PC

Strimovanje igara iz oblaka utiče na globalno zagrevanje, “zelenije” je kupovati igre

Posted on

Ideja iza strimovanja igara iz oblaka(cloud streaming) je odlična. Tamo daleko neki jaki kompjuter ili konzola pokreće igru za vas, a vi na budžetskom laptopu ili mobilnom telefonu uživate u njoj, bez potrebe za posedovanjem neke monstruozne mašine.

Niz servisa za ovaj vid strimovanja je osvanuo, neki sa više neki sa manje uspeha. Trenutno najveću popularnost ima Nvidia GeForce Now servis, pa zatim i Microsoft sa xCloud servisom integrisanim u Game Pass, sa mesečnom pretplatom od svega 15$.

Iako Microsoft, i druge kompanije koje pokušavaju da se probiju na ovom polju, imaju prilično primamljivu ponudu, gejming iz oblaka još uvek nije postao preterano popularan, već se nalazi na samom početku. Međutim, i pored toga što je početak, ovaj vid uživanja u sadržaju ima negativan uticaj na okolinu.

Jedno istraživanje koje je sproveo Sony otkrilo je da strimovanje igara igara iz oblaka utiče na globalno zagrevanje sa povišenom emisijom ugljen-dioksida(CO2), nego što to čini igranje na Playstation 4 konzoli.

Cloud striming stvara oko 0,149kg ugljen dioksida po satu igranja, što je dosta više u odnosu na 0,047kg CO2 emitovanog tokom preuzimanja igre na PS4 konzoli kupljene digitalnim putem, a sličan efekat je i po pitanju kupovine fizičke kopije, ne računajući to da morate da idete do prodavnice ili da vam je poštar dostavi.

Zahvaljujući pametnim sistemima uštede, Soni je naveo da je sa PS4 izbegao produkciju dodatnih 17,5 miliona tona ugljen dioksida, Japanska kompanije do 2030 planira da svet sačuva od još 30 miliona tona, zahvaljujući inovacijama koje će doneti PS5, koji navodno troši oko 72% manje energije od PS4 u pojedinim segmentima.
Sony je u izveštaju naveo da sve zavisi od umerenosti, i da tokom sesija kraćih od 8 sati, emisija ugljen-dioksida nije preterano velika.

Ovo nije jedini izveštaj koji govori o negativnom uticaju strimovanja igara, pošto je istraživanje sa univerziteta Lankaster dalo slične rezultate. U tom istraživanju je navedeno da konstantno strimovanje igre, umesto da se jednom preuzme i igra, dovodi do značajnog povećanja zagađenja vazduha. Prema projekcijama, ako 90% igrača pređe na ovaj vid gejminga do 2030. godine, emisija ugljen dioksida bi se povećavala za po 30% godišnje.

Izgleda da neće biti potrebno samo razmišljati o promeni automobila za gradski prevoz ili bicikl, već i o tome na koji način igrati igre.

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version