Domaća Scena

Pogled na domaću gaming scenu od strane MCV/Newzoo

Posted on

MCV, popularni sajt za interaktivnu zabavu koji je deo NewBay Media grupacije a koji vodi poreklo iz Velike Britanije, objavio je “listu činjenica” o gaming industriji u Srbiji, baziranu na Newzoo istraživanju. Lista je interesantna utoliko što poseduje neke neobične informacije, ali evo šta oni kažu.

Navodi se da je u Srbiji generisano oko 46 miliona dolara prihoda od razvoja video igara, kao i da tržište igara odgovara onome u Evropi, Americi ili Britaniji. Istraživanje univerziteta u Novom Sadu pokazalo je da domaći igrači vole World of Warcraft, Counter Strike i Call of Duty (ne znamo baš za ovo poslednje), a da je jedan od najvećih razvojnih timova Nordeus sa njihovom igrom Top Eleven. Drugi veliki igrač je Eipix Entertainment koji je čak sarađivao sa Smitsonian Institutom u 2014 kako bi napravili “Hidden Expedition: Smithsonian Hope Diamond” u 2014.

Istraživanje kaže i da je Cofa Games ekipa zadužena za pravljenje prvog većeg MOBA naslova u Srbiji kao i da je prosečna plata 44.000 dinara. Što se tiče ključnih igrača, kao prodavci pominju se GameS, Computerland i ComTrade Shop, kao najveći distributer igara – ExtremeCC a kao najveće svetske kompanije sa kancelarijom u Srbiji – Soni i Microsoft.

Od razvojnih timova najznačajniji su, makar po ovom istraživanju – Nordeus, Stygian Software, Digital Arrow, Eipix Entertainment, G2 CES, Metamorf i CoFa Games.

 

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version