REVIEW: Uncharted The Nathan Drake Collection

Od lansiranje ove konzolne generacije, svedoci smo velikog porasta remasterovanih izdanja starih igara i potpuno je sigurno da developeri i izdavačke kuće ne odustaju od “preprodaje” svojih slavnih pa i manje slavnih naslova. Nekada je to nešto što prolazi ispod svih radara, ali nekad su to i igre koje svi željno iščekujemo da zaigramo u novom ruhu. Slobodno se može reći da je Uncharted trilogija, “flagship” proizvod Soni igračke industrije, jedna od onih igara koje smo jedva čekali da zaigramo na novom sistemu, osveženu i podvrgnutu estetskim modifikacijama, a uz to još i lepo upakovanu u kompaktnu trilogiju legendarnog klasika. Uncharted: The Nathan Drake collection je pred nama, pa da vidimo i šta ona to donosi…

Ono što ćete na prvi pogled primetiti je to da u pogledu dodatnog materijala, ova kolekcija ne donosi gotovo ništa. Na raspolaganju nećete imati video zapise o pravljenju igre niti bilo kakve bonuse u vidu artwork-a i sličnih kolekcionarskih dodataka. Ali ono što ćete imati jesu sve tri igre upakovane u jedinstven meni kojim se prebacujete iz jedne u drugu veoma jednostavno i brzo. I dok podešavanja kontrola i sličnih preferencija važe istovremeno za sve tri igre, one su ipak odvojene u zasebne celine.

Kada se prvi Uncharted pojavio dok je Playstation 3 bio još u povoju, bio je to jedno spektakularno ostvarenje koje je vizuelno i stilski plenilo pažnju velikog broja igrača. Sada, na Playstationu 4, prikazan u 1080p rezoluciji pri 60 frejmova u sekundi, možete videti njegov pun potencijal. Igra možda deluje ižvakano zubom vremena, ali ako se samo na trenutak vratite u vreme kada je igra izašla, bićete još jednom oduševljeni onime što ste tako davno imali prilike da igrate.

Kako je skok generacije video igara na kvalitet Uncharteda bio velik, skok sa Uncharteda 1 na 2 čini se nije bio ništa manji. Verovatno najpopularnija igra u serijalu, sada izgleda bolje nego ikada. Teksture su blago redefinisane, a pojačana rezolucija samo doprinosi da iz ove sjajne i brze igre izvučete njen maksimum. Igra u kojoj je Drejk bio možda i “najbrži na okidaču”, itekako će vam pružiti zadovoljstvo i nove izazove sada kada možete reagovati u znatno tečnijem frejmrejtu.

Kao epilog, Uncharted 3 stoji kao sinematski vrhunac trilogije, koji logično najlepše i izgleda, ali ne ide mnogo dalje od drugog nastavka. Filmski doživljaj koji je postizao tada kada je izašao, sada dodiruje sam krov svojih granica i slobodno se može reći, još jednom oduševljava nostalgijom u novom ruhu.

Sa druge strane, ovaj vid remasterizovanja ima i svoju lošu stranu. Sada su itekako vidljive mane i nedostaci ove tri igre. Pod uticajem veće rezolucije, lakše ćete uočiti lošije teksture ili facijalne animacije, a i detalje u efektima. A kako je vreme učinilo svoje a igre sada rade znatno tečnije, shvatićete i koliko su nekada sjajne transition i ostale animacije sada već pomalo zastarele. I dok same igre rade u 1080p rezoluciji, snimljene animacije su ostale u originalnoj ili nešto većoj rezoluciji tako da ćete itekako primetiti razliku između gejmpleja i videa, što može pokvariti utisak.

Na kraju, ako presaberemo sve adute i sve falinke jednog remastera, opet bez pogreške možemo doći do zaključka da ako ste ikada voleli Uncharted serijal ili nikada ranije niste imali prilike da se oprobate u istom a deluje vam interesantno, ovo je možda i najbolja prilika koju ćete ikada imati. Lepo upakovana trilogija čini svojevrstan skok pred prag iščekivane četvorke, u krajnje retrospektivnom maniru. Nedostatak bilo kakvog bonus sadržaja i multiplejera ostavljaju utisak da pred nama nije kolekcija koji bi svrstali u naslove koji se ne smeju propustiti čak i ako ste vlasnik originala. No i pored toga, Nathan Drake kolekcija u ovom trenutku ima šta da ponudi, pa barem i da vam pruži koju lekciju iz istorije video igara, i dočara put kvaliteta od početka pa do kraja jedne generacije igračkih konzola.