Sherlock Holmes Chapter One review

Svaki superheroj u nekom trenutku mora da ima svoju „origin“ priču, a čuveni svemoćni detektiv Šerlok Holms svakako se može nazvati superherojem. Sherlock Holmes Chapter One je jedna takva priča, gde vidimo mladog Holmsa koji tek što je zagrebao u dvadesete.

Ako ste se uplašili da je ovo „Chapter One“ u naslovu znak epizodične igre, da odmah u početku otklonimo taj strah. Ne, ovo nije epizodična igra, već jedan zakružen paket i još dosta preko toga. To „Chapter One“ u naslovu se odnosi na gorepomenutu prvobitnu priču, i upućuje nas na to da pred nama imamo jednog Šerloka u nastajanju, koji je onako mladalački drzak i pomalo neodmeren, a opet istog onog britkog uma i oštrog oka koji će od njega napraviti legendarnog detektiva.

Priča igre nas vodi na imaginarno mediteransko ostrvo Kordona, na kome je Šerlok odrastao i gde se sada vraća kako bi posetio grob preminule majke i našao svoj mir po tom pitanju. Smrt majke od tobože tuberkuloze je ostavila veliki šok na mladog Holmsa, do te mere da mu je čak i samo pamćenje tog perioda pomućeno, te se sada vraća nazad, takoreći u svoje detinjstvo, kako bi pronašao odgovore i zatvorio to poglavlje svog života. No, brzo će se ispostaviti da se iza toga krije mnogo više nego što je isprva delovalo.

Glavna snaga Sherlock Holmes Chapter One je zaista vrhunsko pisanje, počev od glavne priče koja vam neće dati da spavate, jer ćete stalno želeti da gurate još i otkrijete taj sledeći delić slagalice koji će vam dati elemente priče na kašičicu, taman toliko da vam zagolica maštu i baci na razmišljanje u pola noći kada za dva sata treba da se budite za posao. Brojni šarenoliki likovi koje ćete susresti na ostrvu su takođe izuzetno dobro napisani, počev od njihove same pojave, do uloge u priči i dijaloga koji vam nikada neće dosaditi. Ta lepeza raznoraznih profila ljudi koje ćete upoznati na ostrvu je nešto što je meni ostavilo možda i najveći utisak, jer me je igra iznova i iznova iznenađivala šašavošću likova, što je dodatno pojačano vanserijski dobrom glumom.

Što se gejmpleja tiče, Chapter One nastavlja u pravcu u kojem je krenulo prethodnih par Šerlok igara studija Frogwares, gde se desila tranzicija sa klasične avanture sa zagonetkama na više sinematično iskustvo, gde je akcenat na doživljaju podjednako koliko i na rešavanju zagonetki. Nekim tvrdokornim starim fanovima se ovaj pravac nije toliko svideo, ali sam se ja jako zabavio igrajući The Devil’s Daughter (prethodnu igru u serijalu) i pozdravljam dalji razvoj u tom pravcu dokle god je igra pre svega zabavno iskustvo.

Glavna novina u Chapter One je što je igra esencijalno postala open world naslov. Ovo saznanje pre nego što sam počeo da igram igru me je iskreno zabrinulo jer sam se plašio da ćemo dobiti gomilu jeftinih slučajeva lišenih bilo kakve dubine i intrige i da će, ne daj bože, Šerlok da se pretvori u kakvog Far Cry klona. Onog trenutka kad sam počeo da istražujem Kordonu ove sumnje su brzo otklonjene. Igra jeste otvorenog tipa, ali ništa u njoj nije sadržaj radi sadržaja – svaka lokacija, svako mesto koje možete obići, osobe sa kojima možete pričati, imaju svoju svrhu i ulogu u priči i slučajevima koje rešavate.

Osim glavne priče, za koju će vam trebati petnaestak sati da je pređete, igra nudi sijaset sporednih slučajeva različite dužine i ozbiljnosti zločina, od sitnih čarki pijanaca do krupnih političkih intriga i spletki. Ono što me je posebno oduševilo jeste dosta bizarnih i uvrnutih slučajeva koji savršeno balansiraju na granici blesavosti i nečega što ma koliko da je suludo, stvarno je moglo da se desi.

Rešavanje slučajeva je suštinski veoma slično kao i u The Devil’s Daughter. Analizirate sve oko vas, sakupljate dokaze, istražujete lokacije, razgovarate sa svima i onda sve te deliće slažete kao slagalicu dedukcijom dok ne nađete ispravno rešenje. Ovde ne možete da omanete slučaj, već samo da pronađete pogrešno rešenje i onda da probate iznova dok ne dođete do prave dedukcije. Kao što rekoh, ovo se nekome neće svideti, ali je sam proces sakupljanja informacija i prirodna progresija ka rešenju jako zabavna i dozvoljava da zaronite u taj svet i osetite se kao čuveni Šerlok bez da u nekom trenutku zaglavite negde i bijete glavom o zid. Sve teče glatko, progresija i tempo deluju taman kako treba, i bez obzira na open-world svet, ni u jednom trenutku se nisam osetio kao da sam besciljno lutao ili izgubio iz vida šta je sledeći korak koji moram da uradim. Na vama je da odredite kako želite da pristupite glavnoj priči i rešavate sporedne slučajeve.

Vizuelno, igra izgleda prelepo i naizgled skučeno ostrvo krije bezbroj raznovrsnih i detaljnih lokacija. Selidba serijala iz kišnog Londona na sunčani Mediteran je pun pogodak i pravo osveženje za serijal. Jer ma koliko London bio nerazdvojni deo Šerlok iskustva, nije loše da se malo za promenu pobegne iz tmurne prestonice Engleske. Osim toga, Kordona je odlično dizajnirana, i njena kombinacija šarma i misterioznosti savršeno se uklopila u taj viktorijanski svet koji očekujemo od jedne priče o Šerloku Holmsu.

Možda jedina ozbiljna zamerka koju imam su instance borbe sa kakvim banditima koje su potpuno nepotrebne i uopšte se ne uklapaju u čitav koncept igre, pa su u potpunosti mogle biti izbačene. Ako volite misteriju, intrigu i avanturu, Sherlock Holmes Chapter One će vam pružiti dobrih tridesetak sati vrhunske detektivske zabave.

Autor: Nikola Savić

Igru ustupio: Wiretap Media