REVIEW: Earth Defense Force 2025

Earth Defense Force, odnosno Odbrambena Snaga planete Zemlje, unifikovana je i zajednička vojna snaga finansirana od skoro svake države na planeti Zemlji. Napravljena je nakon što su naučnici otkrili skorašnju posetu vanzemaljske rase, a u slučaju da se ispostavi da vanzemaljci imaju “zle namere”. 2017 godine, ispostavilo se da su sumnje bile opravdane i EDF je krenuo u bitku protiv Ravagers-a, vanzemaljske rase koja je napala Zemlju sa ogromnim insektoidnim kreaturama, svemirskim brodovima, robotima, gigantskim gušterolikim čudovištima i drugim, za Japan standardnim, stvarima. Osam godina nakon pobede nad poslednjim Ravager-om u Arizoni, ovi vanzemaljci ne odustaju pa napadaju iznova, samo što ovoga puta koriste nove i veće kreature, koje su se razvile u podzemnim gnezdima. Među svim ovim kreaturama nalazi se i Retiarius, paukoliko čudovište koje pravi ogromne paukove mreže, a tu su i pčele, pogađate – ogromne. To znači da je vreme da se Earth Defense Force ponovo aktivira i još jednom spasi čovečanstvo od vanzemaljske pretnje, i to u 2025 godini, odakle stiže i naziv igre.

684232_20130611_screen005_resize

Igrač se nalazi u ulozi vojnika EDF-a koji može da se odluči za jednu od četiri klase vojnika. Ranger je vojnik-pešak koji ima mogućnost da upravlja raznoraznim vozilima i mekovima. Poseduje najširi dijapazon oružja koje može koristiti, kao što su puške, snajperi, dvocevke, lanseri granata i raketa, bacači plamena i tome slično. Wing Diver je druga klasa koja se sastoji isključivo od žena koje koriste napredno naoružanje i jet pakove. Naoružane su plazma i laserskim puškama. Tu je Air Raider, klasa specijalizovana za ispomoć pešadiji koji poseduje eksplozivno naoružanje i koji može da postavi pakete pomoći za vojnike, štitove od protivničkih projektila, da pozove nova vozila u borbu ali i da naruči napade iz vazduha. Konačno, tu je i Fencer, klasa teško naoružanog i oklopljenog vojnika koji može da ponese četiri oružja u borbu. Kreće se jako sporo i poseduje neke jako kreativne “alatke” – štit koji eliminiše svaku štetu, koplje koje uništava protivničke strukture i vozila iznutra, ručni top, vibro-čekić kao i ručni top koji može da probije štit ali vas čini ranjivim na oko jednu sekundu.

684232_20130903_screen001_resize

Izuzev poslednje klase, svaka druga može u borbu odnosno misiju poneti maksimalno dva oružja. Zanimljivo je istaći da dizajneri kažu da njihov naslov poseduje preko 700 različitih primeraka naoružanja odnosno 175 po klasi vojnika. Ovo je ujedno i najveći broj naoružanja koji se može naći u bilo kojoj video igri iz EDF serijala. Neki od nivoa poseduju i vozila kojima možete upravljati. Tu su i okruženja koja možete uništiti a ono što je i očekivano iz jedne igre iz Japana jeste velika diverzifikacija nivoa koja će vas ovde iznenaditi – tu su plaže, podzemni nivoi,  planine i nizije, reke, gradovi i još mnogo toga drugog. Interesantno je i da nema nikakvih penala za rušenje okolnih zgrada pa nekada možete i malo da se opustite, pustite mašti na volju i uništite sve oko vas što želite. Drugi EDF vojnici mogu biti takođe uključeni u bitku kako bi vas pratili, napadali protivnike i tome slično.

684232_20130925_screen001_resize

Zanimljivo je i da je sistem težine igranja definisan tako da na višim nivoima dobijate i kvalitetnije naoružanje od protivnika, što vas forsira na to da iznova i iznova prelazite iste misije. Među vozilima, na raspolaganju su vam motorcikli, ambulantna vozila i lanseri raketa, potom tri tipa tenkova, takođe tri helikoptera sa različitim naoružanjem i mekovi kojih takođe ima tri. Sve ovo biće vam potrebno da još jednom krenete u bitku protiv vanzemaljaca koji su iznova podeljeni u dve grupe – biološka bića poput pauka, mrava, pčela, zmajeva i slično kao i mehaničkih jedinica poput letelica, tenkova i tako dalje.

Ukoliko želite malo ne posebno mentalno zahtevne borbe protiv velikih kreatura, onda je Earth Defense Force 2025 prava igra za vas.

Autor: Stefan Starović

Earth Defense Force 2025