REVIEW: Shadowrun Dragonfall

DLC Dragonfall je bio najavljen gotovo odmah po izlasku originale igre, tako da možda deluje da  je za studio osrednje veličine ovo nedovoljno vremena, no, ipak je bilo sasvim dovoljno da se napravi jedna ekspanzija solidne veličine. I da kažemo odmah – i to kakva ekspaznija! Ovaj „dodatni sadržaj“ se može sasvim slobodno nazvati punokrvnim nastavkom igre, jer istu u svakom pogledu nadograđuje i produbljuje. Ukoliko ste igrali originalnu igru, ili čitali naš opis, poznato vam je da je i original bio odličan naslov kome je falilo taman toliko da bude savršen. Sitne greške koje pravim fanovima rpg igara umeju da smetaju, ovog puta su otklonjene, i pri tom ne mislimo samo na toliko kritikovani sejv sistem, koji je pored ostalih izmena u dizajnu gejmpleja zapravo samo šlag na torti.

4_resize

Dragonfall se odvija u Berlinu, gde je vaš lik upravo upao u ekipu shadowrunnera koju predvodi vaša stara poznanica. Stvari će vrlo brzo krenuti po zlu, i moraćete da preuzmete svu odgovornost za sudbinu sebe, svojih prijatelja, ali i žitelja celog jednog kvarta, pa i celog Berlina i šire. U predhodnoj ste igri imali famozni auto-save sistem koji je umeo da bude jako iritantan prilikom dugih misija, i bio je jedna od glavnih meta kritika igrača. Sada je moguće da vaš progres u igri sačuvate u bilo kom trenutku igre, što značajno olakšava igranje. Druga glavna kritika igrača odnosila se na, u suštini, poprilično linearan tok igranja i izostanak realnih mogućnosti da utičete na dešavanja u priči. Igra je imala odlično napisanu priču i dijaloge, višeslojne likove i  interesante lokacije, ali ste sve to otkrivali i prolazili zadatim, skriptovanim tempom, pa je u nekim trenucima igra više ličila na interaktivnu priču sa borbama. Pogotovo je primetan bio i manjak sporednih kvestova, kojih je bilo čisto reda radi. U Dragonfall-u ste u mogućnosti da osetite pravi život u senkama, deo ste profesionalnog tima shadowrunnera, i tokom vašeg igranja uz razvoj glavne priče, susrećete se sa mnogim zadacima koje će vaš tim dobijati po narudžbini, i svaki od njih će biti jedna svoja mini priča sa novim lokacijama, likovima i frakcijama, i gde će biti teških odluka. Da stvari budu dodatno začinjene, pored interesa vaših klijenta, tu će se prepletati interesi i raznih drugih frakcija koji će na vas vršiti pritisak da posao odradite u njihovu korist, i izbori će često biti veoma teški u smislu moral protiv materijalnog dobra. Uz sve to, ovi sporedni kvestovi nisu tu zarad njih samih, već će imati poprilično smisla rešavati ih, jer će vam situacija to zahtevati.

1_resize

Ono što je bilo dobro u prethodnoj igri,  sačuvano je. Svi likovi u igri, bilo članovi vašeg tima, ili građani vašeg kvarta čiji ste neformalni zaštitnik, su odlično razrađeni i zanimljivi za pričanje. Dobar deo vremena trošićete samo na razgovoru sa vašim članovima tima i ljudima iz kvarta, samo kako bi ste čuli njihove priče ili utiske o izvedenim akcijama. Svaki od članova tima će imati nešto da kaže nakon svakog izvedenog  „runa“, što o samoj akciji, što o svojoj životnoj priči. Prosto je neverovatno koliko jedna igra čiji je svet toliko pažljivo dizajniran može da vas uvuče u igru. Uz to, kao i u originalnoj igri, svaki od npc -ova u igri ima  autentični portret,  što je stvar vredna pohvale. Svi portreti u igri su inače sjajni i odlično idu iz likove koje predstavljaju. Tekstovi su sjajno pisani, pošto je u pitanju 2d izometrijska igra, u mnogome se oslanja na tekstualne opise nekih detalja vezanih za okruženje ili izgled/ponašanje osoba. Ovo naravno nikako ne znači da je grafički izgled lokacija siromašan, naprotiv, prepun je detalja i sitnica koje čine svaku lokaciju živom i jedinstvenom.

2_resize

Borba je u osnovni ostala ista kao u originalu, nema novih klasa niti osobina, ali su dodate nove sitnice u vidu par novih magija , kao i novi itemi. Sa druge strane, same borbe su odlično dizajnirane i u kasnijim delovima igre susretaćete se sa specifičnim situacijama koje morate rešavati sa puno taktiziranja, ukoliko igrate na težim nivoima. Ono što je malo problematično jeste da potrošni predmeti kojima opremate vaše saborce volšebno nestaju iz njihovih inventara ukoliko ih niste iskoristili u toku prethodne misije. To nije toliko strašno kao što zvuči, jer uglavnom imate dovoljno novca da kupujete tu potrošnu robu ili ćete je nalaziti po raznim lokacijama, ali je svakako iritantno.

3_resize

Ukoliko volite dobar, oldskul rpg i ljubitelj ste sajberpunk svetova, igra je za vas pun pogodak, Igranje igre na težim nivoima ne oduzima više od 15 sati, a priča je samostalna, tako da nije potrebno poznavanje prethodne kampanje.

Autor: Nikola Savić

Shadowrun Dragonfall

0