REVIEW: Teslagrad

Teslagrad na prvi pogled nije posebno originalna igra – u pitanju je indie platforma. Međutim, poredeći ga sa drugim igrama iz žanra, ovaj naslov ima svoje skrivene kvalitete.  Teslagrad počinje tako što vam nije baš najjasnije ko ste, šta radite i zbog čega ste upravo tu gde ste. Naravno, nakon što odigrate dovoljan broj nivoa sva pitanja koja ste postavili sami sebi biće odgovorena.

ss_bf9446eb1ff7ac11e66581a88e978d2b25eccdb7.1920x1080_resize

Izuzev naslova igre i završne scene, nema ni reči o Teslagradu. Priča u igri je ispričana kroz lutkarska pozorišta na koja ćete nailaziti tokom nivoa i koja će vam pomagati u otkrivanju toga šta se zapravo događa. Tu su i slike u raznoraznim odajama koje potpomažu razvoj priče. Pohvalno je to što iako poseduje svoja ograničenja u prenošenju na igrača, priču nije teško shvatiti niti ispratiti. Istini za volju, nije ni posebno napredna niti “zakukuljena”, ali je jako šarmantna i dopadljiva.

ss_cf4c7cea761a1647fde2e1a00c8dd86f8fd412c3.1920x1080_resize

Kada pričamo o dopadljivom, ne možemo a da ne pomenemo sjajnu grafičku izvedbu i artwork ljudi koji stoje iza ove igre. Neverovatni detalji, vizuelni stil, kombinacija ručno crtanih likova i 2.5D pozadina, uklapa se perfektno sa specijalnim efektima i opštom atmosferom. Jednostavno, igra izgleda sjajno i nećete moći lako da se odlučite oko toga koji vam se deo više dopada. Mehanika je sa druge strane dobro poznata – Objekti u okruženju mogu biti crveni ili plavi. Istobojnih objekti se odbijaju a raznobojni privlače. Uz ovaj koncept, igrač može da postigne naizgled nemoguće – da preskoči velike provalije, savlada visoke zidove i izbegne protivnike.  Odmah ovde napominjemo i generalni problem igara sličnog tipa – iako igrač možda zna rešenje i može da ga lako izvede, problem je u njegovim refleksima i “nabadanju” tačno određenog dela sekunde i piksela kako bi se sekvenca obavila na ispravan način. To ume dosta da zamara, ako niste ljubitelj ovog žanra.

ss_d24531a096914e4dcbc01fa58aa3f2a819914892.1920x1080_resize

Glavonje će vas posebno umoriti – ne samo da su teške, da ih je potrebno dosta dugo “razmekšavati” kako biste ih ubili, već morate da ispratite i naučite određenu putanju po kojoj se kreću a njima će biti dovoljno da vas samo jednom “potkače” i naći ćete se u situaciji da iznova krećete u borbu.

U starom dobrom maniru oldschool platformi i Teslagrad poseduje svoje skrivene sobe i predmete. Tu je čak 36 kapsula koje sadrže fotografije koje će dodatno objasniti pozadinsku priču Teslagrada. Neke od njih naći ćete lako, dok ćete se za druge baš morati potruditi.  Vremenom ćete shvatiti da će se otkrivanjem svih 36 kapsula dogoditi nešto zaista posebno, ali to ćemo već ostaviti vama da otkrijete.

ss_ec61bc0b8cb3b0acb25cd6f1582bf128b3d5898d.1920x1080_resize

Teslagrad je “čudna” igra. Zahteva specijalna interesovanja i metodiku igranja od igrača. Ima sjajnu grafiku i crteže, zanimljivu priču i nije nimalo laka na nekim od težih nivoa.

Autor: Bogdan Diklić