Back 4 Blood review

Okej, vreme je ‘’da se adresira ogroman slon u sobi’’. Autori ove igre su developeri koji su radili na originalnom Left 4 Dead naslovu, i to se i te kako vidi. Doduše možemo pouzdano reći da su takođe uspeli da unaprede ceo koncept na potpuno novi nivo. Hajde da vidimo da li je Back 4 Blood dostojan naslednik kultne Left 4 Dead franšize.

OVAJ TEKST SE ORIGINALNO POJAVIO U NOVEMBARSKOM 153. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJEG MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU

Počećemo od možda i najmanje bitnog elementa za ovakav tip igre – priče. Naime, narativ pomalo odskače od standardne zombi apokalipse – vanzemaljski parazit po imenu Devil Worm inficira veći deo ljudske populacije, pretvarajući ih u nemrtve mutante Ridden. Grupica ljudi koja sebe naziva Cleaners ulazi u zone prepune inficiranih zombija kako bi sakupila potrebne materijale, hranu i lekove za preživele. Među njima ste naravno i vi.

Ako ste ikada igrali Left 4 Dead ili bilo koju sličnu zombi horde igru u proteklih par godina, osetićete se kao kod kuće. Doduše B4B ipak najviše liči na L4D, barem kada su mehanike u pitanju. Glavna etapa igre se vodi kroz različite mape gde ćete se probijati kroz gomile nemrtvih, u cilju da stignete do željene lokacije ili da rešite neku misiju. Bilo da igrate solo ili sa prijateljima, uvek ćete se naći u timu od četvoro.

Što se protivnika tiče, najviše ćete se nagledati klasičnih zombi ‘’šetača’’ koji dolaze u hordama, a periodično i specijalnih inficiranih spodoba, koje ne samo što će biti žilavije, nego dolaze i sa svojim posebnim napadima i sposobnostima.

Vidi se da su obe igre delile školsku klupu i da je jedna prepisala domaći od druge, ali je naravno nešto i promenila kako ih profesorka ne bi izvalila. Promene koje Back 4 Blood donosi u ovaj već malo bajati žanr su veoma osvežavajuće, i predstavljaju sasvim organski i prirodan nastavak na celu formulu. Da je tim ostao u saradnji sa Valve kompanijom, ovo bi sigurno bio Left 4 Dead 3.

Kada nekoliko puta prođete kroz misije videćete da B4B i te kako ima duh kooperativnog roguelike naslova. Možete odabrati jednog od 8 likova, od kojih neke dobijete već na početku, dok druge morate otključati. Videćete da svaki od njih počinje sa drugim setom oružja i specijalnim perkovima i bonusima koji pomažu ne samo njemu nego i celom timu. Zbog toga više nećete birati likove samo na osnovu njihovog izgleda (neki možda i hoće), nego i na osnovu toga koliko pomaže ostatku tima. Naravno, nećete biti zaključani u set oružja sa kojim započinjete misiju – pronaći ćete pregršt drugog naoružanja kao i modove koje možete zakačiti na vaše puške.

Na sve ovo dodajte karte, koje služe kao još jedan modifikator. Da, tako je, igra ima deck building elemente. Pre početka misije svaki igrač će odabrati kartu koju će aktivirati i dodati drugim prethodno aktivnim kartama. Svoj špil ćete vremenom dopunjavati novootključanim kartama i praviti kombinacije koje vam najviše odgovaraju, kako biste što bolje pomogli timu ili kontrirali protivničke karte. Dobro ste pročitali, igra će takođe dodati posebne karte i efekte koji će modifikovati protivnike. Sve ovo izgleda kao previše opcija i brojeva za bonuse koje treba uračunati, ali ćete brzo naučiti da je svaki izuzetno važan, pošto čak i na Normal težini igranja možete veoma lako izgubiti ako niste spremni.

Grafika je naravno na odličnom nivou, i iako je veoma mračna, u većini situacija takođe može ispoljiti i dovoljno šarenila kako bi razbila crnilo i sivilo. Najviše se vidi koliko je detalja iskorišćeno u samim protivnicima, koji iako na prvi pogled izgledaju kao obični zombiji, opet mogu da vam uteraju strah u kosti. Lokacije i pejzaž doduše nisu nešto specijalni, i većinski se sastoje od gradova, ulica, tunela, i nešto malo šuma.

Zvuk i glasovna gluma su odlično odrađeni, dok je sam tekst mogao biti dosta bolji. Dok u sinematicima zvuče okej, vaši likovi će u toku same igre izbacivati neke veoma čudne i nezanimljive uzrečice. Čak ni komentari između likova nisu zanimljivi ko što su bili u L4D serijalu.

Igra za sada pati od ogromnog problema koji se zove Always Online, iliti potrebe da igra uvek, uvek bude povezana sa internetom, čak i kada igrate solo kampanju u kojoj i ne dobijate poene za progresiju u generalnoj igri. Tako da ako imate iole nestabilan internet često ćete ispadati iz lobija sa drugim igračima ili čak i iz sopstvene solo igre. Naravno tu je i dalje veoma umobolan AI botova kao i ponekad samih zombija.

Ako ste ikada čekali da izađe propisan nastavak na Left 4 Dead serijal ovo je definitivno igra za vas. Sve nove mehanike će vam dati inicijativu da je igrate što više kako biste što bolje opremili svoj špil karata ili otključali sve kozmetičke i druge opcije. Uvek možete dodatno napredovati ili pronaći nešto novo, tako da vam Back 4 Blood ni posle stote misije verovatno neće dosaditi, posebno ako igrate sa društvom.

Igra već ima Annual Pass u kom su najavljeni nastavci na priču, novi mutanti i novi likovi. No ovde će jedini problem praviti sama cena igre. Neće biti lako skupiti dovoljno prijatelja osim ako svi nemate Xbox Game Pass gde je igra besplatna. Najbolja preporuka je da sačekate da se greške u samoj igri isprave i da cena spadne na nekom od akcijskih popusta pre nego što je nabavite.

Igru ustupio CD Media