Nintendo Switch

REVIEW: VA-11 HALL-A: Cyberpunk Bartender Action

Posted on

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Priča, građenje sveta, razvoj likova, pa na kraju gejmplej, je nekako meni bio redosled ocenjivanja igara. Još od starih dobrih LucasArts point-and-click avantura, a i ranije, priča je polako preuzimala jedan od glavnih elemenata igara. Priča čini igru, gejmplej vas zadržava u njoj. VA-11 HALL-A: Cyberpunk Bartender Action je jedna fenomenalna priča, ispričana kroz veoma svedeni gejmplej, ali me je ostavila bez daha.

VA-11 HALL-A je omanji bar u distopijskoj cyberpunk budućnosti, a vi ste Jill, vesela i pametna šankerka, koja je vešta u pravljenju koktela, ali u i razgovorima sa ljudima, što su realno i dve ključne veštine koje barmen mora da poseduje. Elokventna Jill će se susretati sa raznom klijentelom i uticati na njih kako razgovorima, tako svojim koktelima.

Žanr u koji bih mogao da smestim ovu igru je neka malo naprednija vizuelna novela (kao Doki Doki npr.). Pored ogromne količine dijaloga i pisanog teksta, zapravo ćete imati i neku vrstu gejmpleja, koji, iako monoton, dosta utiče na to kako se razvija priča i kako mušterije reaguju na vas. Pošto je poenta igre da pričate sa svim mušterijama koji vam dođu, uglavnom će vam naručiti neko piće koje ćete morati da smućkate. Neke mušterije znaju šta žele, dok neke vam daju samo opis ili raspoloženje u kom su, i iz toga morate da proučite koji koktel bi bio najbolji. Jill onda ima svoju knjigu recepata, podeljenu po kategorijama, gde traži najbolje koktele za mušterije. Svaki recepat ima svoje sastojke koje sipate u šejker, i pazite na sve detalje, kao što su led, količina svakog sastojka, da li se mućka ili blendira itd. Sam gejmplej nije komplikovan, ali on služi samo da vas malo odvoji od fenomenalnih dijaloga, koji su ipak suština igre.

Igra je animirana mešavinom retro grafike i anime stila u sajberpank svetu i developeri su se izuzetno potrudili da lepo prenesu ovu eventualnu distopijsku budućnost. Od početka znate da su korporacije preuzele svet, da veštačka inteligencija pravi probleme, ali i da svi ljudi imaju svoje svakodnevne probleme i vode svoje svakodnevne živote. Ono što krasi ovu igru je world building i vezivanje globalne slike sa ljudima i njihovim problemima.

Jill je tu da sasluša svaku mušteriju, kao pravi šanker, a svaka mušterija ima izuzetno zanimljive priče. Od arogantnog vlasnika žute štampe koji misli da je najbitnija osoba na svetu, preko hakerke koja ima problema da nađe sebi pravu osobu, androidi koji su prostitutke, član elitne jedinice koja vrši opresiju nad stanovništvom… Neke mušterije će čak komentarisati muziku koja se pušta sa džuboksa, a koji vi kontrolišete. Ceo ambijent ove igre je fenomenalan i izuzetno imerzivan. Za vizuelnu novelu, VA-11 HALL-A kreira izuzetnu atmosferu i osećaj odličnog cyberpunk univerzuma.

Ako volite odlične priče, odličan world building, odlične filozofske teme, a nije vam toliko bitan gameplay, VA-11 HALL-A je igra za vas. Iako nije nova igra, VA-11 HALL-A pristaje Switch biblioteci odličnih igara.

AUTOR: Igor Totić

Igru za potrebe opisa ustupio Sukeban Games

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version