PC
Predstavljen DirectX 12 Ultimate kako bi se premostio jaz između Xbox Series X i PC platformi
Pre par dana je Majkrosoft konačno otkrio specifikacije Xbox Series X konzole, uz najavu određenih novina koje će doneti brojne blagodeti i bogatiji grafički prikaz.
Te tehnologije su poboljšani real time ray-tracing , variable rate shading, mesh shaders i mnoge druge nove funkcije koje će najveću ulogu imati kod naredne generacije konzola. Ipak, ovim tehnologijama bi veliki deo gejming populacije, pre svega one na PC platformi, ostao uskraćen svih ovih novina, pa samim tim i boljeg prikaza u igrama.
Tu na scenu stupa DirectX 12 Ultimate, koji za cilj ima da premosti jaz koji bi postojao između Xbox Series X konzole i PC platforme. Ovo nije potpuno nova verzija softvera, već su sa Ultimate dodatkom uključene i sve nove tehnologije, prvenstveno planirane za next-gen Xbox konzolu.
Ova nova tehnologija neće biti dostupna svima, već pre svega aktuelnim Nvidia grafičkim karticama RTX serije, a svaka grafička će posedovati specijalnu oznaku kao naznaku da podržava DirectX 12 Ultimate. Naredne serije grafičkih kartica kompanija Nvidia i AMD(RDNA2) će takođe podržavati novu tehnologiju, ali oni sa starijim čipovima nemaju razloga za brigu, pošto će nove igre raditi i na haardveru koji ne podržava novi DirectX API.
DirectX 12 Ultimate neće samo pomoći igračima, već će veliku korist imati i sami developeri sa brojnim alatima koji će omogućiti dodatnu optimizaciju kako bi se očuvale performanse bez žrtvovanja grafičkih detalja.
Kako sve ne bila samo prazna priča, Nvidia je prikazala šta igrači dobijaju sa DirectX 12 Ultimate i ujedno je pružila objašnjenje novih funkcija.