U blogu razvojnog studija The Chinese Room, objavljenom juče, otkriveno je da će ova kompanija biti stavljena “na led” na neodređeno vreme, odnosno da će prestati sa radom. To će se desiti vrlo uskoro, prema rečima samog vlasnika studija, Dena Pinčbeka.
Njihov poslednji naslov na kome su radili prethodne godine, naučno-fantastična VR bajka So Let Us Melt, je završio svoj razvojni ciklus i igra je izašla pre par dana na Google VR platformi Daydream.
Nažalost, ovo će izgleda za neko vreme biti i poslednja igra ovog studija, bar na nekoliko meseci. Njihov svakako najpoznatiji naslov je Dear Esther, jedan od pionira walking simulator žanra, gde je akcenat na istraživanju i narativu, a manje na gejmpleju.
Tokom godina oni su radili i druge slične igre, izdvaja se njihova ekspanzija za Amneziju, Amnesia: A Machine for Pigs, koja je imala podeljeno prihvatanje kod fanova Amnezije, ali je svakako The Chinese Room ostavio svoj lični pečat u specifičan ambijent Amnezije.
Njihov poslednji veliki naslov je Everybody’s Gone to the Rapture, koji su izdali 2015. godine prvobitno ekskluzivno za PS4, i upravo su tu otkrivene sve muke nezavisnog razvojnog studija, i tada je jedan od suosnivača studija napustio kompaniju zbog toksičnog odnosa sa Sonijem.
U zaključku bloga, Pinčbek kaže da su oni u osnovi “tvorci” i da žele da stvaraju, i zato im je sve teže i teže da budu nezavisni jer im vreme i energiju oduzimaju razne “poslovne” stvari razvoja igara, kao što su finansije i marketing. Upravo zbog toga sada prave pauzu od par meseci, kako bi sredili redove i videli kako da nastave dalje u nove projekte, u novom poglavlju ovog kreativnog studija.
Mi se nadamo da će se vratiti osnaženi i doneti nam nove igre u njihovom prepoznatljijvom stilu.