Opisi igara
REVIEW: Age of Wonders III – Eternal Lords
Ako ste pogleda istorija kompjuterskih igara, potezne strategije zauzimaju posebno mesto, a kao jedna od svetlijih tačaka koja se pojavila u poslednje vreme je igra Age of Wonders III razvojne kuće Triumph Studios. Treći nastavak AoW serijala pojavio se marta prošle godine, a više nego solidno izdanje dopunila je ekspanzija Golden Realms koja je izašla septembra. Kako su u prethodnoj ekspanziji glavnu reč vodili sreća, sreća, radost halflnzi nisam se začudio da je naredna ekspanzija, Eternal Lords otišla u sferu mraka, haosa, užasa i, naravno, nemrtvih.
Age of Wonders III strateško/taktička igra gde konstatno skačete sa makro aspekta u kome rešavate civilizacijske probleme, organizujete armije, unapređujete gradove, jačate ekonomiju, na mikro aspekt svake pojedinačne borbe koju budete imali na putu ka slavi, a imaćete ih, verujte mi. Iako, treći deo igre AoW ima vrlo interesantne bitke sa pregrštom opcija – makro, strateški aspekt, najblaže rečeno, nije dovoljno razvijen što je obično nedostatak kod igara sa „dvojnim“ pristupom. Svesni ovog problema pokrpljenog donekle prethodnom ekspanzijom, Trumphovci su izbacili ekspanziju Eternal Lords koja u Doba Čudesa 3 ubacuje gomilu novih opcija i koja bi trebalo da ispravi sve nedostatke strateškog dela igre.
Eternal Lords donosi dve nove rase: mačkaste Tigrane iz pustinja sa motivima starog Egipta i Frostlinge, rasu ledenih (i tmurnih) džinova koji kao da su ispali iz prvog dela filma Thor. Obe rase imaju standardnu ponudu jedinica u vidu pešadije, jedinica za podršku, konjice, bacača magija i igranje sa njima ne razlikuje se preterano od vođenja standardnih Ljudi, Patuljaka ili Vilovnjaka. Dok su Frostlinzi napadački nastrojena kultura (sa bonusom na magije iz ledenog arsenala), Tigrani su defanzivna rasa koja ima afinitet prema toploti i nekromantiji. Nekromantija – moja slaba tačka još od Heroes of Might and Magic III. Uostalom, ko ne voli da oseti zlobno zadovoljstvo kad posle bitke ima više jedinica nego pre? Necromancer, nova herojska jedinica donosi upravo to i sa njom je Eternal Lords ubola džekpot.
Nemrtvi nisu rasa za sebe, već modifikacija drugih rasa što je, opet, eufemizam za: ubij sve, podigni ih iz mrtvih tamnog magijom i neka služe večno, mua-ha-ha-ha-ha. Ima li prostijeg rešenja za problema morala u bitkama, od slanja nemrtvih jedinica? Kao što nikad ne izgube moral, nemrtvi nikad ne dobiju ni bonuse koji idu uz visok moral, niti mogu da se regnerišu po potezu, pa je neophodno vući specijalne Reanimator jedinice sa sobom koje će se postarati da vaša srećna armija zombija bude uvek spremna za okršaj. Takođe i gradovi nemrtvih su priča za sebe. Naime, nemrtvi ne jedu, pa možete komotno zaboraviti na hranu kao ali se isto tako ne razmnožavaju prirodnim putem. Iz tog razloga populaciju podižete izgradnjom specijalnih građevina za mumifikaciju, korišćenjem magije u vidu bacanja kuge, a posle bitke vaš najbliži grad će uvećati broj stanovnika za procenat poginulih jedinica. Sjajna mehanika koja dodatno utiče na to da svoju populaciju posmatrate kao resurs ne toliko različit od kristala ili zlata – upravo onako kako bi to radio pravi Nekromanser, mua-ha-ha-ha-ha!
Strateška mapa populisana je raznim novim jedinicama i građevinama, a ko god ima nezajažljivu potrebu da prevrne svaki kamen na mapi pre kraja misije (kao autor teksta, uostalom) biće oduševljen. Ako sa Nekromanserom osvojite grobno mesto snažnog Licha, vaše jedinice će dobiti pasivni bonus u vidu smanjivanja morala drugim jedinicima okolo, što se savršeno dobro uklapa sa bonusom gde vaše jedinice udaraju jače sve protivnike sa niskim moralom.
Najslabija tačka u ekspanziji Eternal Lords je kampanja koja ima ispraznu priču sa vođom Frostlinga koji je upoznao „čari“ nekromansije. Ipak, dobra stvar je da ako ste igrali prethodnu ekspanziju Golden Realms i vanilu nećete se ništa više razočarati nego i obično. Uostalom, zna se da je skirmish mod ono u čemu Age o Wonders zaista sija, a dodaci u vidu nekromanser klase, nemrtvih, dve nove rase, plejade sitnih dodataka na strateškom nivou i Unifier opcija za mirnodopsku pobedu čine Eternal Lords arhetipom dobre ekspanzije.
Autor: Petar Vojinović