Nemačka, kao zemlja sa veoma kompleksnom i nesrećnom istorijom nacizma u prvoj polovini 20. veka, ima veoma striktan i beskompromisan odnos prema pojavljivanju “neustavnih simbola” bilo gde.
Ovo se odnosi na stvari kao što su svastika, srp i čekić i druge slične oznake koje se smatraju simoblima koji mogu da ruše poredak u zemlji i vređaju bilo koga, po čuvenom zakonu §86 StGB. Ipak, postojale su određene slobode po ovom pitanju, a koje su se pre svega ticale umetnosti, odnosno bilo je moguće prikazivati svastiku u umetničke svrhe, pa je tako u Nemačkoj možemo videti u muzejima, filmovima, slikama, predstavama, spotovima… jedino ne u igrama.
Video igre su još od vremena originalnog Wolfensteina bile “no-no” kada je svastika u pitanju. Nemačka regulaciona tela su smatrala da su video igre nešto što je previše okrenuto ka deci, te je do dana današnjeg svastika u video-igrama za nemačko tržište cenzurisana.
Izgleda da je ovom nepravednom statusu koje video-igre imaju u odnosu na ostale umetnosti konačno došao kraj. Kako prenosi nemački portal Games Wirtschaft, od sada će nemačko regulaciono telo za kontrolu softvera imati pravo da odobrava upotrebu svastika u igrama u umetničke svrhe, ukoliko nađe za shodno da je ta upotreba opravdana i nije zlonamerna.
Uvek smo protiv cenzure i mislimo da je ovo dobar korak, je su video-igre umetnost kao i svaki drugi oblik umetnosti, i cenzura svastike u igrama je bila oblik diskriminacije prema igrama i njihovo stavljanje u neravnopravan položaj u odnosu na ostale forme izražavanja, tako da će sada konačano i gejmeri u Nemačkoj možda dobiti priliku da iskuse Wolfenstein i druge igre sa svastikom u svojoj originalnoj formi.
Podsećamo, u maju je napravljen presedan kada je jedna igra “prošla” i pored toga što je imala aluziju na svastike u njoj.