Igrati Energy Cycle Edge, ekvivalent je situaciji u kojoj vam niotkuda, pred noge padne slagalica od 12 hiljada delova, koju u tom momentu počinjete da sastavljate. Nakon minut i po mukotrpnog sklapanja, shvatate zbunjujuću činjenicu u obliku pitanja – zašto uopšte radite to što radite?
Malo sam požurio, ali Energy Cycle Edge je igra slagalice u kojoj kao da je polovina sredstava utrošena na kreiranje početnog ekrana sa menijem. Na pozadini istog, nalazi se konfuzna slika devojke-kiborga, okružene mehaničkim stvorenjima koja kao da žive u simbiozi sa blještavo belim okruženjem. Da, totalno te strefi prvi utisak.
A nakon ovakve dobrodošlice, stvarno nisam očekivao da će me dočekati slagalica na nivou rubikove kocke. Nivoa ima preko četrdeset, a u svakom je cilj da učinite da sva, u redovima poređana svetla, sijaju istom bojom. Pritiskom na svetlo, menja se njegova boja, kao i boja svih svetala koja se nalaze u nekom od četiri smera od njega.
Neki od nivoa su u jednoj ravni, dok se ostali mogu rotirati na tri ili čak četiri povezane table. I to je to.
Hoćete da znate šta je najveća zagonetka od svih? Veoma je prosta i nameće se još u prvom nivou, a glasi – zašto uopšte igrati ovu igru? Nigde nema uputstva za igranje i osim čudne pozadine glavnog menija, nigde se čak ni ne nagoveštava priča odnosno razlog celom igračkom putešestviju kroz 40+ zbilja teških logičkih nivoa!
Istina, ni ukrštenica nema neku jaku priču… Pa ni sudoku nema za cilj da osvetite smrt prijatelja iz rata, ređanjem brojeva. Ali takve zagonetke su mali kvizovi koji su dovoljni sami sebi. A ovo… Ovo je bezrazložna, glavolomačka šklopocija, prostog koncepta, ali jako teških nivoa, na čije prelaženje vas navodi samo zbunjenost dok pokušavate da se presaberete, ali i hipnotišuća muzika od koje mi se još uvek diže kosa na glavi.
Ne, Energy Cycle Edge nije loša slagalica ukoliko ste zbilja inteligentni i sposobni za ovakvu vrstu rešavanja problema. Ali kao video-igra, u pitanju je simplistički, nedorečeni i nedovoljno opisani haos koji sam uredno spakovao u kutiju za 12 hiljada delova slagalice i pažljivo odložio na policu. Nisam ljubitelj bezrazložnih i prekomplikovanih glavolomki, ali ujedno i ne volim da bacam stvari…
AUTOR: Milan Živković
Igru za potrebe recenzije ustupio Evolve