Mobile
PRVI UTISCI: Albion Online
Definicija globalizacije je kad nemački razvojni studio radi igru sa laganim prizvukom britanskih legendi, a na sajtu istu prodaje za američke dolare. Šalu na stranu nepoznati studio Sandbox Interactive počastio nas je sa novom MMO igrom, Albion Online.
Albion Online je sandbox MMO igra smeštena u fantazijski svet čarobnjaka i vitezova i čija je glavna ideja apsolutna sloboda koja je ostavljena igraču od momenta kad njegov avatar po prvi put stupi na virtuelno tlo zemlje Albion. Od prvog kontakta sa igrom postaje jasno da će vas Albion naterati da svako malo podignete po jednu obrvu, a da je Sandbox Interactive u maniru mlade krvi odlučio da unese svežinu koja je i te kako potrebna posrnulom MMO žanru.
Prvo iznenađenje je 2.5D izometrijska perspektiva koja je prilično nesvojstvena za MMO igre što je dovelo do sumnje da li smo u stvari dobro razumeli developere kog tipa igre je Albion Online, zaista. Ipak, posle deset sekundi sve misterije su bile razvejane u vidu spama global chat kanalu „<Gold4u>: $$ Cheap Gold 2K g = $5.00 www.prodajemozlato.ko.mi“. Iako nas prodaja zlata, predmeta i „usluga“ za žive pare u MMO igrama izuzetno nervira prisustvo kineskih farmera u Albionu smo, u svom beskonačnom optimizmu, uzeli kao dobar znak. Uostalom, koliko MMO igara nezavisnih i malih studija (a Sandbox Interactive broji samo 15 članova) znate da već pate od „farmerske pošasti“ i to još u alpha fazi razvoja?
Albion Online je zamišljen kao sandbox PvP i GvG (Guild Vs Guild) MMORPG u kome je ekonomija apsolutno počiva na igračima. Svaki predmet, oružje, oprema, prevozno sredstvo u vidu konja i vučnih volova proizveden je od strane igrača u radionicama koje su u vlasništvu igrača, od resursa skupljenih od strane igrača, a isti mogu biti prodati isključivo, pogađate, igračima. Momci iz kompanije Sandbox Interactive su termin „player driven economy“ zaista shvatili u bukvalnom smislu, a dovoljno je reći da u igri ne postoji niti jedan jedini vendor kome možete utrapiti predmet za malo srebrnjaka.
Druga zanimljivost u igri ogleda se u izboru koji su Sandboxovci napravili kad je u pitanju napredovanje likova. Celokupan sistem zamišljen je kao „classless progression“ što u praksi znači da igrači nisu primorani da u startu izaberu klasu za svog lika već oprema i oružje koje budu koristili određuju magije, pasivne osobine koje njihov lik poseduje i način igre. Pored toga što su na taj način razbili stereotip koji važi za većinu MMO-va na tržištu nasmejali su nas podsećanjem na staru poslovicu „Odelo ne čini čoveka.“ Sistem je dopunjen premisom da što više radite nešto u igri to ćete više napredovati u tom konkretnom aspektu bilo da je to korišćenje nekog određenog oružja (čime ćete otključati jači luk ili bolji oklop) bilo da je u pitanju farmovanje određenog resursa koje otključava sledeći alat u nizu i samim time otvara mogućnost skupljanja sirovina višeg nivoa.
Svet Albiona podeljen je standardno na regije: početne, PvE, Limited i Full PvP. Postoje četiri početne regije, a po pravljenju lika igra će vas nasumčno smestiti u jednu od njih i one služe isključivo sa bazičnim upoznavanjem sa mehanikom igre. Sve ostale regije u sebi sadrže obavezno barem jednu tamnicu u kojoj su mobovi istog nivoa kao i oni koji se nalaze u regiji ali sa prefiksom „elite“ zbog čega će vam u čišćenju biti potrebna pomoć drugih igrača, nekoliko kvestova koji svi funkcionišu kao „daily“ i resursima koje možete skupljati. Ono u čemu se razlikuju je mogućnost odnosno nemogućnost napadanja drugih igrača. U PvE regijama ne postoji način da direktno napadnete drugog igrača, što naravno ne isključuje opciju navlačenja kompjuterski vođenih protivnika (he, he) dok se PvP Limited i Full razlikuju u potencijalnim posledicama koje trpite ako umrete. Smrt je bolna, a u Albion Online-u je vrlo bolna. Bilo da vas ubije igrač ili NPC najmanje što će vam se desiti je da vam ispadne određena količina srebra koja se uvećava sa kvalitetom opreme koju nosite, izgubićete trajno oko 30% resursa u inventaru dok će durability vaše opreme pretrpeti ogromnu štetu, a sa njime i vaš budžet. Totalno ludilo nastaje ako umrete u Full PvP zoni pošto vas drugi igrači onda mogu bez posledica opljačkati i skinuti do gole kože – u maniru jedne od najsurovijih MMO igara: EVE Online. Upravo će Full PvP zone u konačnoj verziji igre biti poprište 20v20 bitaka gde će se različite gilde boriti međusobno za kontrolu nad određenom regijom i njenim resursima.
Albion Online je još uvek u zatvorenoj alfa fazi testiranja, a ukus koji ostavlja u ustima prilikom konzumiranja je „skoro, pa je kuvano“ što dovoljno govori u prilog tvrdnji da su bez obzira na nedostatak iskustva u velikim naslovima (Sandbox Interactive postoji tek tri godine) i podrške jakih izdavačkih kuća momci i devojke iz Berlina vrlo ozbiljno shvatili posao. Dovoljno je reći da autor ovog teksta smatra da cena 50 dolara koliko košta igra u trenutnoj fazi razvoja uopšte nije prevelika, a da je sa svakom narednom zakrpom sve ubeđeniji u to.
Autor: Petar Vojinović
Razvojni tim: Sandbox Interactive
Izdavač: Sandbox Interactive
Planirani datum izlaska: TBA
Platforma: PC, Mac, iOS, Android