Ovih dana se u San Francisku održavala tradicionalna konferencija developera video-igara, najveća konvencija takve vrste u svetu, gde developeri i kompanije iz raznih oblasti gejminga razmenjuju ideje, iskustva i prikazuju svoje nove projekte.
Glumac Endi Serkis, koji je najpoznatiji po svojoj ulozi čuvenog Goluma u Gospodaru Prstenova i koji je generalno specijalizovan za oživljavanje kompjuterski generisanih likova, prikazao je neverovatne nove domete facijalne animacije koji su sada mogući u okviru ovog popularnog pogona.
Za nas je posebno lepa vest to što je ovo rađeno u saradnji sa tehnologijom mapiranja lica koju je razvio naš poznati studio iz Novog Sada, 3Lateral, koji se već od ranije proslavio svojom tehnologijom kroz igru Hellblade: Senua’s Sacrifice, gde su sve facijalne ekspresije glavne junakinje, odnosno njenje glumice, mapirane upravo u Novom Sadu.
Na videu sa jedne strane vidimo 3D lik Endi Serkisa, a sa druge lik kome daje glas, i zaista ovoliku količinu detalja facijalne mimike do sada nismo videli u nekoj video-igri i biće zanimljivo videti na kakve će kreativne načine developeri ovo uspeti da iskoriste. Naravno, ovakva tehnologija zahteva i jake mašine, ali i jako puno vremena i novca za implementiranje u igru, jer je u pitanju skup i detaljan proces pravljenja svih sitnih i pojedinačnih animacija koje lice pravi.
Zasita je neverovatno da ovako detaljne facijalne animacije vidimo samo godinu dana nakon AAA fijaska sa animacijama u Mass Effect Andromeda.