Opisi igara

Final Fantasy VII Remake Intergrade PC review

Posted on

Ima igara o kojima mi prosto nikada ne dojadi da govorim. Rimejk kultnog JRPG klasika o kom ću po treći put govoriti u našem i vašem časopisu, svakako je jedna od njih. Igra toliko priželjkivana, pa posle najave i očekivana, pa posle objavljivanja dozivana i na druge platforme, konačno se pojavila i na računarima.

Ukoliko želite da saznate samo suštinu onoga što bih imao reći o ovom naslovu, preporučujem da pogledate oko dve godine unazad i pročitate originalnu recenziju PlayStation 4 izdanja. O značajnim unapređenjima i dodacima u obliku PS5 Intergrade reizdanja, govorili smo oko godinu dana kasnije, pa ni taj tekst nije na odmet pročitati, ukoliko želite da kompletirate sliku o ovoj igri.

Ono o čemu hoćemo govoriti u ovom tekstu, jeste konkretno – verzija za računare. A ukoliko pogledamo poslednju veliku Final Fantasy igru koju je Square Enix portovao za Windows, možemo se nadati značajnim unapređenjima i raznim opcijama za čačkanje kada je grafički prikaz igre u pitanju. Ili možda ne?

Kratak odgovor bio bi – nažalost ipak ne. Duži odgovor, pročitajte u nastavku.

Da, toliko je jednostavno, ali Final Fantasy VII Remake Intergrade PC izdanje, donosi više problema nego poboljšanja. Sve ovo se naravno tiče tehničke prirode i igra u osnovi i dalje predstavlja sve ono što je bila i do sada – jedno fantastično, nadahnuto i eksplozivno iskustvo prepuno nostalgije ali i duše za nove generacije. Ne, ovaj tekst nećemo toliko posvetiti tome, bar ne u direktnom smislu.

Final Fantasy XV port za Windows, ne samo da je doneo značajna grafička poboljšanja u odnosu na original, koristeći moć „otključane“ platforme u pravom smislu te reči, već nam je pružio i velik broj opcija pomoću kojih smo mogli da igru naštelujemo baš onako kako je nama odgovaralo. To ovde nažalost, gotovo u celosti nedostaje.

Da, imate na raspolaganju mogućnost promene rezolucije, ali i ona nudi samo šaku najosnovnijih opcija. Ukoliko se igrate na monitoru nestandardnih dimenzija ili možda više njih, nemate sreće. Opcije za rezoluciju senki i tekstura, nude svega dve stavke – visoka ili niska. Postoji opcija za limitiranje frejmrejta, o kojoj ćemo ubrzo prodiskutovati, a sve ostale opcije tiču se HDR-a i njegovog štelovanja. Složićete se, poprilično bazično i pomalo razočaravajuće.

Pomenuta opcija za limit frejmrejta, nažalost donosi i neku vrstu dinamičke rezolucije. Tako da ukoliko za cilj imate viši frejmrejt, igra će nonšalantno u hodu smanjivati rezoluciju kako biste ga ostvarili. I sve ovo na neki način zvuči prihvatljivo, kada uzmemo u obzir činjenicu da igra na PlayStation 5 konzoli izgleda fenomenalno i da ovde ne izgleda ništa lošije. Ali tu na scenu stupa jedan sasvim novi problem.

Igra je neverovatno zahtevna. Da, računar na kom sam stigao da je testiram nije naročito moćan, ali ovde se ne radi o opravdanoj zahtevnosti, već o lošoj optimizaciji koja na momente baš ume da vas natera da se zamislite. Frejmrejt je sve samo ne konstantan a na momente, kompletna igra će se zaustaviti kao da pokušava da dođe do vazduha. Iskreno, ovo je za mene bilo zaista neočekivano. A još neočekivanije je rešenje koje otklanja većinu ovih problema.

Ukoliko pri pokretanju, isforsirate igru da radi u DirectX 11 režimu, sve će funkcionisati znatno bolje. Štucanje skoro da neće postojati, frejmrejt će biti mnogo stabilniji a najbolje od svega – vizuelni utisak neće uopšte trpeti. Ili su meni oči umorne pa ne mogu da uočim nedostatke. Mogućnost da se na ovaj način rešite barem polovine tehničkih nedostataka, zaista deluje kao magija. Šteta što ova opcija ne postoji u nekom meniju, već ipak morate malo da se dovijate.

Igra dakle lako može da „proradi“ bolje, no nedostatak opcija za njeno vizuelno prolepšavanje i dalje će boleti dobar deo igračke baze. Naročito kada pomislimo na činjenicu koliko zadovoljstva PC igrači pronalaze u dotezanju naslova kako bi izgledali i radili što bolje. Hej, pa i sam nekad u tome pronalazim više zadovoljstva nego u samom igranju! Ali da li osiromašenost opcija kod ovog porta čini to izdanje i lošom igrom? Sve zavisi.

Zavisi od toga koliko igračke duše vam je preostalo. Ukoliko vam je neigrivo sve što ne klizi savršeno u 60+ sličica u sekundi, visoke ili neobične rezolucije jedete za doručak a u ličnoj karti vam ispod rođendana piše koliko teraflopsa „guta“ vaša konfiguracija, možda, samo možda ste otplovili predaleko kada su video igre u pitanju. Uhvatite me za ruku i vratiću vas natrag pred ovo remek-delo.

Igra izgleda toliko lepo, da će vas progutati u svoj svet bez obzira da li je igrate po prvi put ili samo želite da je „obrnete“ i na računaru. Gejmplej hrabro kombinuje retro doživljaj sa modernim izvođenjem a priča i njen alternativni tok, takođe smelo „ubacuju trojke“ tamo gde su najpotrebnije. Ovo izdanje poseduje sve mane originala i Intergrade reizdanja, plus tehničke nedostatke, ali istovremeno i sve snage koje su originalni rimejk činile tako sjajnom igrom. Igra iz 1997. godine možda jeste kultni naslov, ali rimejk je svojom pojavom i ispunjenjem mnogih težnji, stekao poprilično sličan status, bar ukoliko mene pitate.

Ne dopustite da vas, po pitanju opcija i poboljšanja razočaravajuće siromašan PC port obeshrabri. Ova igra je jedno neverovatno iskustvo, na čemu god da je zaigrate. Pa dok PS5 izdanje za sada predstavlja najbolju opciju kada je izbor platorme za igranje ove igre u pitanju, nijedan PC igrač ne bi trebalo da ustukne pred ovom verzijom. Otvorite um i isturite ponovo svoja iskrena, igračka srca. Samo tako i nema trika da vas ova igra na bilo koji način razočara.

A što se tehničkih nedostataka tiče, žaliti se na one koji se lako mogu ispraviti kroz par prečica ili sitnih modova i nije nešto naročito opravdano u svetu PC igrača. Pa PC igre i jesu tu da bismo po njima čeprkali i čačkali u potrazi za iskustvom izbalansiranim savršeno za nas i naše apetite. Kontroverzna izjava? Možda. Ali dovoljno istinito kako siromašnost ovog porta ne bi smela da remeti konačan i odličan utisak. U jedno možete biti sigurni – gde god da je zaigrate, igraćete jednu odličnu igru.

Autor: Milan Živković

Igru ustupio: Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version