Opisi igara

REVIEW: Stronghold Crusader 2

Posted on

Posle više od 12 godina čekanja od prethodnog dela, Firefly je odlučio da nas počasti novom igrom iz Stronghold serijala, Stronghold Crusader 2. Igra je klasični RTS od pokretanja ekonomije, preko pravljenja jedinica i slanja istih u ogromne blob-a-blob borbe sa protivnikom ali i sa malim „twist“-om, izgradnja zamka.

Ogromni zidovi, drvene kapije ojačane gvožđem koje se spuštaju sa „klang“, a podižu uz škripu kao stogodišnja baka sa kreveta i visoke kule sa strelicama koji će načičkati nezvane goste strelama su elementi koji Stronghold Crusader 2 čine kul. Na prvi pogled igra se ne razlikuje mnogo od prethodnika, mehanika je ista, a neke opcije su izbačene i jasno je da je Firefly odlučio da stavi akcenat na brze multiplejer skirmiš partije.

U igri Stronghold Crusader 2, kao i u njegovom prethodniku, stavićete se u službu Ričarda Lavljeg Srca ili njegovog ljutog neprijatelja, Saladina sa jednim ciljem – doći do protivničkog lorda koji vlada neimenovanim delom pustinje i ubiti ga. Bez obzira što je cilj u igri jednostavan i uvek isti obezbeđivanje načina je ono što je čini komplikovanom. Stronghold Crusader 2 ima vrlo obiman ekonomski sistem – seljaci su cogwheel koji proizvode hranu, seku drva, vade rudu gvožđa, od toga prave oružje i oruđe, dovlače kamen za utvrde, grade razne zgrade i kao nagrada za sve to budu oglobljeni za zlatnike kojima regrutujete jedinice i koje ćete posle poslati da ostave kosti podno Antioha ili Akre. Faktor na koji posebno morate da obratite pažnju je sreća malih šrafova vaše ekonomije. Naime, veći nivo sreće dovodi više seljaka pod vašu komandu, što za uzvrat ima povećanu proizvodnju kamena, drveta, hrane kao i veću bazu za oporezivanje. Naravno, što su više takse to će se seljaci više buniti i ako ne budete vodili računa vaši podanici će vas onoliko brzo napustiti koliko brzo bude skala otišla u crveno. Da se to ne bi desilo vašu populaciju kmetova treba učiniti srećnom, pa ih možete više hraniti, smanjiti im takse do nivoa da ih potkupljujete novcem što je uvek last resort opcija kao i obezbediti im građevine u kojima će se socijalno ispunjavati (čitaj: krčme i potoci alkohola) ili moliti.

Teško stečeni novac poreskih obveznika trošićete zajedno sa proizvedenim oružjem isključivo u jednu svrhu, a to je regrutovanje vojnika, pa je tako na primer za strelca potrebno 12 zlatnika i luk koji se pravi od dva komada drveta u fletcher shop-u. Dve frakcije, Krstaši i Arapi imaju oko 30tak različitih jedinica, a Stronghold Crusader 2 kao i svaki RTS nudi prilično solidan izbor, pa ćete tako imati mogućnost da kombinujete brze, čarkaške trupe, teško oklopljene pešadince, konjicu i dalekometne strelce. Krstaši su sa jedne strane dosadna frakcija sa standardnim dijapazonom generičkih jedinica – pešadija, strelci, konjica, dok sinovi Istoka u svojoj ponudi između ostalog imaju kudikamo zanimljivije konjičke strelce, koji mogu da se kreću i pucaju i u kombinaciji sa vrelim pustinjskim suncem su kuga za Krstaše i „nevidljive“ Hašašine koji imaju mogućnost da se veru uz zidove. Kao dopuna ostavljena je mogućnost regrutovanja plaćeničkih trupa koje ne troše resurse ali koštaju mnogo više zlata. Ipak, opsade zamka ne bi bile moguće bez opsadnih sprava koje su najsvetlija tačka unit rostera u Crusaderu 2. Njima kao protiv teža nalaze se razne naprave za odbranu od rupa sa katranom, šiljcima do lonaca sa vrelim uljem koje možete prosipati po protivnicima uz neskriveno sadističko zadovoljstvo.

To whom it may concern from Firefly

Dragi Firefly-jevci,

Ovim pismom želim da iskažem neopisivo zadovoljstvo koje sam osetio kad sam shvatio da ću imati priliku da odigram novi Stronghold Crusader. Takođe, želim da vam se „zahvalim“ što ste me vratili čitavu deceniju u prošlost i taj osećaj je bio toliko snažan da sam morao da pogledam u sat na mom Windowsu kad sam video izgled vašeg novog RTS-a. Možete misliti koliko sam se zaprepastio kad sam video da je 2014, a ne 2004. godina – osećaj na koji me je nagonio izgled vaše igre.

Ipak, ostaviću na stranu što je grafika prepotopska, što je zvuk manje-više siromašan i jednoličan i što kursorska strelica liči na nešto što sam video poslednji put u Windowsu for Workgroups 3.11, jer je i bilo za očekivati da ćete iskoristiti endžin koji ste koristili za Stronghold 3 u cilju uštede. Ali da li je zaista bilo toliko teško uraditi korektno ključne stvari koje bi trebale da budu strongpoint Strongholda? Mislim, hvala vam što ste mi dali mogućnost da strelce popnem na zidine i na taj način im povećam domašaj i sklonim ih od opasnosti, nešto što je imao i prvi Stronghold ali zaista me mrzi da svako malo brišem čitave sekcije zidova zbog toga što ih je igra uzidala u utvrde. Da li vi znate koliko kamena sam do sad potrošio? Razumem da ste izostavili unit collision da se jedinice ne bi „bagovale“ toliko dok se kreću ali nije mi jasno da li je toliko teško da isprogramirate AI da iste ne stoje jedna u drugoj? Kad smo već kod jedinica i zidova – strelci treba da pucaju PREKO zidova, a ne u zidove. Da li mislite da bi Aragorn odbranio Helmov ponor od Orkova da su se njegovi strelci ponašali kao Mujo u vicu „I am sorry“?

I za kraj, posebnu pažnju biste mogli da obratite na zidove u vašoj igri. Nije interesantno kad cele sekcije zidova budu „rupičaste“ da li zbog toga što se u izgradnji na putu našla krava ili nevidljivi piksel. Još manje je interesantno kad moram da potrošim 10 minuta da naciljam trebušet na željeno mesto, a posebno iritantno je što neprijatelj može da instant popravi zid iz razloga što je domet mog opsadnog oružja veći od zone u kojem će isto da spreči popravku.

Nemojte da me razumete pogrešno, ja sam zaista uživao u vašoj igri ali zbog ovakvih „sitnica“ sam razočaran kao klinac koji je pojeo kornet do kraja samo da bi shvatio da na dnu nema čokolade.

S dubokim poštovanjem,

Petar „BarcaS“ Vojinović

P.S. – Pečujte igru i popravite je, jer to su zaslužili igrači, a i igra.

Autor: Petar Vojinović

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version