Već neko vreme su se po internet ćoškovima vrtele glasine i zebnje da je studio inXile uklonio iz konačne verzije igre određeni sadržaj koji je bio obećan kao “stretch goals” tokom Kickstarter kampanje.
Sumnje je početkom godine prvi pokrenuo izvesni Fairfax, član foruma RPGCodex, koji je tvrdio da je jedan od najinteresantnijih saputnika, nedefinisana kašasta masa Oom, poznata i kao “The Toy”, potpuno izbačen iz igre. To je tvrdio na osnovu beta fajlova i generalnog nepojavljivanja Oom-a u promo materijalu praktično od početka rada na igri, bez čak ni koncept artova.
Oom je trebalo da bude jedan od kompanjona na osnovu “stretch” cilja na 2 miliona dolara. Njegova dizajnerska zamisao je bila da je on jedan od relikta davnih vremena (Numenera), čije je postojanje totalna misterija. On je veoma vezan za vas kao glavnog lika i može da menja forme i oblike po želji, što je bio važan deo njegovog gejmpleja, kako bi vam pomogao u određenim situacijma u igri. Osim njega, još jedan od planiranih saputnika, Riastrad , takođe je isključen iz završne verzije igre.
Ovo je nakon nedelja spekulacija po forumima i Redditu potvrdio Erki Švorc (Eric Schwarz), jedan od inXile zvaničnika, koji se obratio na forumu potvrdivši da je to zaista istina, nastavljajući svoj post apologetičnim izjavama koje imaju premisu “kvalitet ispred kvantiteta”. Njegov ceo post možete pronaći na OVOM LINKU.
Na slici: Oasis of M’ra Jolios
Ovo nije ni prvi, a ni najveći otkriveni nedostatak obećan na Kickstarteru ukoliko se dostigne određena suma. Ponovo je Fairfax u centru pažnje. Ovoga puta je izrazio zabrinutost da je i Oasis of M’ra Jolios (na slici iznad) , drugi “major city” koji je bio otključan prilikom sakupljanja 4 miliona dolara na Kickstarteru, takođe izbačen iz igre.
Ovoga puta se na ovu temu javio Tomas Biker (Thomas Beeker) još jedan inXile član, koji je negirao da je ova lokacija izostavljena iz igre, ali je potvrdio da neće biti “major” lokacija, kako je prvobitno planirano i obećano u Kickstartet kampanji, već će biti lokacija koju ćemo tek usput posetiti i koja će imati manje sadržaja.
Kako kaže, do ovoga je došlo zato što je tokom rada na igri tim shvatio da je jedna druga lokacija, Bloom, vremenom postala njihova glavna fascinacija, zbog njenog mračnog tona koji više priliči Torment igri, i da su zbog toga rešili da će upravo Bloom biti druga velika ključna lokacija, a ne Oasis of M’ra Jolios. Da se podsetimo, prva velika lokacija je Sagus Cliff, gde i počinjemo igru.
Na slici: The Bloom
Ovakve stvari, o kojima smo danas pisali, ma koliko bile opravdane ili neopravdane, ipak na kraju dana ostavljaju gorak utisak kod publike, igrača i fanova i pre svega kod ljudi koji su finansijski podržali igru u kampanji. Još jednom se postavlja pitanje koliko zaista ima kontrole i odgovornosti iza crowdfunding kampanja i kako u budućnosti sprečiti ovakve stvari.
Jasno je da je obim posla veliki i očekivanja fanova često nerealna, ali onda developeri ne trebaju da napamet daju prazna, a ogromna obećenja sa stretch ciljevima, i tako mame ljude da daju svoj novac za nešto čega na kraju neće ni biti u igri. Ovde se podižu i etička, ali bogami i pravna pitanja, jer se ovakve stvari mogu karakterisati i kao prevara zarad iznuđivanja novca.
Možda je najgore to što je izostala bilo kakva komunikacija po ovom pitanju, te da nije bilo zabrinutih glasova po internetu niko se ne bi zvanično ni javio, a čak i tada, bile su potrebne nedelje pre nego što se izađe u javnost sa zvaničnom informacijom.
Ipak, i pored svih problema, i dalje se nadamo da će igra uspeti da nam pruži kvalitet koji očekujemo. Torment: Tides of Numenera izlazi 28. februara za sve platforme.
ps. Na ovom linku možete videti sliku svih “stretch goals” obećanja datih tokom Kickstarter kampanje