Middle-earth: Shadow of War je jedna od najiščekivanijih igara ove godine, potpuno zasluženo ako imamo na umu koliko je sjajno i zabavno iskustvo bio prvi deo igre.
Do sada smo u stalnim prezentacijama videli gomilu novina koje su nam se jako svidele i koje zaista produbljuju čitav Nemesis koncept i unose nove strateške momente u vidu osvajanja i održavanja tvrđava i utvrđenja unutar Mordora.
Ipak, noćas smo dobili prvi apdejt i novinu koja se praktično nikom neće svideti, a Reddit i forumi su već preplavljeni negativnim reakcijama i komentarima o odustajanju od kupovine.
O čemu se radi? Studio Monolith Productions i izdavač Warner Bros. su predstavili Market sistem za igru, odnosno uvođenje mikrotransakcija. Ova prodavnica unutar igre sadrži tri proizdvoda – Loot Chest, War Chest i XP boost, a tu su i Bundle paketi, gde možete kupovati sve ovo na gomili. Ove stvari se mogu kupovati pravim parama ili valutama unutar igre, Gold i Mirian.
Loot Chest i War Chest nagrade su nasumičnog karaktera, odnosno sadrže nasumične nagrade različite retkosti, sistem kakav odavno poznajemo u popularnim multiplejer esport igrama kao što su CS:GO, Dota 2, Overwatch, HotS, Hearthstone i mnoge druge.
Loot Chest sadrži opremu za Taliona, odnosno oružje i različite odevne predmete (armor), dok War Chest sadrži Orkove koje možete dodavati vašoj armiji kao i “Training Orders” koji se koriste za levelovanje i nadogradnju vaših Orkova.
XP Boosts se koristi za brže levelovanje Taliona.
Što se tiče ovih in-game valuta, Mirian se dobija ubijanjem Treasure Orcs, uništavanjem opreme i Orkova za Mirian ili nalaženjem zaliha Miriana po mapi. Gold je valuta višeg reda i uglavnom se dobija u malim količinama kada se odrade određene stvari u igri, ali primarni način da nabavite Gold jeste kupovinom za pravi novac.
Iz Monolith uveravaju igrače da se ništa u igri ne zaključava iza “zida plaćanja” odnosno da je apsolustno sav sadržaj dostupan u igri kroz jednostavno normalno igranje i napredak, i da je svrha Marketa jedino da ponudi ljudima način da laške i brže stignu do opreme i Orkova, odnosno da im ponudi način uštede vremena.
Ipak, fanovi su sa pravom skeptični i misle da će sistem biti takav da normalan način igranja pretvori u mukotrpno “grindanje” kako bi igrači bili naterani da troše novac u marketu. A da ne govorimo problemu uvođenja nasumičih kutija i mikrotransakcija u igru koja je isključivo singlplejer i iza koje stoji puna cena AAA naslova od 50-60 dolara.
Dakle, veoma diskutabilna odluka koja im se može opasno odbiti o glavu i nadamo se da će Monolith Productions i Warner Bros shvatiti masovnu negativnu reakciju fanova na vreme i zatim izbaciti Market sistem iz igre i nastave sa dosadašnjim dobrim radom na igri.
Na ovom linku možete pročitati neke od komentara na Redditu gde igrači u besu i neverici diskutuju o Market sistemu.