Farming Simulator 22 review

Serijal simuliranja seoskog, odnosno farmerskog života je prethodnih godina prošao kroz nekoliko čudnih faza. Nakon Farming Simulator 19, naredno izdanje pojavilo se samo za mobilne uređaje, dok su PC i konzole bile izostavljene. Prošlogodišnjeg izdanja nije ni bilo, što je u neku ruku i razumljivo uzevši u obzir probleme izazvane užasnom pandemijom virusa Covid-19.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Na svu sreću, ovo nije oslabilo serijal, već mu je bio dodatni vetar u leđa da se kao Farming Simulator 22 vrati jači nego ikada i ostane dosledan tome da je jedina franšiza za agrikulturiste, ako se tako zovu obožavatelji poljoprivrede.

Za početak, bilo da ste novajlija ili veteran, potrebno i preporučljivo je proći kroz tutorijal koliko to bolno bilo, pošto Farming Simulator 22 ima dosta elemenata koji će iziskivati strpljenja kako biste došli do uspeha i profita za uloženi znoj. Naravno, osnove se nisu promenile – obrada zemljišta, setva, briga o plantaži i žetva u pravo vreme su tu, kao i briga o životinjama, gde su najnoviji dodatak pčele. Kako ne bi bilo puno repetitivno iskustvo za igrače, imamo nikada napredniji AI kojem možemo dati većinu zadataka.

Ono što Farming Simulator 22 čini definitivnom simulacijom igranja poljoprivrednika jeste Seasons mehanika, odnosno godišnja doba – proleće, leto, jesen i zima. Ovo je odlična stvar za poklonike realizma, ali obzirom na to da se tokom zime i prelaznog perioda ne može uzgajati praktično ništa, imao sam osećaj kao da gubim previše vremena. Na svu sreću, postoji opcija da se ova godišnja doba ubrzaju ili u potpunosti isključe.

Kada sagledam gejmplej u celini, moram napomenuti da je on značajno unapređen u odnosu na ranije igre. Kontrola mehaničkih zveri od nekoliko stotina konja je dosta responzivnija i autentičnija. Svako vozila daje jedinstveni impresiju upravljanja dok prelazite preko polja. To se ogleda i u vizuelnom smislu – blato leti na sve strane dok obrađujete zemlju, prašina od žitarica tokom žetve prekriva njivu, a okruženje je vizuelno dopadljivo dizajnirano. Da ne zaboravim, licencirana vozila su verno prenesena u igru, i to do najsitnijih detalja.

S obzirom na to da sam recenziju napisao samo par dana pre izlaska ovog broja, zbog čega se ujedno izvinjavam dizajneru Duletu, moram istaći i podatak da je u trenutku njenog nastanka Farming Simulator imao više igrača nego Battlefield 2042 na Steam-u. Činjenica da se obična simulacija života na selu više igra od AAA pucačine iz renomiranog serijala je izuzetno čudnovata, ali kada pročitate recenziju Nikole Aksentijevića za BF 2042, sve će vam biti jasno.

Još jedna stvar koja mi je zasmetala ovde, ali zapravo ne dotiče vas igrače, jeste proces otključavanja igre. Morao sam preuzimati neki čudan softver na kojem sam aktivirao igru, bez ikakve potvrde da sam to učinio, pa mi je taj softver pucao nekoliko puta dok se sama igra nije instalirala.

Neću preterano dužiti. Farming Simulator 22 predstavlja definitivno imerzivno iskustvo života na selu. Za igrače koji narednih meseci žele da urone u ovaj svet i pokušaju da naprave carstvo od male farme, igra nudi mnogo toga, sa opcijom da se fokusirate na životinje, biljke ili šumarstvo. Dugogodišnjim obožavaocima će se dopasti mehanika godišnjih doba, sa izuzetno dobrom grafikom preko koje ova farming simulacija postaje još stvarnija.

Autor: Milan Janković

Igru ustupio Iris Mega