svih Double Fine igara do sada, ali je to izvedeno mnogo bolje i sigurnije. Kvalitetnije. Tu pomažu i poznati glumci koji zdušno pomažu u oživljavanju likova, a među njima pored pomenutog Elijaha Wooda, imamo i Schaferovog omiljenog Jacka Blacka (pogledajte pod Brutal Legend) i geeky legendu Willa Wheatona (Wesley iz Star Treck TNG i Sheldonov nemezis u BBT-u). Priča nas, kako smo već rekli drži i jedva čekamo da vidimo rasplet, a više ne sumnjamo da će biti odličan. Jedino gde mi, iskusni avanturisti, imamo određene zamerke je težina zagonetki koja nije ni blizu onoga na šta nas je doba već pominjanih Schaferovih avantura ili prva dva Monkey Islanda naviklo, ali je u skladu sa onim što recimo radi TellTale (novi Sam & Max i Monkey Island).

 

Autor: Luka Zlatić

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version