Vesti

Ekskluzivan intervju sa ekipom iza Beograd simulacije u OMSI2

Posted on

Nedavno smo pisali o beogradskoj verziji OMSI2 simulacije vožnje, i vest je naišla na zaista sjajnu reakciju. Mi u redakciji smo takođe ostali impresionirani, stupili smo sa kontakt sa momcima iza ovog projekta iz želje da izrazimo naše oduševljenje, a dobili smo i pravi intervju!

Momci iza ovog projekta su Darijan “Darmar” Martinović, Branislav “gibanica” Miljković i Stevan “steva95” Šuklovački, a od njih smo saznali kako su došli na ideju da urade sve ovo, kao i šta još imaju u planu! Većinu odgovora nam je dao lično Branislav uz napomenu, da kao i OMSI, i iza ovog intervjua stoje zajednički! Intervju prenosimo u celini jer su momci bili veoma raspoloženi za saradnju i spremni da razgovaraju o svojoj pasiji!

Evo šta su nam rekli!

1) Ko ste vi u stvari i kako ste došli na ideju da pravite ovaj mod Beograda?

Naš mini-tim sadrži tri člana. Nas trojica smo se upoznali, ne znamo ni kad ni kako, ali je svakom od nas međusobno bilo potrebno znanje ovog drugog. Radili smo to uglavnom u slobodno vreme jer nismo imali preterane obaveze.
Danas svi imamo već svoje neke poslove, tako da je vremena sve manje, a i kad ga imamo za OMSI, tad bi pre “vozili” nego “gradili” unutar OMSI-ja. Nije dobro da taj rad na dodatku preraste u obavezu, jer to treba da bude zabava pre svega.
Tako se mi i danas često vidimo, kad ja odem kod njih u Beograd ili oni dođu ovamo u Novi Sad. Tad tema nije OMSI, već celodnevni odlazak na trke na Ušću, Mišeluku, kupusijada u Futogu, obilazak Tvrđave, Centra, Pejićevih Salaša i slično!
Mod je započet još 2014 godine, sa prekidima i periodima kontinuiteta. Autor moda Darijan, koji je inače i vodio ceo ovaj projekat, započeo je pravljenje virtuelnog Beograda u tramvajskoj simulaciji Trainz, no kako su tehničke mogućnosti te simulacije bile veoma ograničene prešao je na simulaciju OMSI, jer je želeo da kreira nešto što ima veze sa beogradskim prevozom.
Nešto pre toga, ja sam počeo rad na mapi Novi Sad, na kojoj je rad obustavljen, s obzirom da sam se priključio izradi mape Beograd od koje je priključivanjem timu i kolege Stevana nastao pravi addon, dodavanjem realnih objekata koje je on modelirao, dok je on pre toga radio u timu izgradnje objekata Beograda za “Google earth” do momenta kad je Google tu mogućnost i obustavio.

 

2) Zašto baš bus simulator? (ubrzo su nas ispravili)

Budimo precizni Omnibussimulator (OMSI) jer Bussimulator je sasvim nešto drugo! :)
Za OMSI smo se odlučili jer, iako je odavno prevaziđenog izgleda, ima širok spektar modova, odnosno mogućnosti za modovanje i veoma realnu fiziku, što je ljubiteljima simulacija jedno od kljucnih razloga da se odluče baš za OMSI. S druge strane, Omsi i nastavak Omsi 2, su izrazito loše optimizovane 32bitne aplikacije, pogotovo na malo “težim” dodacima kao što je Beograd, pre svega jer nemaju svoju 64bitnu verziju.
Stvar je da OMSI treba dobro da se podesi kako bi radio tečno, pa će često i lošije konfiguracije raditi bolje od nekih najnovijih. Ali i pored svega toga ljubitelji simulacija transporta odlučuju se mahom za ETS2 ili OMSI. OMSI sadrži svoje verzije svih većih gradova širom Mađarske, Austirje, Nemačke, Poljske, Rusije, Holandije, Španije, Engleske, čak SAD itd itd.
Novi igrači ne znaju da na OMSI možete da menjate baš sve, tako da je moguće podesiti, da su svetla na kolima upaljena i danju, pravila saobraćaja, tipove vozila u saobraćaju, modele autobusa na linijama, koloršeme na autobusima na određenim linijama i slično, ali treba imati u vidu, što više raznolikosti veća realnost, što znači i veću zahtevnost po računar.
Za sad mislim da je dovoljno što imate razgovore sa putnicima na srpskom, najave stanica, vozila sa našim brendovima, prodaju busplus karata, realne objekte, i slično. I sve to potpuno besplatno. Sve eventualne greške na mapi vidimo i mi sami, ali šta sad.. :)
3) Radite li neke druge projekte u nekim drugim igrama?
U drugim igrama ne. Jedno vreme sam ja predlagao da probamo sa ETS2, ali s obzirom na dominaciju jednog mod tima, u tom delu, nema baš puno prostora za ostale, a i nismo bili baš zainteresovani.

4) Da li vas je kontaktirao neko iz Aerosofta?
Ne. Nisam siguran u računicu izdavanja modova putem aerosofta ili steama za OMSI. Ne bih da licitiram ciframa ali nisam siguran da autorima ostane dvocifren iznos procenta prodaje po komadu elektronskog artikla. Nakon toga računica je vrlo jasna.
Ovo ne znači da ne bi bili zainteresovani za saradnju, ili bilo kakvu vrstu kompromisa. OMSI zajednica kupuje masovno mape mnogo, da budem korektan, manje dobrog kvaliteta od ovog, iz razloga što predstavljaju njima bliske gradove ili vozila, ali to je potpuno razumljivo.
Možda treba pribeći drugačijem načinu plasiranja kreiranog, a opet da posao autora bude adekvatno nagrađen. Ako dodatak bude zaista dobar, nema sumnje da će se dobro prodavati. Možda je sad dobar momenat, jer konkurencija je u zadnje vreme vrlo “slaba”.
5) Da li imate neki vaš projekt koji kreirate od početka, o čemu je i kad stiže?
Kao što sam naveo, jedini projekat za sad nam je evenutalno u budućnosti Novi Sad. Trenutno ima 10-15 linija i u njega bi bio uključen još jedan naš drugar.
Dogovor je bio da nakon što završimo Beograd prelazimo na Novi Sad. Međutim iz pomenutih privatnih razloga, mapa stoji od izlaska BG-a. Ako se bude nastavljalo, mapa će se podići bar jedan nivo po kvalitetu uz gomilu novih objekata (iako ih sad ima već preko 500), ali u tom slučaju verovatno neće biti freeware, ko zna.
Za razliku od Beograda, taj dodatak koji nosi radni naziv Novi Sad, sadržao bi pored gradskih i prigradske linije, čak i međugradske. S obzirom da se usled raspada kompanije MR-software, na dva dela, koja je pravila OMSI, priprema novi LOTUS simulator, možda vredi sačekati i ne trošiti vreme uzalud.

6) Planirate li još neke linije i koje su u pitanju? – na ovo pitanje smo dobili samo zagonetan osmeh koji može mnogo toga da znači, ali su nam umesto toga momci odali par tajni o tome kako su izgradili Beograd unutar OMSI.

Kako smo gradili Beograd: Sećam se da je Beograd trebao da izađe samo sa linijom 45 pa onda i 71, pa pred sam izlazak odlučili smo da dodamo liniju 15 tj 15N i završili je u roku od, da ne preteram, 2-3 nedelje, što je izuzetno brzo s obzirom da se dodaci mapa prave i po više godina.

Tu smo stali, jer kada se tako krene nema kraja. Blizu je bila izrada novobeogradskog depoa GSP-a, zatim neki predlozi za 84-ku, ali treba znati stati. Ako pogledate bolje mapu, videcete da u Zemunu ima jedna okretnica koja je ostala neiskorišćena, a planirana, baš iz navedenog razloga.
Liniju je prilično lako napraviti kada se ubaci u “šestu”! :D Radovi se dobro rasporede među nama, tako da je na kraju bio sistem da jedan radi samo ulice, drugi samo okolinu a treći samo pravi objekte.
Sve je jako povezano – čemu lepo sređena mapa sa okolinom i objektima, ako se vozila sudaraju po ulicama? Ili ako red voznje ne radi? Čemu perfektan saobraćaj ako je mapa “prazna” i dosadna, a i džaba sve to bez prepoznatljivih objekata, pored kojih kad prođeš možeš odmah da prepoznaš kroz koji deo grada voziš!

Želimo da zahvalimo ekipi iza OMSI Beograd projekta na saradnji a evo i nekih ekskluzivnih fotografija iz budućeg projekta Novi Sad, da obradujemo malo novosadsku publiku i gejmere!

Tim:
Darijan “Darmar” Martinović
Branislav “gibanica” Miljković
Stevan “steva95” Šuklovački
Pripremio: Miloš Španović
Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version