Opisi igara
REVIEW: Oceanhorn Monster of Uncharted Seas
Kompaniji Cornfox & Bros. je ovo druga igra koju rade po ugledu na neke starije klasike. Prva je bila Death Rally, koja je brutalnija verzija Micro Mashines, a sada je tu Oceanhorn. Ne morate imati oko sokolovo da biste primetili više nego očigledne sličnosti sa serijalom The Legend of Zelda. S obzirom da Nintendo ne portuje igre na druge platforme, Cornfox & Bros. se odlučio da napravi igru što približniju legendarnom serijalu. To ne znači da je loše, čak je i veliki plus, za fanove ovog žanra, jer konačno imaju Zelda igru i na PCu. A pošto ista postoji već dve godine za iOS sisteme, da li su programeri uspeli da ispeglaju sve nedostatke za kompjutersku verziju?
Igra vas stavlja u ulogu bezimenog junaka, koji se budi jednog dana i otkriva da mu je otac otišao da pokuša da nađe veliko čudovište iz plavih dubina po imenu Oceanhorn, koje preti da uništi kraljevstvo Arcadie. Vas je ostavio na sigurnom, ali i da se spremite u slučaju da zlo ipak dođe do vas. Vreme je da krenete u potragu za svojim ocem, i da na tom putu postanete zaštitnik koji je potreban svima.
Avantura kreće na malom ostrvu, gde pronalazite magičnu ogrlicu vaše preminule majke, kao i mač i štit vašeg oca. Odmah ćete naići na manja čudovišta koja će vam pomoći da se naviknete na kontrole i uhodate malo. Po završetku svih zadataka, sedate u čamac i putujete dalje, istražujete ostala ostrva, rešavate zagonetke, pronalazite ključeve i ubijate Bossove u potrazi za antičkim simbolima Earth, Ocean i Sol, kojima ćete poraziti čudovište Oceanhorn. Od oružja će vam u ponudi biti mač, luk i strele, bombe, ali i magije. Takođe ćete moći za napad da koristite i razne predmete koje pronalazite, kao što su ćupovi, burad, kamene kugle i balvani. Borbe sa Bossovima su interesantne i izazovne, i često će vas naterati da razmislite šta je tačno potrebno da ih porazite. Zanimljivo je da se slabiji neprijatelji nakon što ih ubijete ponovo pojavljuju kad se vratite na to mesto, tako da prilika da zaradite exp uvek ima. Putovanje preko okeana do susednih ostrva je veoma ograničeno. Brod kojim putujete se ne može kontrolisati, što vezuje da se ni nova ostrva ne mogu otkrivati samo opuštenom plovidbom. Nažalost, ostrva se otkrivaju kroz razgovor sa NPC likovima, i nakon toga brod će vas sam odvesti do izabranog ostrva. Kad ovo shvatite, cela ideja velikog i otvorenog sveta pada u vodu.
Vizuelno, ova igra izgleda kao The Legend of Zelda: Wind Waker pomešana sa Minecraftom, i kreatori uopšte ne kriju to. Kvalitet tekstura i osvetljenja je poboljšan u odnosu na iOS verziju, što je primetno odmah po pokretanju igre. Okruženje je urađeno u Minecraft stilu, samo mnogo lepše. Kamera je ˝zaključana˝ iznad glavnog lika, osim dok ste na brodu, a to može stvoriti manje probleme u nekim trenucima. Igra sada ima podršku za 4K monitore, i to je još jedan lep dodatak ovoj verziji.
Na muzici je radio Kalle Ylitalo u saradnji sa dva velika japanska kompozitora, Nobuo Uematsu i Kenji Ito, koji su zaslužni za muziku u igrama Final Fantasy X ( Uematsu ) i Secrets of Mana ( Ito ), tako da možete biti sigurni da ćete uživati dok budete igrali ovu igru. Prelepa muzika i kvalitetna glasovna gluma dodaje još pluseva ovom kvalitetnom naslovu.
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas bi trebala da bude obavezna kupovina za svakog Nintendo obožavaoca koji hoće da igra Zeldu na kompjuteru. Sa cenom od 15€ ova igra će pružiti dosta zabave u svetu koji će vam vizuelno biti poznat, ali će vam priča biti sveža, misteriozna i interesantna. Svima ostalima, ova igra će pokazati zašto ima toliko fanova The Legend of Zelda serijala, i daće im šansu da osete atmosferu jedne dobre i lepe igre.
Autor: Ivan Danojlić