Xbox Game Pass pretplatnički servis je zadobio na ogromnoj popularnost, koja nastavlja da raste iz meseca u mesec sa povećanjem korisnika.
Recept za uspeh ovog servisa je prost, omogućiti gotovo sve naslove na kojima se radi u Xbox Game Studios da od prvog dana budu igrivi, bez povećanja naknade ili sličnih trikova. Tako je bilo u prošlosti, a biće i u narednim mesecima, i to važi za sve next-gen naslove kao što su Fable 4, Halo Infinite, Forza Motorsport i brojni drugi predstavljeni na nedavnom Xbox događaju.
To znači da po ceni pretplate od svega 10 dolara dobijate na raspolaganju AAA igru koja inače košta 60 dolara, a uz to imate i preko stotinu drugih naslova, što je ponuda koju retko ko može odbiti, do sada je 10 miliona korisnika došlo na XGP. Na osnovu toga proisteklo je i pitanje – Da li Microsoft zarađuje ili gubi sa Microsoft servisom?
Odgovor dolazi od strane šefa marketinga u Xboxu, Erona Grinberga, koji poručuje da nema razloga za brigu. Otkriveno je da trenutno Xbox Game Pass ne donosi dosta novca komaniji Microsoft, ali čelnici ne računaju o kratkoročnoj zaradi, već na duže staze. Cilj je zauzeti jaku poziciju, u narednim godinama sa jakim naslovima i izlasku u susret igračima, ali se s tim sporo napreduje, tako da će i benefiti doći kasnije. Izjava ima logike, i dobro je čuti da su igrači prioritet a ne zarada.
I pored toga što ne donosi veliku zaradu kompaniji Microsoft, Xbox Game Pass dokazano daje rezultate developerima koji se reše da neki naslov dodaju na servis. Tako je XGP odgovoran za čitav milion novih igrača u No Man’s Sky, dok je prodaja za Desceders porasla za nekoliko puta.