Domaća Scena
INTERVJU sa developerima Foxy Voxel iz Novog Sada, kreatorima Going Medieval
Novosadski studio Foxy Voxel je nedavno predstavio igru Going Medieval na kojoj radi u saradnji sa britanskim izdavačem Irregular Corporation. Sama ideja iza ove strategije bila je dovolja da nas zainteresuje da malo popričamo sa članovim razvojnog tima i saznamo više o igri.
PLAY: Pozdrav društvo, možete li ukratko predstaviti tim koji stoji iza Foxy Voxel?
Nino: Tim se sastoji od sedmorice iskusnih developera okupljenih u Avgustu 2019 da nastavi rad na Going Medieval. Projekat je započet u okviru Eipixa gde je većina nas tada radila. U trenutku kada je krenula akvizicija i tranzicija u Playrix.rs Going Medieval nije imao mesta u portfoliju nove kompanije, pa smo se odlučili da nastavimo rad na projektu i osnovali Foxy Voxel, gde nam se priključio ostatak tima.
PLAY: Kako ste došli na ideju da se bavite pravljenjem video igara?
Nino: Kako ko! :) Mene su igre fascinirale još od prvog C64 koji sam imao. Mada sam proveo školovanje i dobar deo života baveći se muzikom, nekako su igre uvek bile prisutne i uvek sam im se vraćao. Pre nekih 15ak godina sam se napokon odvažio i krenuo da komponujem muziku za igre. Igrom slučaja sam poceo da se bavim Game designom. pa produkcijom i tako, malo po malo, došao do Foxy Voxela i rada na Going Medieval.
Žile: Za razliku od Nina nisam imao C64 , prvi računar sam dobio početkom 2000tih, za “školu”. Lokalni Kompjuter mag nam je instalirao gomilu igara i programa na komp i među njima je bio neki program za 3D art. Kao klinac sam čačkao to danima i zaljubio se u everything 3D. Odatle i iz igranja mnogo igara je izašla zainteresovanost za development, prvo game art pa kasnije i dizajn.
PLAY: Sa kakvim problemima se srećete i da li gaming industrija ima budućnost na Balkanu?
N: Problema ima previse da bi ih ovde nabrajali ali glavni se odnose uglavnom na nedostatak zakonskih regulativa i podsticaja koji bi olakšali poslovanje iz Srbije. Ovim se već duze vreme bavi SGA i nadamo se da će vlasti imati sluha da podstaknu razvoj jedne od najperspektivnijh grana IT industrije.
PLAY: Odakle inspiracija za Going Medieval?
Ž. Oduvek sam voleo DIY videos, i pogotovo me oduševljavaju oni momci koji odu u šumu i od blata i pruća naprave sebi kolibu. To razmevanje prirode i iskorištavanje primitivnih resursa nam je dalo ideju da pravimo igru gde te igra neće držati za ruku i pokazivati svaki korak. Želimo da igrač pomoću gore navedenog razumevanja spoji 2 i 2 i dobije taj ahaaa momenat kada uspe nešto da proizvede ili sagradi.
PLAY: Zašto baš survival simulacija? Da li je bilo reči o nekom drugom žanru?
Ž. Nije uvek bila ideja da bude survival žanr, ali simulacija je bila od samog početka. Survival deo je došao nekako kao alat da pogura igrača dalje. Takođe od samog početka smo želeli da pravimo colony sim igru.
PLAY: Malo o tehnikalijama. Koji engine koristi igra? Kada planirate da igra ode live?
N: Igru razvijamo u Unity 3D. Planiramo da igru prvo izbacimo u Ealy Access na Steamu pa ćemo videti za druge platforme. Još uvek nemamo konkretne datume za to. Ono što možemo reći da će u skorijoj budućnosti biti Closed Beta i da su prijave još uvek otvorene: https://bit.ly/GoingMedievalBeta
PLAY: Srednji vek je neiscrpan izvor inspiracije. Da li ste gađali neke konkretne periode ili ste se vodili mišlju da je “srednji vek” dovoljno precizna odrednica?
Mi gađamo kraj 14og veka kao vremenski okvir. Igra je smeštena u alternativnu istoriju gde je crna smrt bila mnogo gronzija nego što jeste. U našoj verziji istorije crna smrt je ubila 95% tadašnjeg stanovništva i zbog tog događaja srednji vek je potonuo u mračno doba gde preživeli ponovo grade male komune u prirodi. Crna smrt kao apokaliptični događaj sa sobom donosi to da svet postaje leglo fanatika, divljaka i ljudoždera. Držimo se istorijske i geografske tačnosti oružja, oklopa kao i biljaka i životinja, ali društvenu sliku sveta smo totalno resetovali kako bi imali interesantih situacija kao što je povratak paganizma, odricanje vere u crkvu i u vlast do tad.
PLAY: Na Balkanu ne možemo da pričamo a da ne pomenemo pare. Da li su finansije problem i kako se snalazite sa tim?
N: Imali smo sreću (i dobar projekat) pa smo dosta rano ušli u pregovore sa nekoliko izdavača u vezi sa finansiranjem razvoja igre. Na kraju smo potpisali sa The Irregular Corporation i prilično smo zadovoljni saradnjom sa njima. Firma je još uvek praktično u Startup fazi pa ćemo videti kako će se stari dalje odvijati. Naravno, sve zavisi od uspeha igre na tržištu.
PLAY: Otkud partnerstvo sa The Irregulard Corporation?
N: Oni su nam prvi prišli, prilično rano, odmah nakon objavljivanja teaser trejlera. Ubrzo nakon toga pojavili su se i drugi zainteresovani, pogotovo nakon Gamescoma u Kelnu prošle godine, gde smo učestvovali i imali svoj štand.
PLAY: Imate li neki savet za mlade u okruženju kada su slični projekti u pitanju?
N: Uradite istraživanje tržišta pre početka rada na projektu. Proverite da li postoji tržište za takvu igru i pre svega da li već postoji takva igra. Zapitajte se prvo da li vaša ideja ima nešto jedinstveno što će ta cilja grupa igrača želeti.
Z. Takože bih hteo da dodam da je veoma važno praviti proizvod po svojim mogućnostima. Treba se uvek pitati, da li i na koji način možemo da dovedemo ovu igru do gotovog proizvoda?
PLAY: Šta dalje? Koji su vam budući planovi i da li ćete se držati slične žanrovske tematike?
N: Još uvek je rano za konkretne planove i akcije. O tome ćemo odlučivati za par godina, kada Going Medieval, nadamo se, bude solidno situiran. Ideja za nove igre ne fali, u svakom slučaju. :)
PLAY: Hvala vam na razgovoru i srećno u nastavku rada na igri! Nadamo se da će Going Medieval dobro proći i da ćemo biti primorani da mu damo visoku ocenu :)