Opisi igara
FIFA 22 review
Dolazak nove generacije konzola nekako nas je iz iskustva naučio da sa sobom nosi i radikalne promene po pitanju sportskih simulacija. Obično je to značilo i promenu endžina za određene franšize, ali ovoga puta nešto tako “revolucionarno” se nije desilo. Šta smo to dobili, šta izgubili a šta je ostalo isto, pokušaćemo da vam približimo u daljem tekstu.
FIFA 22 je u odnosu na konkurenta eFootball 2022 (bivši dragi nama PES) odlučila da i ove godine igračima iz džepa “istera” pozamašnih šezdeset evra, ne bi li isti mogli da okušaju svoje znanje na ovogodišnjem izdanju EA-ove franšize. Sve to ne bi bio problem da nemamo predznanje o njihovoj zlatnoj koki FUT modu koji im donosi najveći profit. Zato se i postavlja retoričko pitanje – da li ih je pohlepa ili nešto drugo navelo da od igrača izvuku dodatni novac.
Ove godine najpopularniji FIFA mod – FUT, pretrpeo je određene promene, ali rekli bismo ništa radikalno. Većina se svodi na način za nagrađivanje igrača kroz Division Rivals i Weekend League. Glavna promena u igri je zapravo “HyperMotion”, koji bi trebalo da doprinese na realizmu pokreta igrača na terenu. Ukratko, “HyperMotion” je nova tehnologija skeniranja nekolicine najboljih svetskih fudbalera i prenošenje njihovih pokreta u igru.
Ovo zaista podiže igru na viši nivo, ali baza skeniranih igrača je za sada jako mala, što svakako treba još obogatiti u budućnosti. Kada bi ovaj metod zaživeo i kada bi se baza skeniranih igrača povećavala iz godine u godinu, na duže staze bismo se konačno približili autentičnom repliciranju fudbalske utakmice. Ono što bi u ovom slučaju kao i u nekim drugim moglo da bude problem, jeste situacija sa licencama, jer teško je prikupiti sve dozvole i napraviti neku sveobuhvatnu bazu skenova koja bi pokrila bar većinu igrača iz najvećih liga.
A kad smo već kod licence, FIFA je ove godine izgubila licencu za još nekoliko timova, kao što su Napoli, Lazio i Atalanta. Te licence su, pogađate, pokupili konkurenti. Ovo svakako neće obradovati zaljubljenike u Italijansku Seriju A, koja moramo priznati iz godine u godinu raste i vraća se na staze stare slave kada su Maldini, Totti, Del Piero i ekipa harali Apeninskim poluostrvom.
Druge promene koje nam ovogodišnja FIFA donosi odnose se na “Volta Football” i na Karijerni mod. Tu su noviteti kao što su Dodgeball, Foot Tennis, Disco Lava, Quick Strike, Wall Ball Elimination, Team Keepaway, Target Gallery, Corner Scramble.
Međutim, iako novi arkadni režim “Volta Football” ima sve ove mini igre koje su zabavne za igranje, čini se da je EA možda pogrešio time što je dozvolio da budu dostupne samo u određeno vreme tokom nedelje, što je definitivno loša vest za kežual igrače. Niko ne bi trebalo da zbog takvih odluka propusti jedan od najopuštenijih i najzabavnijih režima ovogodišnje fudbalske simulacije.
Sledeći novitet vredan pomena a vezan za karijerni mod svodi se na dodatak novih “cut scena” koje doprinose na osećaju autentičnosti. A tu su i dodavanje Lige šampiona, Evropa lige kao i trećeg po jačini takmičenja – Lige konferencija. Međutim, možda najveća i najznačajnija promena je opcija da kreirate klub. Dakle, ako ste nekada maštali da imate svoj klub koji bi krenuo iz poslednje divizije Engleske pa da ga uvedete u Premijer ligu, sada je to i moguće. Ali vredi i napomenuti da je izbor u dizajnu dresova i grbova ipak ograničen, no dovoljan da se koliko-toliko uživite u vaš novi projekat.
Pored svih ovih promena, ono što zaista posebno moramo da pomenemo i pohvalimo je grafika u ovoj igri. Ona je zaista na zapanjujuće dobrom nivou, posebno ako imate mogućnost igranja na 4K televizoru sa HDR-om. U pojedinim momentima kada je HyperMotion u punom sjaju, moglo bi se reći da igra izgleda gotovo pa fotorealistično.
Na kraju se postavlja pitanje, da li je ovogodišnja FIFA donela toliko noviteta i poboljšanja da se za nju izdvoji pomenuta suma novca? Neki naš zaključak bi mogao biti i da i ne. Da – jer zaista dobijate priliku da uživate u pregršt modova i sadržaja, koji bi, ukoliko se odlučite da igrate u društvu, mogli da vam donesu sate i sate zabave uz fenomenalne vizuelne detalje. Ali opet i ne – jer čak i uz toliko pominjani HyperMotion, ne možemo reći da je načinjena neka suštinska promena i da je napravljen veliki korak napred. Sve nekako i dalje miriše na nekoliko prethodnih izdanja…
Ostaje utisak da je FIFA i dalje arkadna igra a ne simulacija. A nemamo sumnje u to da bi novac kojim raspolaže ekipa iz EA, mogao znatno pametnije da se upotrebi. Zapravo, mislimo da je za to i krajnje vreme. Vreme za promenu ne samo endžina, već i suštine koja bi od FIFE napravile ne samo najbolju simulaciju naspram konkurencije, već i zbilja odličnu igru u svakom pogledu.
Autor: Miloš Živković
Igru ustupio Iris Mega
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.