Pandemija korona virusa je od marta primorala veliki broj ljudi širom sveta na boravak kod kuće, kako bi sačuvali svoje zdravlje, ili jednostavno zbog nedostatka posla, što se praktično i dalje održava.
Iako se u nekim industrijama beleži ogroman pad zarade sa velikim gubicima, kada je gejming u pitanju situacija je skroz drugačija. Pošto je veliki broj ljudi upravo video igre iskoristio kao beg od pandemije korona virusa, to je omogućilo da brojne kompanije zabeleže rekordnu zaradu od prodaje igara u prethodnim mesecima.
Izdavači kao što su Activision, Sony, Capcom i brojni drugi beleže značajno veći broj prodatih igara u odnosu na prethodne godine, ali pored tog porasta primetan je još jedan trend. Radi se o sve učestalijoj digitalnoj kupovini igara, odnosno putem Steama, i drugih digitalnih prodavnica na PC-u i konzolama.
Udeo digitalne prodaje je rastao i tokom prošlih godina, ali je sada, zahvaljujući korona virusu, digitalna prodaja igara nadmašila prodaju fizičkih kopija. Izdavač Electronic Arts je istagao da je preko 52% prodatih igara otišlo digitalnim putem, kod Take-Two je to 55%, a kod Sonija 51 procenat.
Kada se u obzir uzme neprekidni rast udela digitalne prodaje, kao i aktuelni faktor koji je tu praktično primorao igrače, ne čudi što Soni i Majkrosoft ulaze u narednu generaciju sa isključivo digitalnim konzolama, pored ovih sa prisutnim čitačem. Soni je najavio “digitalni” Playstation 5, a Microsoft tek treba da otkrije Xbox Series S. Ono što je sigurno i što će obezbediti dalji rast udela prodaje digitalnih kopija igara, jeste cena ovih konzola koje će biti jeftinije, a to je ključan faktor u današnjoj poljuljanoj ekonomiji.
Da li vi i dalje kupujete fizičke kopije igara?
EA said that 52% of its console full game unit sales in the past 12 months were via digital download
For reference, Take Two says its ratio was 55% for FY2020
Sony said that 51% of all games sold on PS4 in FY2020 were digital
In other words. We enter next gen with digital >50%
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2020