Prvi dan PlayCona, digitalne gejming konferencije, je za nama, a ako niste bili sa nama bez brige, sve što se izdešavalo možete pogledati ukratko ili baciti pogled na reprizu stima ispod.
PlayCon su otvorili Miloš Đuračanin iz inicijative Digitalna Srbija, Manojlo Maravić sa Akademije Umetnosti, Aleksandra Jovanić sa Univerziteta umetnosti i Miljanja Jovovi iz Crater studija. Oni su govorili o temi koja je zainteresovala mnoge mlađe, koji tek biraju profesiju. Glavna tema bila je otvaranje smera za edukaciju studenata u sferi video igara, problemima koje to nosi, poput nedostatka kadra koji bi ih obučavao, ali i o blagodetima koje će to nositi, poput bržeg razvoja scene razvoja video igara na našim prostorima.
Nakon male pauze dočekali su nas Slobodan Stević iz studija Altfuture, kao i voditelj Aleksandar Manja, budući Džef Kinli. Slobodan je govorio o svojim igrama na kojima je radio prethodnih godina, jedan od prvih developera iz Srbije koji je objavio igru na Steam platformi.
Producent iz studija Art Bully je prvi dan PlayCona nastavio sa predavanjem na temu “Izgradnje poverenja u ekstremnom game art developmentu”. Predavanje se fokusira na saradnju developera i pravila u brojnim svetskim studijima koja su značajna kako bi ideja bila sprovedena u delo. Moramo napomenuti da se radi o predavanju koje pokriva jednu jako bitnu, ali ne dovoljno zapaženu temu, tako da je prilično informativno pogledati iako ste već krenuli da se bavite razvojem igara.
Nemanja Divjak iz studija Tummy Games otkrio je kako napraviti igru za milione igrača i to kroz obavezu testiranja i prototipovanja igara. Nemanja je malo govorio o svojim korenima, kako je izdao prvu igru Tummy Slide i kroz stečeno iskustvo je otkrio kojim koracima trebate ići ako želite da se domognete milionske publike.
Naredni stepenik digitalnog PlayCona bio je marketing kod video igara, takođe bitna komponenta, jer je ona presudna za uspeh neke igre. O tome je govorio Danilo Radojčin iz Esoter studija. Iz ovog predavanja se moglo saznati zašto su socijalne mreže bitne za indie timove, koje su socijalne mreže najuticajnije, pristupi marketnigu, kao i neke dobre(ali i loše) primere marketinga.
Garantovano ste čuli za Hades, indie ostvarenje za koje mnogi misle da je igra ove, 2020. godine. A PlayCon je verovatno mnoge iznenadio informacijom da je na igri radio Nikola Šobajić i to kao Engine programer studija Supergiant Games. Nikola nas je odveo iza zavese i govorio je o sitnim detaljima koji su Hades načinili tako dobrom igrom od objave Early Access verzijepa sve do punog izlaska.
Milica Todorović iz beogradskog studija Ubisoft je govorila o svojem iskustvu rada za jednog giganta u industriji video igara. Ona je trenutno producent na trkačkoj MMO igri Riders Republic i na Plejkonu je govorila o svojem iskustvu rada na toj poziciji, šta je potrebno kako bi se ostvarili u ulozi producenta, kao i o poziciji žena u game developmentu.
Potom je Marko Živanović, takođe podelio svoje iskustvo u radu za poznati svetski studio People Can Fly. Mare je pričao kako je zavoleo dizajn zvuka kao profesiju, kako je stigao do toga da radi na Gears igrama, a prikazao nam je i igru na kojoj trenutno radi, kooperativnu pucačinu Outriders.
Duo iz studija Fuchs+Dachs, Dušan i Sanja Čežek govorili su o razvoju video igara kao nezavisni developer i kako to ostati do objavljivanja same igre. Govorili su iz iskustva naravno, pošto su oni početkom godine samostalno objavili Ministry of Broadcast.
Kraj prvog dana je obeležio kolega, Nikola Aksentijević, čije ste mnogo brojne recenzije imali prilike pročitati na stranicama Play!Zine časopisa. On je govorio najvećim događajima i trendovima u 2020. godini, i naravno jedna od tema bio je i Cyberpunk 2077 sa katastrofalnim lansiranjem.
Sutra se vraćamo sa drugim danom i takođe zanimljivim temama, tako da pratite nas na našem YOutube kanalu.
Strim u celosti možete pogledati na linku ispod.