REVIEW: BlazeRush

Ko uopšte pokuša da napiše opis BlazeRush a da ne pomene MicroMachines ili je izuzetno sposoban pisac ili je rođen posle devedesete godine. Targem Games se trudi da u tome pomogne definišući nešđto što bi mogao biti novi žanr – dynamic arcade racing survival game, ali zainimljivog akronima DARSG, ta definicija ne znači ama baš ništa novo. Futuristička vožnja u kojoj upravljate vozilima koja na svaki način pokušavaju da dođu do cilja, a sve to iz izometrijske perspektive, to je najprecizniji i najjednostavniji opis ovog budžetskog naslova.

Na početku, kroz interesantan meni koji već u prvim trenucima prikazuje šta od igre možete da očekujete, birate da li želite da se okušate u singleplayer trkama ili modu za više igrača. Potonji je podeljen na igranje putem jednog sistema (izuzetno zabavno) ili interneta (malo manje zabavno).

ss_80b9a4c111b16fc50c5162047e8a06dda0a282dd

Kontrole su izuzetno jednostavne i baziraju se na upravljanju gasom, kočnicom i smerom kretanja, kao i aktiviranjem nitroa ili naoružanja i drugih predmeta koji vam mogu biti od koristi prilikom pokušaja da trku završite prvi. Jaka kompetitivnost je ono što je glavna prednost igre, pa će i ona u svakom trenutku pokušati da održi neizvesnost na najvišem nivou. Na primer, Nitro se pojavljuje samo iza trenutnog lidera na stazi, tako da ga on nikada ne može pokupiti, a naslov će vas, baš kao u Micro Machines, vratiti trenutno na stazu među najbolje ukoliko uspete da previše zaostanete.

Sve ovo objašnjeno je u modu za jednog igrača pa je velika preporuka da sa njim započnete igranje. Tu ćete steći bolje poznavanje mehanike ali ćete i kroz pobede u kupovima i osvajanje pehara biti u prilici da osvojite specifične ciljeve na mapi kao i naravno eliminišete protivnike, oborite rekord staze i slično. Ovaj sistem, već dobro poznat u industriji decenijama unazad, donosi vam poene koje pak potom koristite za otključavanje novih vozila i staza.

ss_bb1e4d005d19a02200213057824bacaf83091c0d

Akcija je neviđeno zarazna, konstantna i nabijena energijeom. Pobediti je uvek teško jer je BlazeRush dizajniran tako da učini igranje što kompetitivnijim i da nije jasno ko će biti prvi sve do poslednje ciljne ravnine. Ovo na papiru stvara potencijalnu frustraciju (a svakako i tokom samog igranja, do neke mere) ali je zapravo izuzetno interesantno i održava atmosferu zanimljivom. Oni koji se ispostave kao mnogo bolji od drugih imaće problem da prihvate da ih bilo ko može pobediti, ali sa druge strane, ovo iz tog razloga predstavlja igru koju bilo ko može da počne da igra i već posle pet minuta ima jednake šanse za pobedu kao neko ko je igra danima.

Jedan od najvećih problema igre koji je takođe „pozajmljen“ iz MicroMachines je činjenica da će igrač koji se odvoji u odnosu na druge uvek voziti na samoj ivici ekrana, nemajući pritom dobar pregled stanja na terenu ispred sebe. To znači da mora da vozi po sećanju, uz malu pomoć mape koja se nalazi u uglu ali koja svakako u sebi ne poseduje detaljan prikaz svih zamki i „koski“ koje staza donosi.

ss_87d1ec8f8d11d7f21e981f078d4f230624ea3be8

Staza ima pregršt i baziraju se na futurističkim planetama (šteta što ideja nije u potpunosti u stilu mikro mašina pa da gledamo sve one divne i kreativne mape) a vozila ima 16, preko „mišićavih“ automobila iz Severne Amerike preko evropskih modela pa sve do dobro poznatih brzih automobila iz Japana. Naravno, svi su oni pomalo iz budućnosti i svako se ponaša drugačije, zbog tri glavne karakteristike – mase, ubrzanja i upravljivosti.  I pored svega toga, priča se u suštini zasniva na tome da li više volite sporije i jače vozilo ili brže ali znatno slabije otporno na napade.

Modovi trke dele se na nekoliko. Najpopularniji je „Eliminator“ u kom ogroman parni valjak juri naše takmičare a pobednik je onaj koji najduže ostane živ. Tu je i dobro poznati King of the Hill, potom noćne vožnje i naravno, standardne trke.

BlazeRush je izuzetno zabavan naslov koji naravno donosi najveću zabavu kada ga igrate sa prijateljima u istoj prostoriji. I pored nekoliko problema, može da predstavlja sjajno rešenje kada vam u goste dođu drugari koji nisu baš vični video igrama, a želite da ih zabavite za čitavo veče. Na kraju krajeva, za taj novac skoro da ne možete da nađete bolji naslov tog tipa.

Autor: Stefan Starović

BlazeRush

0