Domaća Scena
PlayCon dan drugi – RECAP
I drugi dan digitalne konferencije PlayCon je za nama, sa takođe kvalitetnim sadržajem kao i prvog.
Ako pratite domaću gejming scenu, prvi predavač drugog dana vam je verovatno poznat, to je bila Kristina Janković menadžer SGA(Serbian Gaming Association). Ona je govorila na temu same asocijacije igara, i glavnih studija iz Srbije koji rade na velikim projektima. Glavna tema njenog predavanja bilo je pitanje “Kako postati deo domaće gejming industrije?”. Vrlo interesantno predavanje ako ste krenuli da rastete na sceni, a čak i da niste krenuli sa razvojem igara, tu je i dosta detalja o tome kako početi u radu na igrama.
Aleksandar Manja se vratio na poziciju hosta i prvo je ugostio Filipa Zemljaka, gejmplej developera koji je radio 3 godinu u Ubisoftu a trenutno samostalno razvija Lichenvale, projekat inspirisan Quake naslovima i pandemijom korona virusa. On je govorio upravo o projektu na kojem radi i to konkretno o balansiranju gejmpleja.
Zatim je Marijana Nikolić iz studija Peaksel govorila o osnovama plaćenje akvizicije korisnika. To je zapravo privlačenje(kupovina) novih korisnika kroz reklamne kampanje, a tokom Marijaninog predavanja je bilo moguće saznati dosta bitnih detalja važnih za uspeh mobilne igre na Play prodavnici.
O domaćoj igri Scorn nešto novo ne čujete iz svetskih medija, već su nove informacije stigle na PlayConu. Vođa razvoja okruženja u igri, Lazar Mesaroš govorio je razvojnom putu igre, od samog Kickstartera pa sve do aktuelnog stanja.
Mirko Stanić je prikazao više onu indie stanu razvoja igara, tačnije kako je razvijati igre u dvočlanom timu. Saznali smo i nešto više o tome kako Bleak Faith Forsaken funkcioniše kao igra. Igra deluje dosta zanimljivo i namenjena je hardcore gejmerima, a imalo smo prilike da vidimo i prvi trejler za igru.
Drugi, takođe važni deo konferencije je takmičenje indie timove za nagrade u vrednosti od 5000$ koje je obezbedio Lenovo. Timovi su predstavili igre na kojima rade, sa dosta ambicioznim idejama koje žele da pretvore u finalni projekat i da ih dovedu publici. Sve indie studije ćemo bolje pokriti u narednim mesecima.
Aleksandar Josić i Radmila Popović su bili tu i drugog dana sa svojom LAUDA radionicom programiranja igara, gde su rešili neke nedoumice i kroz praktične primere su otkrili neke nove informacije. Tu su i utisci korisnika.
Sagovornik u poslednjem intervjuu za ovogodišnji PlayCon bio je Vladimir Prelovac. On je govorio o svojoj dugoj karijeri u industriji video igara, posebnoj MUD igri na kojoj radi i koju mnogi već sada mogu isprobati.
To bi bilo to od ovogodišnjeg PlayCona, a mi se već pripremamo za novi sa vašim sugestijama i predlozima. Učesnike indie takmičenja ćemo pratiti u daljim mesecima i to ćemo objavljivati u našem mesečnom časopisu.