REVIEW: Battlefield Hardline

Konačno je Electronic Arts odlučio da napravi zaokret u svetu Battlefielda. Nakon godina i godina izdanja koja se zasnivaju na vojnoj doktrini i ratovima širom sveta, doduše, u različitim dekadama prošlog i ovog veka, Battlefield Hardline kao glavnu temu uzima posao policajaca. I to ne običnih pandura, onih koji rešavaju problem kada se neko napije na žurci, niti saobraćajaca a svakako ne komunalaca, već pravih pravcatih inspektora i detektiva, pandura koji skoro svakodnevno gledaju smrti u oči.

Multiplayer je nešto o čemu će se dugo pričati, a svakako i dugo igrati. Visceral je pokušao da u mod za više igrača unese maksimalnu količinu dobrog gameplaya ali i kvalitetne zabave i odmah ćemo reći – uspelo im je. A nekako, okruženje u koje je Hardline postavljen, svojevrsni omaž najboljim detektivsko akcionim serijama devedesetih, to i dozvoljava. Ovde vam nije neobično niti previše ukoliko nekoga ubijete kukom koju ste planirali da zakačite na zgradu prekoputa, a on se nađe slučajno na trasi projektila. Ovde vam super funkcionišu sve šaljive scene punjenja oružja koje ste već imali prilike da vidite na netu. Ovde super godi kada u igri vidite likove iz najpoznatijih serija – The Shield, CSI, NCIS, Hawaii Five-O i mnogih drugih.

Nova oružja, nove mape i nove taktike odigravaju se na pet novih zabavnih modova u igri. Heist postavlja pred kriminalce zadatak – da orobe sef i odnesu novac na određenu poziciju. Panduri naravno pokušavaju da ih zaustave. Tome sličan je mod „Rescue“ izuzev što SWAT ekipa pokušava da spasi taoce koje drže kriminalci i potom ih odvedu na sigurnu lokaciju. Kvaka je da, baš poput Counter Strikea odakle je Visceral pozajmio ideju, svaki igrač ima samo jedan život. Hotwire je mod u kojem vožnjom automobila osvajate „zastavice“ predstavljene u vidu protivničkih automobila. Blood Money predstavlja jedan od najinteresantnijih modova u kojem obe frakcije skupljaju novac iz kovčega na sredini mape i nose do svog oklopnog vozila. Kvaka je što se novac može ukrasti i iz protivničkog vozila. Tim koji prvi skupi 5 miliona dolara, pobeđuje. I konačno, Crosshair je standardni VIP escort mod viđen već dosta puta do sada. Iznova timovi odnosno članovi timova imaju samo po jedan život, cilj kriminalaca je da u 3 minuta ubiju VIPa (odnosno krimosa koji je odlučio da sarađuje sa policajcima) a na pandurima je da VIPa odvedu sa jedne sigurne lokacije na drugu. Ko je igrao originalni Team Fortress Classic sigurno će imati nostalgične „udare“ kišobranom u glavu (ko razume shvatiće). Ukoliko vas opisi modova nisu zainteresovali, a priznajemo, nisu baš najbolji, verujte da su sami modovi definitivno više nego zabavni i zasigurno obezbeđuju sate i sate zabave. Naravno, tu su i standardni modovi na koje ste već navikli poput tipičnog Deathmatcha.

Među gameplay elementima vrednih pomena valja istaći mogućnost ispitivanja protivnika kojeg ste upravo upucali kako biste otkrili lokacije protivnika ili nagrade za dobro igranje poput brzog penjanja ili mogućnosti nošenja dodatne granate. Sa druge strane i mape donose neke interesantne novitete, poput promene vremena koje smanjuje vidljivost ili okolnih objekata koje možete srušiti i tako napraviti novi put ili zatvoriti stari.

Naravno, ne bi trebalo zaboraviti na singleplayer. Nick Mendoza je i dalje u glavnoj ulozi, početnik koga smo upoznali dok smo igrali alfa verziju pre nekoliko meseci. Podmetnut mu je zločin koji nije počinio. Zbog okruženja u koje je igra postavljena, singleplayer je zapravo zabavan. Ima interesantnu dozu humora, simpatičan gameplayer i dovoljno razvijenu fabulu da vas zainteresuje. Ipak, priča koja ima smisla u jednom trenutku se potpuno „raspada“ i dovodi u pitanje mentalni sklop pisaca scenarija. No, opet, ko igra Battlefield zbog singleplayera?

Autor: Bogdan Diklić