Na zvaničnom blogu Frictional Gamesa, studija koji nam je doneo čuvene serijale Penumbra i Amnesia, kao i njihov poslednji naučno-fantastični horor – SOMA, juče se pojavio rezime polugodišnjeg perioda od trenutka izlaska SOME, u kome se otvoreno priča o rezultatima, ali i zapažanjima o tome šta je prošlo dobro, a šta ne baš kako treba.
Igra je za 6 meseci prodata u 250 000 primeraka, što autori ocenjuju kao dobrim, ali ne baš preterano uspešnim rezultatom, pogotovo kada se pogleda prodaja njihovog mega-hita, Amnesia: The Dark Descent. Potrebno im je da prodaju još oko 20-30 hiljada jedinica kako bi investicija bila na nuli i preko toga krenuli da zarađuju. Osim toga, izlazak Some je “pojeo” i njihovu prodaju Amnezije, što je, kako kažu, rezultat “najnoviji Frictional horor” efekta koji je SOMA sa sobom nosila. Smatraju da je problem slabije prodaje SOMA-e u tome što nisu napravili jasnu podelu između horor i naučno-fantastičnog žanra, da je njihovo mešanje možda odbilo onaj deo publike koji je očekivao čisto horor iskustvo poput starih Frictional igara.
Modovanje igara u okviru Some takođe nije ispunilo očekivanja. Amnesia ima preko 450 modova, dok SOMA trenutno ima samo 5 priča koje su napravili fanovi, iako su alati koje SOMA nudi daleko kompleksniji i nude veći opseg mogućnosti, no teži su za masterovanje, pa smatraju da je to jedan od problema.
Ono što smatraju najpozitivnijim je to što se na internetu stvorio veoma veliki krug ozbiljne diskusije o raznim pitanjima kojima se igra bavi i veoma ih raduje što su podstakli inteligentu raspravu i teoretisanje o stvarima iz igre, čak i van konteksta same igre. Što se tiče planova za budućnost, već smo pomenuli da žele da naprave jasnu razliku između svojih naslova i žanrova, i zato sada rade paralelno na dve nove igre, o kojima ćemo saznati više čim bude bilo dovaljno materijala za prvo objavljinje.
Ukoliko želite da pročitate ceo blog, možete ga naći ovde – http://frictionalgames.blogspot.rs/2016/03/soma-6-months-later.html