PC

Colony Ship – A Post-Earth Role Playing Game – EARLY ACCESS

Posted on

Od kreatora solidnog, ‘’ispod-radara’’ RPG naslova Age of Decadence, Colony Ship stiže sa novom nadom da je razvojni tim Iron Tower Studio nešto naučio od AoD iskustva i istitrao određene mane koje je taj sistem posedovao. Colony Ship nimalo ne krije svoje uticaje od starijih naslova u žanru, pogotovu originalnog Fallout-a kojem direktno ostavlja omaž u vidu podnaslova igre. Pristup sci-fiju je uvek rizičan s obzirom na veliku repetitivnost građenja sveta u žanru, bilo kroz igre ili kroz filmove, gde se Colony Ship ističe originalnošću i veoma zanimljivim okruženjem i tematikom u kojem će se igrač naći.

Konkretno – čovečanstvo je poslalo svemirski brod u zvezdani sistem Proxima Centauri kako bi kolonizovalo novi svet za našu vrstu. Kako putovanje treba da traje više od 400 godina, očigledno je da će brojne generacije koje budu živele na brodu tu i skončati, pa je logično da će misija i entuzijazam koji su prvi putnici posedovali kad-tad izbledeti.

Nakon opšte pobune stvorile su se tri frakcije na brodu. Imate opciju da se pridružite nekoj od njih, ili pak da izgradite balansiran odnos. Ovo središte sukoba savršeno funkcioniše za glavnog lika, običnog strvinara, sakupljača raznoraznih otpadaka i svega korisnog što se može naći. Colony Ship na samom početku već uspostavlja klasnu podelu, bacajući vas u favelu zvanu The Pit koja se nalazi u kompleksu skladišta, naravno ispod glavnog grada gigantskog kolonijalnog broda gde žive nešto „emancipovaniji“ stanovnici. Iako narativa nema puno, s obzirom da je trenutno samo prvo poglavlje u igri (sa planom da ih bude četiri), ono što jeste prisutno je jako kvalitetno napisano i pojedini likovi imaju šmek i ostavljaju dovoljno utiska na vas da ih zapamtite.

Colony Ship je cRPG i kao takav poseduje više nego pristojan kreator likova, makar u RPG smislu. Solidni, u žanru već viđeni, sistemi atributa i različitih osobina su tu, kao i skill sistem sa opcijom za preferencu određenih veština koje ćete duplo brže savladavati. Ono što je zanimljivo jeste veliki fokus na diplomatski, stealth i generalno neborbeni pristup koji vam igra pruža, gde developeri govore da će igru biti moguće preći gotovo bez ikakvog sukoba. To svakako deluje kao istina makar u prvom poglavlju, gde je prilikom prelaza sa likom fokusiranijim na retoričke veštine i šunjanje bilo moguće izbeći skoro svaki okršaj koji bi se odigrao u drugačijem prelazu poglavlja. Fizički gledano, karakter kreator ne odiše nekim većim brojem opcija, nudeći par izbora za kosu, bradu i lice, bez upečatljivih detalja, već čisto da koliko-toliko diferencirate svog lika.

Borbeni sistem Colony Shipa je poteznog tipa i ne pruža ništa revolucionarno, držeći se standardnog kretanja po kockastoj mreži i uzimajući dosta inspiracije od X-COM igara. Vaš lik će posedovati solidan broj različitih pristupa ovom segmentu, kako za borbu na daljinu, tako i izbliza uz brojne gedžete i dodatne veštine koje možete otključavati. Možete promeniti kako će kocka uticati na borbu, gde se potpuni RNG može isključiti da se nakon par loših bacanja kocke uvek iznedri nešto što vas može povaditi (ili vaše protivnike). Međutim, kako je ovo Early Access, ovde postoje ozbiljni problemi sa balansiranjem između različitih načina borbe, gde se borci izbliza znatno bolje snalaze jer se neprijatelji jednostavno prebrzo približavaju vašem liku pre nego što budete imali ikakve šanse da išta uradite. Jako zanimljivo je to da postoji i opcija da izbegnete borbu pomoću svoje reputacije koju budete gradili dobijanjem prethodnih okršaja. Iako je borba vrlo često preteška, i dalje poseduje dovoljno kompleksnosti da je možete savladati i naučiti kako se iskobeljati iz najtežih sukoba. U igri ne postoji linearni progres kroz neprijatelje postepeno viših nivoa, već će određene zone sadržati dosta jače protivnike od vas. Ni u jednom trenutku vam igra neće reći da vas čeka apsolutni pakao kada govorimo o borbi, ali istovremeno poštuje i ceni vašu sposobnost, bacajući vas u znatno realističnije situacije gde ste ili dovoljno, ili nedovoljno opremljeni.

Vizuelni dizajn je dosta mračan, uz jako lepo imerzivno okruženje. Mapa vas doduše neće lako navoditi na različite kvestove, već ćete morati sami da provalite gde se šta nalazi, što ume biti iritantno u nekim momentima, ali će vas svakako naterati da istražite ono što vam je ponuđeno u Early Access-u na mnogo prirodniji način. Okruženja su takođe dosta vertikalna, mada zbunjujuća na momente, jer je osvetljenje dosta mračno, pa je stoga teško uočiti šta je iznad vašeg nivoa, a šta ne. Colony Ship se očigledno ne fokusira na grafiku, s obzirom da izgleda dosta zastarelo, ali dovoljno dobro profitira od kvalitetne i mračne atmosfere da estetika igre bude primamljiva za oko. Glasovna gluma je maltene nepostojeća, što je razočaravajuće, mada očekivano od cRPGeva. Muzička podloga je u početku solidna i interesantna, dok kasnije postaje repetitivna.

Ono što je bitno napomenuti je da je tim već objavio da su sve funkcionalnosti i mehanike već ubačene u igru, a ono što zapravo stvarno fali jeste ostatak priče, tj. preostala tri poglavlja. Već se vidi dosta potencijala i nelinearnosti u prvom poglavlju, dok bi ostatak igre pored velikog broja novih lokacija trebalo da doda i opcionalni dodatni sadržaj, proširujući svet Colony Ship-a. Za veliko čudo, Colony Ship je solidno nebagovit, dok je optimizacija gotovo beznačajan problem jer zbog svog zastarelog izgleda lako može raditi na dosta starijim mašinama. Uprkos propustima, Colony Ship je vrlo ambiciozna i originalna sci-fi RPG avantura koja je već u ranoj fazi razvoja sposobna da ostavi pozitivan utisak.

Autor: Nikola Aksentijević

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version