PC
INTERVJU: Ebb Software(SCORN)
Nedavno je Xbox održao premijerno predstavljanje gejmpleja na Xbox Series X konzoli, gde je bilo prilike videti najave novih igara i nekoliko iznenađenja.
Najveće iznenađenje od svih za ovaj region je definitivno bio novi trejler za Scorn, horor avanturu srpskog studija Ebb Software, čime je otkriveno da ovaj naslov izlazi za Majkrosoftovu next-gen konzolu.
Ovaj povod smo iskoristili kako bi sa Nikolom Rakićem, menadžerom projekta u Ebb Software, popričali o novom partnerstvu i šta ono znači za Scorn.
Za raniji intervju sa idejnim tvorcem igre kliknite ovde.
Šta se dogodilo, kako je došlo do realizacije partnerstva?
Nakon uspešne Kickstarter kampanje uspostavili smo saradnju sa Kowloon Nights, investicionim fondom koji se bavi finansiranjem video igara. Pored finansijske podrške za razvoj igre shvatili smo da je jako bitno što se radi o ljudima iz gejming zajednice, ljudima koji vam mogu obezbediti kontakt sa bitnim igračima u industriji. Tako smo zapravo stigli i do Xbox tima s kojim smo uspeli da dogovorimo saradnju.
Šta ova saradnja znači za vas(Ebb Software), a šta za samu igru na kojoj radite?
Partner kao što je Xbox je svakako značajan jer daje na značaju celom studiju, dovoljno je samo pogledati ostale studije koji su bili deo iste Xbox prezentacije i shvatiti da je to svakako društvo u kome bismo želeli da budemo. S druge strane Xbox je kao marketinški potencijal izuzetno veliki brend i pomaže da za Scorn sazna mnogo širi krug ljudi, oni ljudi do kojih mi sami teško da bismo mogli da dođemo. Smatramo i da Scorn na Xbox platformu donosi nešto novo i drugačije, tako da je saradnja zapravo win-win situacija.
Koliko ljudi sada radi na igri, da li se tim dodatno proširio kada je Xbox stupio na scenu?
Proširenje tima zapravo nije imalo veze sa samom saradnjom sa Xbox-om ali je u protekle dve godine tim narastao na 40 ljudi što je značajno ubrzalo produkciju. To je neka cifra oko koje planiramo i da sprovedemo projekat do kraja.
Kakve utiske imate da podelite o saradnji sa jednom velikom kompanijom i proizvođačem konzola?
Saradnja sa velikom kompanijom uvek ima različitih aspekata od kojih je svakako najbitniji podrška koju dobijamo od njih na raznim poljima. S druge strane moramo i da se naviknemo da su oni veliki i strogo formalizovan sistem gde se neke stvari moraju ispoštovati do tančina i gde ne postoji taj nivo fleksibilnosti koji postoji u jednom malom timu. Dobro je što imaju dosta razumevanja za neke sugestije sa naše strane kada im objasnimo da je to u zajedničkom interesu.
Da li vam saradnja sa Xbox brendom daje priliku da dodatno proširite igru? I na koji način.
Nije u planu proširenje samog okvira igre ali nam saradnja daje priliku da napredujemo na poljima kao što su Quality Assurance (testiranje) i obraćanje široj publici nego što je to do sada bio slučaj. Bitna stavka dogovora jeste da oni ni na koji način ne utiču na kreativni proces razvoja igre.
Scorn u novom trejleru izgleda fantastično i bolje nego ikada. Da li je to zahtevalo dodatni rad i izradu posebne verzije?
Saradnja je konačno dogovorena relativno skoro pred samu konferenciju a i zbog ograničenja formata nismo bili u prilici da u trejler dodamo i deo koji sadrži pravi gameplay. Međutim sve što je prikazano je zapravo iz samog endžina i to je je ono što igrači realno mogu očekivati u igri. Naravno bilo je tu finalnih doterivanja nekih detalja koji se mogu očekivati i pre izlaska same igre ali je ono što ste videli suština – tako će izgledati igra.
4K 60FPS će biti standard za Scorn? Ima li prostora za 120FPS, ili 8K rezoluciju?
Naš cilj je 4K 60FPS. 8K je pre bi se reklo više teoretska mogućnost nego nešto što će realno postojati u ovoj fazi razvoja konzola. Mogućnost prikazivanja 120FPS je više namenjena nekim izuzetno brzim ili eSports naslovima.
Šta se sve promenilo u odnosu na alfa verziju iz 2017. godine, ima li nekih inovacija?
Inovacije su konstantan deo procesa razvoja – počev od interakcije sa oružjima, okolinom, NPC-evima svakim danom se nešto menja i testiraju se različite mogućnosti za gameplay i za bolje iskustvo za igrača. Tako da je odgovor potvrdan, dosta se promenilo od alpha demoa, ali ništa što bi mogli i u ovom momentu da istaknemo.
Da li je i dalje plan da Scorn izađe iz dva dela?
Ne, Scorn će izaći kao cela igra i to je dogovor koji smo napravili još prilikom sporazuma sa Kowloon Nights. Oni koji su podržali prvi deo igre na Kickstarteru će takođe dobiti celu igru.
Koje benefite primećujete sa radom na next-gen konzoli?
Najveća prednost je unificiran hardver – znate tačno za koji procesor, memoriju i grafički čip razvijate proizvod i nemate dilema da li će nešto raditi ili ne. Xbox Series X će takođe raditi i sa DirectX 12 što dodatno olakšava posao. Pri tome su performanse next-gen konzole zaista impresivne, do te mere da postoji ideja da igru prvo prilagodimo Xbox Series X a da zatim idemo dalje u optimizacije kako bi radila na slabijem PC hardveru kakav će u trenutku izlaska igre zasigurno biti u velikoj većini.
Da li će Scorn od prvog dana biti dostupan za Xbox Series X?
Za sada nemamo definitivan datum izlaska igre, ono što je sigurno jeste da kada izađe će odmah biti dostupan na Xbox Series X.
Šta je sa ostalim platformama? Hoće li i one (ako ih ima) uživati u blagodetima next-gen grafike?
Scorn je u startu razvijan kao PC igra tako da je ova platforma i dalje jedan od prioriteta i igra će se istovremeno pojaviti na njoj kad i na Xbox Series X. Svesno smo odustali od razvoja igre za trenutnu generaciju konzola jer bi nam to uzelo mnogo resursa za optimizaciju a nismo sigurni da bismo mogli da postignemo zadovoljavajuće iskustvo sa postojećim hardverom.
Hoće li pogodnosti poput Smart Delivery i Xbox Game Pass biti vezane za Scorn?
Scorn će biti dostupan na Xbox Game Pass, što se može videti i u oznaci na početku trejlera. S obzirom da igre neće biti na Xbox One konzoli Smart Delivery nije primenjiv u našem slučaju.
Malo o generalni stvarima. Prema vašem mišljenju, da li se stanje u gejming industriji popravilo u odnosu na prethodnih par godina? Da li se susrećete sa nekim novim izazovim i problemima pošto je nova generacija konzola na pomolu?
Gejming industrija je svakako jedno jako dinamično okruženje i tu se stvari menjaju vrlo brzo, ne uvek na bolje. Raduje nas što smo i na trenutnoj generaciji konzola imali neke vrlo dobre single-player naslove i da se nije sve pretvorilo u masovne live service naslove kakve svi veći publisheri priželjkuju jer donose najveći profit. Nova generacija konzola je uvek dobra stvar jer pogura celu industriju malo napred, indirektno to dovede i do povećanja performansi PC računara što developerima svakako otvara nove mogućnosti.
Neki savet za one koji žele da se bave razvojem igara?
Pre svega je bitno da pokušate da igrate što je moguće više igara ali ne samo kao običan igrač, već da analizirate igre do najsitnijih detalja. Šta je dobro? Šta je loše? Zašto nešto funkcioniše? Onda kada usavršite to analitičko razmišljanje treba da ga primenite na proizvod koji razvijate ili želite da ga razvijete. Tek onda kada smatrate da imate dobar proizvod kreće borba da se on probije u moru dobrih proizvoda kakvi trenutno postoje na tržištu. I ta borba je teška i neizvesna a uspeh gotovo sigurno ne može doći preko noći.