U digitalnoj eri, i sam pojam marketinga je poprimio tu komponentu. To je u neku ruku olakšalo način da se dopre do eventualnih mušterija i potrošača, ali je otežano zahvaljujući velikoj konkurenciji.
Stoga se uvek razmišlja kako nadmudriti ostale i na neki jedinstven način privući korisnike. U Kini je reklamiranje igara podignuto na novi nivo, gde umesto običnih bilborda, koji kroz fotografije iz igre i pametni copywriting mame igrače, jedan izdavač koristi džinovski QR kod.
QR kod izgleda govori više od 1000 reči, pogotovu kada se nalazi na većem delu jednog nebodera. Ovom taktikom se koristi Bilibili, izdavač iz igre namenjene upravo kineskom tržištu – Princess Connect! Re:Dive – koja je još pre samog izlaska zabeležila više miliona registrovanih igrača i odmah po izlasku se našla u top 10 igara sa najvećom zaradom.
Bilibili je na jednoj zgradi postavio samo ogromni kod koji se može skenirati sa velike udaljenosti, ali bez ikakvih drugih detalja, niti kuda vodi, niti o kojem se proizvodu radi.
Kada bi prolaznici skenirali taj QR kod, on bi ih automatski odveo na digitalnu prodavnicu sa pozivom da preuzmu ovu igru. Iako deluje neuobičajeno, ova taktika je dosta dovitljiva. QR kodovi se masovno koriste u Kini, u praktično svim oblastima života, i samim tim je svaki prolaznik opremljen aplikacijom za skeniranje.
Tu je i faktor ljudske radoznalosti, koji utiče na to da ljudi prođu i zainteresuju se da skeniraju džinovski kod na zgradi pored koje prolaze.
Next level advertising in China.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) April 26, 2020
Bilibili, the publisher of Princess Connect! Re:Dive in China, put a massive QR code on the side of their building. No other information.
People who scan the code get taken to the game download page instantly. pic.twitter.com/76Ep7MuqiY