REVIEW: Highlands

Highlands je igra nepoznate kompanije Burrito Studio smeštena u prelepo osmišljen svet nebeski-plutajućih ostrva koje su žitelji spojili sistemom mostova i drvenih liftova i kojima nad svakim od njih vlada jedna od velikih kuća spojenih u labavu alijansu, Liga dominiona. Jedna od njih je kuća Arislaan čiji su podanici živeli srećno i tako bi ostalo da se iznenada nije pojavila pošast u vidu plaćenika i armije steampunk robot(ića). Vladar dinastije, Vojvoda od Arislaana gine – a vi preuzimate ulogu njegovih naslednika i samo vi <dum, dum, duuuuum> možete spasiti vaše parče zemlje u oblacima ispod sunca i vratiti Vojvodstvu Arislaana staru slavu

Highlands je potezna strategija gde je svaka mapa podeljena na različite teritorije koje na sebi mogu da imaju određen resurs, nivo utvrđenja i krčmu odnosno radionicu koje vam omogućavaju da u njima regrutujete nove likove ili pravite oružje, oklope i opremu. Ratni uspeh vaše male i ne toliko vesele družine zavisiće upravo najviše od ovih resursa kojih u igri ima tri: hrana, metalni delovi i leadership poeni. Hranu ćete trošiti za lečenje povređenih likova, metalne delove za pravljenje novih predmeta, a leadership poene za regrutovanje novih jedinica. Takođe, metalne delove i poene možete trošiti i za neke specijalne akcije o čemu će biti više reči kasnije.

U igri ćete od početka do kraja voditi samo pojedinačne likove koje možete regrutovati u krčmama i koji pripadaju jednoj od četiri klase: borac, mehaničar, vođa i akademik, svaka sa posebnom namenom nekim specijalnim osobinama, kao i „heroje“ koji se od običnih razlikuju po tome što ih ne možete regrutovati već ćete ih otključavati kad rešite određene zadatke na mapi ili osvojite određenu teritoriju i koji mogu imati više specijalnih osobina koje pripadaju različitim klasama. Svaki lik ima četiri statistike koje određuju njegovu jačinu: snaga, vođstvo, mehanika i znanje. Snaga, znanje i mehanika su prilično straight forward; Snaga utiče na količinu štete koju lik može da napravi ili primi tokom borbe, znanje isključivo određuje koliko lik može da izleči poena snage po potezu, dok mehanika utiče na brzinu proizvodnje novih predmeta. S druge strane atribut vođstva određuje količinu štete koju ta jedinica nanosi prilikom specijalnih napada, a koristi se i za akciju „organizovanja populacije“. Naime, kad zauzmete teritoriju – ona ne proizvodi ništa na sebi dok vaš vođa ne sprovede akciju organizovanja populacije na istoj koja popunjava skalu čija veličina zavisi od količine resursa na teritoriji.  Pored statistika svaki lik ima dva slota za opremanje – primarni koji isključivo služi za opremanje oružja i pomoćni u koji je moguće staviti oklop ili neki od ajtema koji povećavaju neku od statistika.

Highlands je potezna igra gde u toku svakog poteza igrač pomera jedinice po teritorijama, a u toku poteza možete pomeriti jedinice sa vaše teritorije na bilo koju drugu teritoriju u vašem posedu dokle god postoji neprekidna ruta između njih ili napasti bilo koju neprijateljsku teritoriju sa kojom se graničite. Takođe, u okviru poteza vašim jedinicama možete dati naređenjenja za pojačavanje utvrda na teritoriji na kojoj se nalaze, izvođenje specijalnog napada ili opstruiranje protivničkog kretanja. Kad predate potez – sve akcije se izvršavaju simultano i tako u krug.

Borba je jednostavno rešena i prilično je interesantna. U toku svakog borbenog poteza određujete jedinicu koja će da glumi blokera, odnosno koja će da primi štetu od protivničkog napada dok vaši napadi potencijalno mogu da ubiju više protivnika. U zavisnosti od kombinovane snage vaših i protivničkih jedinica bacaju se kocke koje određuju koliko štete ste naneli, tj. primili i tako dok jedna od strana ne bude eliminsana ili se vi ne povučete.

Bez obzira na sve prednosti i feature koje Highlands ima: jednostavna mehanika, lako razumljiva pravila, privlačna grafika, muzika – igra je ispod proseka. Protivnik ne poseduje AI. Ako mislite da se šalim, ponoviću – protivnici u Highlandsu nemaju AI, već napadaju samo ako je kombinovana snaga njihovih jedinica veća nego vaša na susednim teritorijima – sistem koji apsolutno ubija bilo kakvu potrebu za komplikovanije strateško razmišljanje i koji se lako izrabljuje. Ipak, najveći problem igre je njena dužina. Postoji samo jedna kampanja koja se sastoji od jednocifrenog broja misija, a svaku misiju moguće je preći za pola sata do 45 minuta igre i to ako ste kuvali kafu ili spremali sendvič istovremeno.

Da je opis igre dugačak koliko i sama igra bio bi veličine jednog pasusa. Kraćeg. Vrlo razočaravajuće ali s obzirom na to da je ovo prvi naslov momaka i devojaka iz razvojne kuće Burrito Studio treba biti objektivan i reći da se vidi potencijal da naredni njihov naslov bude zaista dobra igra koju vredi obrnuti više od jednom.