REVIEW: LittleBigPlanet 3

LittleBigPlanet je od samog početka zamišljen kao Sonijev odgovor na temu platformera namenjenog celoj porodici. Svojim šarmantnim stilom i osnovnim konceptom koji je definisan kroz tri kategorije – Play, Create i Share, LittleBigPlanet je u toku prošle konzolne generacije uspeo da postane maskota Sony Computer Entertainment-a. Sackboy koji je u međuvremenu „rebrendiran“ i postao polno ravnopravni Sackperson, je do sada imao i Karting spin-off, a pojavljuje se i u PlayStation All-Stars Battle Royale, Sonojevoj crossover fighting igri. Ako niste do sada uvideli na šta ciljamo, da, Sony je hteo svog Maria. Ili makar M od Maria. Od kada je franšiza debitovala na PS3, svaka Playstation konzola imala po jednu LBP igru. Najpre PSP, pa zatim još jedna igra za PS3, pa LBP Vita i sada je pred nama konačno i LittleBigPlanet 3, tačno godinu dana od kako je na tržištu Playstation 4.

Prva stvar koju trebalo istaći je to da na razvoju LBP nije radio Media Molecule, studio koji je kreirao čitavu franšizu i koji je već posle prve dve PS3 igre prešao na Tearaway. Posao je prepušten u poslednje vreme vrlo produktivnom Sumo Digital studiju, kojima je ovo debitantski LBP naslov. Kako su se pokazali? Odmah da kažemo – prilično dobro!

littlebigplanet-3-screen-01-ps4-us-06jun14

Ako ste neko ko pre svega želi da zna priču i zašto i nekoj igri radite našto, pa čak i ako se radi o jednom pratformeru, onda pod jedan – zašto? A pod dva – LBP3 kao i svi nastavci do sada ima klišeizirani dobro vs zlo zaplet, koji je potpuno nebitan i verujemo da će čak i najmlađi igrači biti stavljeni pred izazov da skipuju cutscenes. Ono što je važno istaći je to da je LBP3 zadržao sav onaj šarm prezentacije koji su imala i prva dva nastavka. Od vrlo maštovitog art stila, preko odličnih uvodnih tutorijala, šarmatnog british naratora – sve je ponovo tu. Ako kojim slučajem po prvi put LBP igrate sada na PS4, onda će vam ovaj vrlo detaljan uvod sa tutorijima biti dobar pokazatelj onog sjajnog utiska koji je LPB ostavljao kada je debitovao 2008-e. Međutim, ako ste do sada igrali neki od nastavaka, ponovni prolazak kroz sve ovo jednostavno mora da vam bude dosadan, pošto ćete raditi bukvalno iste stvari kao i pre. I ne samo početak, čitava igra bi delovala kao još jedan LBP naslov da nije ključne novine koja je na odličan način „začinila“ LPB iskustvo. Uz Sackboy-a, sada su tu još tri igriva lika – Toggle, Swoop i Oddsock. Svaki od njih ima svoje specifične mogućnosti pa je i varijetet načina na koje ćete prolaziti kroz nivoe ovoga puta znatno veći, nešto što je na odličan način osvežilo standardni LBP recept.

Toggle ima mogućnost da menja veličinu na samo jedan pritisak dugmeta i time otvara potpuno nove mogućnosti i načine da se igrate sa objektima i fizikom u igri. U svojoj maloj formi, Toggle će se provlačiti tamo gde Sackboy ne bi mogao, dok će veliki Toggle prepreke savlađivati uz pomoć svoje sirove snage. Vrlo je interesantno i to kako recimo ovu njegovu mogućnost možete da koristite kada se krećete preko i kroz vodu. Nebrojano puta će se od vas zahtevati i da promenite oblik Toggle-a u toku jednog skoka. Od sva tri nova lika, nama je možda i najzanimljivije bilo da kontrolišemo njega.

littlebigplanet-3-screen-02-ps4-us-06jun14

Oddsock je varijacija na temu brzog lika. Kreće se na četiri noge i njegovi wallkick-ovi će vam takođe delovati kao osveženje u odnosu na Sackboy-a. Swoop je leteći lik. Potpuno novi delovi nivoa će vam biti dostupni kada njega kontrolišete. Iako vam verovatno u startu zvuči da se mogućnost letenja suštinski kosi sa jednim platformerom, stvar je u praksi drugačija i LBP3 je u tom smislu dobro izbalansiran. Naša jedina zamerka na nove likove je to što ih nećete koristiti baš kada god to poželite, već kada vam level dizajn pruža tu mogućnost. A to nije onoliko često koliko bismo želeli.

Ne treba zaboraviti ni na Sackboy-a koji je već prilično impresivnom setu skilova dodao još po koji novi. Sada je tu i double jump u situacijama u kojima imate odgovarajuću opremu, kao i recimo uvek zabavna mogućnost blink teleporta na kratkim destinacijama.

I pored svih novih mogućnosti koje su pridodate gamepley-u, ne bi bilo loše istaći i core mehaniku skakanja koja je ostala identična kao i u svim dosadašnjim naslovima. Autor ovih redova nikada nije bio fan floaty jump-a iz ovog serijala, kao i generalno činjenice da skakanje retko zahteva pravu preciznost. Takođe, nivoi u LBP nikada nisu mogli da se porede sa genijalnim level dizajnom koji imamo priliku da vidimo recimo u Nintendvim platformerima. Nivoi u LBP nisu toliko loši, ali pomalo ostavljaju i utisak user created levela (doduše dobrih) a ne nivoa profesionalnih game dizajnera. Bilo kako bilo, LBP serijal je to što jeste, ima svoj identitet i kao takvog ga i ne treba baš po svakom pojedinačnom osnovu porediti sa drugim igrama.

littlebigplanet-3-screen-04-ps4-us-06jun14

Uz Play, treba spomenuti i druga dva ključna elementa LBP-a – Create i Share. Level creator je prema očekivanjima  izuzetno robustan. Definitivno pruža najveće mogućnosti do sada u ovom serijalu. Međutim, opet imamo i onaj utisak kao i kod prethodnih nastavaka, da je developerima zaista teško da uspostave pravi balans između velikog broja tutorijala šta i kako raditi, i toga da se u jednom trenutku jednostavno mora očekivati kreativnost  od onoga ko bi da se oproba u kreiranju nivoa video igre.  Ako korisniku sve objasnite kroz tutorijale i navodite ga korak po korak ka tačno određenom cilju, deluje kao da ste vi napravili nivo za njega. Sa druge strane ako ga samo pustite da „luta“ alatom za kreiranje nivoa, može da se dogodi da sam nikada neće dovoljno pažnje posvetiti sitnim detaljima i mogućnostima.

littlebigplanet-3-screen-05-ps4-us-06jun14

Ono što je zaista fenomenalna vest se odnosi na Share deo. Naime, sav do sada kreirani sadržaj iz LBP, LBP2 i LBP Vita je kompatibilan sa LBP3! Svi nivoi, svi kostimi, DLC kolekcije, baš sve. Tako da ako ste igrali prethodne delove, prva stvar koju vam savetujemo kada upalite LBP3 je da importujete save fajlove. Imajući sve ovo u vidu, LBP3 u startu nudi zaista ogromnu količinu user created sadržaja, a tek je pred nama i ono što će biti napravljenu u LBP3. Naravno, kvalitet tih nivoa jeste vrlo diskutabilan, ali se tu i tamo svakako provuče i nešto vredno vaše pažnje.

LittleBigPlanet 3 je sjajan nastavak i donosi dovoljno novina u serijal da bismo ga preporučili svakom fanu LBP-a. Ako ste sa druge strane neko ko nije ljubitelj prethodnih delova, ovi noviteti teško da će promeniti vaše mišljenje, pošto je u suštinskim elementima igra i dalje ista. I na kraju ako ste neko ko nikada nije igrao LBP, onda bismo vam takođe preporučili LBP3, pošto se kao i kod prošlih delova radi o vrlo šarmantnoj igri koja ima potencijal da privuče najširu publiku. I da, ne zaboravite da je LBP uvek najbolje igrati co-op sa više igrača. U takvom scenariju, zabava jednostavno ne može da izostane.

Autor: Filip Nikolić

LittleBigPlanet 3

0