REVIEW: Out of the Park Baseball 15

Šansa je da, ako niste iz Amerike, Japana ili sa Kube, niste neki fan bejzbola. Možda ste odgledali par mečeva u noćnom terminu, videli momke koji udaraju lopticu palicom na Adi ili par drugih mesta u Srbiji, ili gledali film “Moneyball”. Manji broj ljudi se i posle takvog iskustva zaljubi u ovu igru čudnog tempa. Igru u kojoj se dugo stoji i priprema, zatim se loptica odvoji od ruke bacača, a tek ako je udarač udari kako treba čitav stadion oživi. Neki od njih čak i igraju ovaj sport, neki ga prate kroz streamove i fantasy lige, a neki igraju Out of the Park Baseball.

OOTPB15 004

Ovaj serijal možda i na najbolji način predstavlja ono što se dešava iza kulisa bilo kog sporta. Da, u pitanju je menadžerska simulacija poput Football Managera, ali iako u nekim aspektima ne može da se meri sa fudbalskim gigantom, u drugima ga je uveliko nadmašila. Poenta je u tome da je bejzbol sport sa najviše statistika koje se uzimaju u obzir. Sport u kom statistika igra toliku ulogu je kao stvoren za to da bude prikazan kroz menadžersku simulaciju.

Out of the Park Baseball 15 je, dakle, ogroman spreadsheet sa gomilom tabelica koje predstavljaju profesionalne igrače, podmladak, trenere, free agent liste, potencijalne tradeove, draft i svim ostalim sastavnim delovima ovog sporta. Kada ga prvi put startujete, pred vama će se naći dosta opcija vezanih za tip igre koju igrate. Početnicima bismo preporučili da odigraju samo jednu sezonu kako bi se privikli na mnoštvo specifičnih opcija i statistika vezanih ekskluzivno za bejzbol.

OOTPB15 001

Utakmice su prikazane na nekoliko načina, kao webcast, ili kao direktan prenos, u 2D ili u 3D. Trenutno je u 3D prikazu utakmice moguće samo videti lopticu koja poleti, a zatim kako su se igrači pomerili po bazama (ako je do toga došlo). Najavljena su velika poboljšanja 3D prikaza, a igra često dobija velike apdejte, pa se nadamo da će i pre nego što OOTP 16 izađe, ovaj način gledanja utakmice postati mnogo bolji. Naravno, u svakom slučaju je za vreme utakmice moguće davati komande igračima, menjati taktiku, udarače ili pitchere.

Ipak, ključno za uspeh vaše franšize nije samo to što se dešava na terenu, nego i ono što se dešava iza njega. Moguće je utakmice prepustiti treneru, pa čak ih i ne gledati, nego se samo baviti dovođenjem i razvojem mladih talenata, pravovremenim lukavim trejdovima i dodvoravanjem navijačima. I upravo tu sva moć OOTP-a dolazi do izražaja, a igrač koji je ljubitelj statistike i menadžerske simulacije ostaje vezan uz ovu igru.

OOTPB15 007

Da li je Out of the Park Baseball najbolji serijal menadžerskih simulacija? Ako volite bejzbol, onda definitivno jeste. U suprotnom će vas verovatno Football Manager više privući. Ali, ako vam sport koji je inspirisao igru nije bitan, onda se vrlo lako može desiti da vas OOTP 15 oduševi i da ga predano igrate mesecima.

Autor:
Luka Zlatić

Out of the Park Baseball 15