PC
Piraterija podigla prodaju indie igre za 400%
Piraterija kao akt narušavanja autorskih prava je godinama unazad na meti kompanija u industriji zabave, sa konstatnim hapšenjima i izdavanjem raznih softvera kako bi joj se stalo na put, a jedan od njih je i Denuvo.
Međutim, koliko god da je piraterija loša i škodi developerima igara, postoje i slučajevi u kojima je ona dala pozitivne rezultate i pomogla pre svega nezavisnim, indie, studijima.
Za igru Danger Gazers verovatno niste imali prilike da čujete do sada, što i ne čudi, jer se radi o izometričnoj pucačini koja se na Steamu pojavila početkom godine i nije privukla pažnju igrača. Razočarani developer igre iz studija ShotX je rešio da u promociji igre pristupi na dosta čudan način – tako što će je sam postaviti okačiti na sajtu za distribuciju piratizovanog sadržaja, ali je ujedno želeo i da omogući njeno igranje svima koji nisu u mogućnosti da je kupe.
Ovaj rizični potez se i te kako isplatio nezavisnom developeru, pošto je objavljivanje igre na piratskom sajtu podiglo njenu prodaju na Steamu za neverovatnih 400%. Mnogi su se odazvali ovom pozivu, što se može pročitati u recenzijama igre na Steamu, a nekoliko zadovoljnih kupaca je i doniralo novac ovom developeru, što je za svaku pohvalu
Zahvaljujući pirateriji, mnoge kultne igre su sačuvane od zaborava i neki naslovi jedino postoje kao piratska verzija, dok su studiji izgubili izvorni kod. Takva situacija je bila sa igrom Blade Runner iz 1997. godine, koja je upravo zahvaljujući ovoj praksi igriva na modernim uređajima.