Opisi

Sands of Aura – Early Access

Posted on

Sands of Aura je vrlo simpatična video igra koja je i dalje u relativno ranoj fazi razvoja. U pitanju je izometrijski akcioni RPG sa souls-like elementima, što i ne zvuči preterano originalno u današnjem stanju industrije koja je sve više i više preplavljena ovakvim igrama (koje dobrim delom uspevaju da izvuku neki vid originalnosti u pojedinim slučajevima). Međutim Sands of Aura je znatno više od toga, jer uspeva da ubaci sopstveni kreativni začin u ovu ‘’souls-like’’ čorbu.

Naime, počinjete igru kao vitez u treningu, u svetu Talamhela koji je doživeo kataklizmu koja je preplavila ceo svet beskonačnim morem peska. Ova postapokaliptična priroda se može videti na svakom koraku, gde korupcija stvara nove monstruoznosti koje čovečanstvo sve više uteruje u ćošak. Naravno, kako je vaš red vitezova poslednji koji igra ulogu zaštitnika ljudskog roda, priča vas vodi u pravcu pobede nad ovim zlom, a počinje potragom za najpotrebnijim resursom za preživljavanje vašeg malog gradića – vode. Generalno, narativ u ovom prvom činu, koji je dugačak oko 15 sati, drži pažnju i prepun je veoma zanimljivog i originalnog građenja sveta i likova oko vas. Dosta predmeta takođe sa sobom nosi dodatne isečke veoma lepo napisane pozadine njihovog porekla, dok je pregršt likova od samog starta definisano, dajući živopisnost vašem malom mestašcu u svetu beskonačnog peska. 

Borbeni sistem deli velike sličnosti sa izometričnim akcionim RPG-ovima kao što su Diablo i Path of Exile, dok je sam tempo borbe isprepletan inspiracijom Souls igara. Naime, borba nije nimalo laka, pogotovu za početnike žanra, s obzirom da je nešto sporijeg ritma i zahteva proučavanje ritma udarca neprijatelja i sopstvenih sposobnosti. Svako oružje se drugačije ponaša i donosi određene bonuse, dok se može i pojačati dragim kamenjem koje pruža određene magične sposobnosti i dodatne poteze. Svo kamenje i oprema ima određen raritet, može biti unapređeno, kao i kombinovano sa drugim kamenjem koje se može ubacivati u oklop. Ovo otvara prostor za različite build-ove, mada oklop tu podbacuje jer se razlikuje isključivo po set bonusima koje donosi, dok su ostali statovi uglavnom svedeni na količinu hp-a i armor-a. 

Pored toga, neke animacije za oružja su dosta nezgrapne i imaju određen nivo kašnjenja u odnosu na komande, pa je onaj „clunky“ osećaj dosta prisutan u pojedinim momentima. Što se tiče protivnika, postoji solidan nivo različitosti, mada se reskinovanje pojedinih primećuje u jednostavnoj promeni boje i većoj snazi. S obzirom da će sadržaja biti još kako EA faza bude tekla, nadam se da će u budućnosti ovo predstavljati sve manji problem. 

U Sands of Aura doduše nema klasičnog level-ovanja, s obzirom da je uglavnom sve bazirano na opremi i povremenim unapređenjima kod sveštenika. Valutu koju neprijatelji budu ispuštali ćete isključivo koristiti za unapređivanje i kraftovanje oružja, dok u pravom souls-like fazonu postoje takozvana zvona koja funkcionišu kao čekpointi na koje ćete se vratiti prilikom smrti, zajedno sa neprijateljima koji će se oživeti.

Dizajn okruženja i atmosfere koju ono nosi je apsolutno maestralan. Putešestvije peščanim brodom u stilu Legend of Zelda: Windwaker je prelepo iskustvo, dok svaka zona nosi veliku dozu sopstvenog šmeka i blage priče koja je upotpunjuje. NPC-eva već u ovoj fazi ima dosta, a pozitivno je što su skoro svi glasovno odglumljeni na pristojnom nivou za ovakvu indie produkciju. 

Grafičkih gličeva ima podosta, kao i povremenih bagova sa inventarom gde će pojedini predmeti nestajati, što stvarno ume da upropasti iskustvo. Ipak, ovo su uglavnom problemi tehničke prirode za koje se može reći da su definitivno popravljivi u budućem periodu kako se bude išlo ka 1.0 verziji.

S obzirom da je razvojni tim veoma transparentan i u konstantnoj komunikaciji sa zajednicom, bude se relativno lepe nade da će Sands of Aura ići samo uzlaznom putanjom u svom razvojnom ciklusu, a već sada predstavlja jedno interesantno, i pre svega vizuelno impresivno iskustvo kojem ćete se sigurno vratiti kada igra bude bila konačno  gotova.

Autor: Nikola Aksentijević

Igru ustupio: Stride PR

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version