Vesti
I kreatori legendarnog GoldenEye kažu da je Oddjob varanje!
Legendarni Džejms Bonds naslov GoldenEye 007, na Nintendo 64 konzoli, predstavlja jedan od najkultnijih klasika u žanru pucačina, i svakako je obeležio kasne 90-te godine prošlog veka, još i pre nego što je Counter-Strike uopšte postojao. Ko bi rekao da je ovaj nepresušni izvor zabave našeg detinjstva svetlost dana ugledao daleke 1997. godine.
Proveli smo dane po igraonicama igrajući se s ortacima na jednom TV-u sa četiri velika N64 gejmpeda, na nezaboravnim mapama čije kutke i dan danas pamtimo. Svakako, svi se sećamo i onog nepisanog pravila, takozvanog “No Oddjob”, odnosno dogovora da Oddjob ne sme da se bira iz jednog jedinog razloga – njegov model je bio značajno niži od ostalih modela, pa je bilo jako teško brzo ga nanišaniti u glavu u žaru borbe, te je predstavljao realnu prednost u odnosu na ostale karaktere.
Zbog toga se Oddjob smatrao “varanjem”, iako je naravno bio u pitanju zvanični karakter u igri. Preko 20 godina kasnije, i ljudi iz studija Rare, zaduženog za stvaranje ove igre, su u razgovoru za magazin Mel rekli da i oni smatraju da je Oddjob i te kako varanje, ali da prosto nisu želeli da uklone karaktera iz igre, niti da promene njegovu prepoznatljivu visinu, već su želeli da dopuste igračima da sami u svojim partijama biraju da li žele da se on igra ili ne.
U istom razgovoru smo saznali da je malo falilo da se multiplejer ove igre, po kojoj je najviše i pamtimo, i ne desi. Developer Dejvid Douk je rekao da je multiplejer bio samo na listi želja i da je došao tek u odmaklom razvoju igre, i to na njemu je rađeno krišom, Nintendo, koji je bio izdavač i koji je finansirao razvoj igre, nije ni znao da se radi na multiplejeru praktično do pred izlazak igre. Ipak, taj rizični potez se isplatio, jer je igra po svom zabavnom multiplejeru ostavila zauvek trag u istoriji video igara.