Opisi

REVIEW: The Technomancer

Posted on

Momci i devojke iz Spiders studija nastavljaju sa phodom na RPG scenu, a ovog puta odlaze u daleku budućnost na planetu Mars. The Technomancer se delimično vraća na mračni svet kolonizovanog Marsa koji smo mogli da iskusimo u jednoj od njihovih prethodnih igrara Mars War Logs. Naravno, učeći na prethodnim greškama i savetima od igrača, studio se odlučio na korak da igru učine veoma otvorenom i podložnom vašim odlukama kao i dodavanjem novih sistema u njihov najnoviji RPG naslov.


Kao što smo pomenuli, radnja ovog naslova se dešava na Marsu, tačnije za vreme rata oko vode 200 godina pošto je  kolonizovana crvena planeta i u periodu kada ogromne kompanije vladaju njom. Vi preuzimate ulogu mladog Zachariah koji je kao dete otkriven da ima specijalne sposobnosti, izvučen iz nižih rangova populacije i od tad obučavan da postane technomancer. Sada je trenutak inicijacije, momenat kada svaki technomancer postaje jednak sa drugima i saznaje njihovu najveću tajnu. Vaš mentor vas vodi ka skrivenoj zaključanoj biblioteci, iz doba kada su prvi kolonisti naselili ovaj crveni kamen. Ali stvari polaze po zlu i posle borbe sa banditima bivate napadnuti od strane ogromnog čudovišta. Sva borba uništava biblioteku i vas baca u nesvest na par dana. Pošto se oporavite i zvanično prihvatite titulu punokrvnog technomancera bivate pušteni u grad Ophir da delite pravdu i zavodite red. No nije sve tako čisto kako izgleda i mnoge frakcije će vijati za vašu pažnju i saradnju. Od ovog momenta ste pušteni da sami pišete svoju priču i utičete kako na svet tako i na saputnike. Ovo sve sa dahom i utiskom starih Bioware igara.


Da odmah pređemo na onaj glavni deo igre a to je gameplay, koji po svemu odiše dahom mnogih kultnih naslova ali sa malo lošijom egzekucijom.  Na samom početku igre imate opciju da odaberete izgled lika ali ste u suštini zaglavljeni kao muški lik sa veoma malo opcija koje možete podesiti. Sa druge strane dok igra nema previše opcije pri pravljenju lika ona vam nudi potpunu slobodu prilikom specijalizacije ili načina na koji ćete deliti pravdu i zakon po glavama neprijatelja. Od samog početka igre imate pristup svim opcijama borbe, pošto reći “klasama” ovde nema nikakve validnosti. Pored talenata koji opisuju kako vaš lik prolazi kroz svet tu je sasvim srazmeran skill tree po kom možete da vršljate i uzimate po malo iz svake oblasti. Te oblasti se svode na tri ključna tipa borbe: štit i malj koji se svodi na defanzivnu borbu i blokiranje, bodež i pištolj koji  vam daju najveće šanse za izbegavanje, brze udarce i donekle napad iz daljine, i na kraju borba sa štapom koja vam ponajviše daje mogućnost napada više neprijatelja od jednom i dobro izbegavanje protivnika. Dodatni četvrti skill tree je za osnovne technomancer sposobnosti koje će pomoći bilo kojoj od tri stila borbe. Ovde dolazimo do prve ogromne mane koju igru čini skoro neigrivom za mnoge koji su je isprobali a to je sama borba. U ovom aspektu The Technomancer je u velikoj količini pokušao da emulira opasnost borbe koja se javlja u Dark Souls serijalima igara, ali iako dobra zamisao ona vrlo brzo pada u vodu. Tako da dok pokušavate da savladate veoma krute i ponekad neprecizne kontrole prilikom samog kretanja, pokušate da naciljate ili se koncentrišete na određenu metu, za to vreme ćete dobiti poveće batine od čak običnih protivnika koji vrlo brzo mogu da vas obore pogotovu ako ih ima više.

Sama borba izgleda veoma spektakularno sa stilom koji podseća na Batman Arkham igre. Pomešano sa različitim načinima borbe koje možete instant promeniti bi i bilo spektakularno da nema ovih problema, i tako umesto da uživate u borbi vi ćete se boriti sa kontrolama u pokušaju da se najbolje pozicionirate, izbegnete napad, ili  samo da uspete da udarite protivnika. Vaši udarci u poređenju sa njihovim mogu biti ko blagi šamar umesto toljaga u glavu kako zapravo izgleda. Sa druge strane RPG elementi su apsolutno na mestu. Talenti će itetako imati uticaj na igru i to ne samo da poboljšaju vašeg lika već i tokom interakcija sa ogromnim brojem drugih likova uglavnom tokom razgovora i rešavanja raznih situacija. Oprema je raznolika i ne samo što će često imati specijalne bonuse nego ćete veći deo te opreme moći i da dodatno unapredite raznim dodacima koji će pak dodati ne samo statističku promeni nego i vizuelnu, a time unapređenja na odeći će se prikazati kao dodati oklopi dok će unapređenja za oružja biti u obliku raznih dodataka koji će se nakačiti na oružje. Priča i status raznih drugih likova, kao i vas, će se dodatno granati u zavisnosti kako rešavate određene situacije i čak posle svake borbe ćete imati opciju da dodatno iscrpite život iz vaših protivnika zarad veće zarade ali zauzvrat dobijate negativne karma poene.  Istraživanje se takođe nagrađuje ne samo količinom predmeta koju možete naći već i različitim načinima da se dođe do neke oblasti ili reši neki zadatak kao i da se nađnu novi sporedni zadaci.


Grafika je solidna ali pošto je sve provučeno kroz veoma siv i mračan filter nećete se nagledati nekih prelepih krajolika bar u prvim satima igre, dok animacija likova ide od prihvatljivog do lošeg nivoa. Optimizacija nije baš na najboljem nivou i igra će povremeno štucati čak i na jačim konfiguracijama iako zapravo ne zahteva previše i solidno radi i na prosečnim gaming konfiguracijama.
Glasovna gluma je poprilično na sve strane, pošto je sam developer iz Francuske igra je morala da se prebaci na engleski jezik. Ova posledica se vidi svugde od različitog kvaliteta i zainteresovanosti za čitanje ogromne količine linija teksta pa do veoma lošeg sinhronizovanja zvuka i usana likova. Ovo naravno može dovesti do iritirajućih ili čak komičnih scena. Na drugu ruku muzika je dobra i soundtrack zaslužuje da bude preslušan van igre, a zvučni efekti koji prate igru su takođe na mestu.


Na kraju krajeva The Technomancer je zapravo dobar korak napred za Spider developerski tim, ali će morati još da porade na samoj borbi u njihovim igrama kao i usavršavanju ostalih gameplay elemenata. Ako ste ljubitelj priča i zanimljivih svetova ova igra vam može pružiti solidnu količinu sati dok istražujete crvenu planetu po vrućini ovog leta, te će vam bar pomoći da se uživite u muke koje će vaš lik morati da izdrži u igri. The Technomancer jr ok naslov za preživljavanje letnje suše video igara, mada nećete ništa drastično propustiti i ako zaobiđete naslov.

 

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Ocena: 6/10

+ Interesantan svet i mogućnost razvijanja priče i lika
+ Igra odiše duhom i uzima ideje iz kultnih naslova
+ Velika mogućnost ponovnog igranja i novih iskustava
– Borićete se sa kontrolama
– Prvih par sati će biti mučni za igranje
– Ne baš najbolja optimizacija

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version