REVIEW: NBA 2K15

NBA 2k15 je, verovali ili ne, šesnaesti po redu naslov iz NBA 2k serijala, a razvoj je poveren ekipi Visual Concepts, dobro poznatoj po stvaranju brojnih igara u sportskom žanru. Ovoga puta, glavna faca na naslovnoj strani je Kevin Durant iz Oklahoma City Thunder-a i to je, na prvu loptu, najveća promena koju će neko, neupućen u žanr, primetiti. Baš kao i prethodnik, i ove godine dominira crvena boja u svim vizualima, igra se pojavljuje za sve veće platforme a veliki fokus stavlja se i na muzičku podlogu.  Naravno, to je samo deo noviteta koje igra donosi, a većinu će lako oceniti fanovi serijala kada nešto dublje prodru među menije igre i naravno, odigraju pokoji meč.

Možda bi odmah na početku trebalo reći da, iako je već godinama unazad jedina NBA franšiza, 2K Games nije dozvolio da kvalitet naslova opadne. Ovo je i dalje veoma kvalitetna igra sa pregšrt opcija koje će fanovi NBA i video igara zaista voleti. Naravno, iz godine u godinu pojavljuju se nove mogućnosti koje su “hit & miss” i koje se manje ili više mogu dopasti fanovima, ali je globalni osećaj igranja na krajnje visokom nivou.

Kada govorimo o novitetima, pre svega je potrebno pomenuti sistem “skeniranja”. Naime, NBA 2k15 omogućava igračima da skeniraju svoje lice koristeći Playstation kameru ili Xbox One Kinect i na taj način naprave svog lika u igri. 3D mapiranje potom stvara realistični rendering lica igrača a sam proces skeniranja i potom stvaranja u igri traje oko 30 sekundi. Kamere snimaju lice spreda ali i oko 30 stepeni na levu i desnu stranu kako bi igrač na terenu što više ličio na svog “vlasnika”. Naravno, potrebno je da osvetljenje bude dobro, da igrač bude na oko 25 cm od kamere i da se zadovolji još nekoliko uslova kako bi faca zaista predstavljala sliku i priliku lika iz stvarnog sveta.

Drugi veliki novitet koji se odnosi konkretno na sam gameplay je izmena MyCareer moda i Upgrade sistem. MyCareer mod je napravljen “od nule” i poseduje veliki broj noviteta poput mentorskog sistema i sistema unapređenja. Bez obzira na to za koji tim igrate, MyPlayer će sada pričati sa liderom tima pre ip osle meča. 2K Games je implementirao glasovni sistem za dodatnu podršku igračima. MyCareer takođe koristi novi sistem unapređenja koji sa druge strane igraču donosi povećani broj virtuelne monete potpisivanjem ugovora, rešavanjem zadataka i izazova i obezbeđivanjem znački.

Konačno, još jedan veliki novitet su saveti trenera – novi sistem zadovoljstva trenera je implementiran kako bi podario podršku trenera u realnom vremenu bazirano na MyPlayer statistikama i ponašanju na terenu. MyPlaner će biti mentorisan od strane Doka Riversa, glavnog trenera Los Angeles Clippersa koji će vas ili hvaliti ili kuditi u skladu sa tim kako igrate. Dodatni noviteti podrazumevaju i nove animacije na terenu, promene u veštačkoj inteligenciji po pitanju odbrambenih taktika, izmene u šutevima i MyPark.

Veliki fokus kao i prethodnih nekoliko godina 2k Games polaže i u muzičku podlogu u igri. Ovoga puta soundtrack je odabrao niko drugi do Farel Vilijams, a igra poseduje preko 20 numera veoma poznatih izvođača poput Basement Jaxx, Busta Rymes, Depeche Mode, Lorde, Missz Elliott, No Doubt, OneRepublic, Public Enemz, Red Hot Chili Peppers, Snoop Dogg, The Black Keys i mnogih drugih.

U domenu pozitivnih strana moramo da pomenemo i dobru kontrolnu šemu i zaista kvalitetne animacije, a tu je i nivo kastimizacije igrača koji ne podrazumeva samo već pomenuto skeniranje face već i izmene postojećih likova i njihova unapređenja. Ono što sa druge strane zaslužuje kritiku jeste isuviše mali broj grafičkih promena u odnosu na prethodni deo kao i probleme sa serverima.

Sve u svemu, fanovi NBA košarke – navalite!

Autor: Stefan Starović