REVIEW: Underrail

Svet je gotovo razoren. Površina naše male planete je potpuno nestanjiva i preživeli stanovništvo se seli u podzemlje, u mrežu tunela kojima je nekada išao metro, gde postavljaju nove temelje civilizacije. Ovo nije scenario nekog spin-offa Metro knjiga/igara već UnderRail, RPG iz domaćeg studija Stygian Software, igra koja je provela više od pola decenije u razvoju i posle nešto dužeg obitavanja u Early Accessu dostupna na našim PC-evima.

underrail6

Svoju podzemnu pustolovinu ćete početi kao novi stanovnik stanice South Gate, status quo zone na granici sa mnogo većim i ne toliko neutralnim naseljima. U klasičnom roleplay maniru, počećete sa malim zadacima za komšiluk i vremenom odmotavati veliko klupko prepuno zavera i političkih previranja između nekoliko frakcija. Vaš lik nije predefinisan i u početku možete potrošiti poprilično vremena podešavajući mu početne statistike, birajući sposobnosti i featove. Na prvi pogled, lista svih sposobnosti deluje zastrašujuće, ali brzo ćete pronaći one koje vam deluju zanimljivo i tako graditi lika. Manje-više svaki arhetip RPG likova je moguće napraviti i uspešno voditi kroz UnderRail.

underrail5

Paralele sa originalnim Falloutom su nemoguće za izbeći. Počev od izometrijske perspektive, preko retro grafike, sve do osnovnih statistika koje podsećaju na čuveni sistem SPECIAL i poteznih borbi. Ovo, naravno, ne uzimamo kao manu igre, štaviše vrlo je hrabar potez izdati RPG koji se drži klasičnih postulata umesto sve popularnijeg strimlajnovanja svega. Stealth pristup igranju je odlično rešen i veoma je moguće završiti veći deo igre bez direktnog ulaženja u sukobe, dok likovi jake harizme mogu svojom slatkorečivošću da se izvuku bez ijedne ogrebotine. Jako zanimljiv je oddity sistem skupljanja iskustva kojim opciono možete da zamenite klasičan “pobij sve za exp” sistem. Ovim je pružen jako dobar razlog za detaljno istraživanje sveta koji će se sigurno svideti igračima koji žele da iskuse ovu igru koristeći nestandardne likove.

underrail4

Kada ipak dođe do borbe, tu je potezni sistem sa akcionim poenima za kretanje i napad na koji smo navikli u RPG-ovima. U arsenalu vas očekuju hladno i vatreno oružje, samostreli sa različitim vrstama projektila kao i psioničke moći ukoliko više preferirate magijski pristup. Opremu ćete uglavnom sami praviti jer je obično bolja od one koju nalazite kod palih protivnika ili kupujete od prodavaca. Za najbolje komade oklopa ćete morati da se pomučite da nabavite sve materijale i šeme, tako da se zaista oseća lični uspeh kada svog lika opremite dobrom opremom umesto da ste je samo negde usputno pokupili.

underrail3

Najveći doprinos oldskul osećaju stari RPG-ova je svakako sa vizuelne strane. Ručno crtana 2D grafika i “hakerski” fontovi starijim igračima će izmamiti osmeh od uha do uha dok podmlatku objašnjavaju kako su starije igre bile bolje, iskrenije i kompleksnije. Ovo svakako pomaže igrinoj minimalnoj hardverskoj zahtevnosti, sem što se u ponekim scenama gubi na preglednosti. Poneka jača senka, naročito kod likova, bi verovatno pomogla u tome. UnderRail je inače veoma duga igra iz koje ćete komotno izvući više desetina, možda i stotinu sati, naročito jer različiti pristupi igranju pružaju različito iskustvo i mogućnosti. Za ovako nisku cenu, izuzetan podatak.

underrail2

Na kraju možemo reći da se mukotrpni rad ekipe iz Stygian-a isplatio. Napravivši svojevrsni Fallout 2.5 našli su svoju nišu u prezasićenom žanru koji se poslednjih godina pretvara u čistokrvne akcione igre i FPS. UnderRail je konačno domaća igra koja je odjeknula kod hardcore gamerske publike. Nije za svakoga, ali tome nije bila ni namenjena.

Autor: Bojan Jovanović

Underrail

0