Opisi igara

Više kao „The fall of Babylon’s Fall“: Babylon’s Fall recenzija

Posted on

Nema mnogo toga lepog što bih mogao reći o ovoj igri, a to automatski govori tako mnogo o njoj. Da, Babylon’s Fall je poprilično loš naslov, što me je dočekalo nespremnog s obzirom na to ko stoji iza njega. Square Enix i PlatinumGames – momci, jeste li OK?

Zamislite sad moj dubok i bolan uzdah, dok pokušavam da započnem ovu žalopojku. Osećam se kao da mi je potrebna „Kickstarter“ kampanja kako bih napisao recenziju za jednu od najneinteresantnijih igara koje sam zaigrao poslednjih godina. Ali šta je tu je, krenuću od većinskog dela igre – njenih loših strana, pa u procesu pokušati da iščeprkam i poneku lepu reč na konto oskudnog kvaliteta.

Gotovo najveća katastrofa tiče se grafike koja je na izuzetno lošem nivou. Znate one igre koje stignu uz novu generaciju konzola a vi pomislite – šta, pa zar je ovo „next gen“? E tako bi izgledao Babylon’s Fall, da se pojavio 2006. godine na izlasku PlayStation trojke.

No koliko god grafika bila mrljava a teksture otužne, umetnički stil koji od svega pokušava da napravi nekakav doživljaj sveta oslikanog četkicom, uspeva da ih još više degradira. A kada specifični stil umesto da malo poboljša vizuelnu prezentaciju i sakrije poneku grafičku manu zapravo istakne sve ono što je loše, znate da ste zašli u Zonu Sumraka kakve se na polju interaktivne zabave retko kada javljaju.

Složićete se da grafika ipak nije najbitnija stvar kada su video igre u pitanju. Pa bi i u ovom slučaju ukoliko bi ostali elementi bili na nivou, mogao da se proguta i ovako otužan vizuelni zalogaj. Međutim, Babylon’s Fall i na ostalim poljima nastavlja u istom, začuđujuće lošem maniru.

Postavka igre nas stavlja u ulogu karaktera koji je preživeo inicijaciju u ratnika. Ovo znači da mu je na leđa postavljen uređaj koji ubija one koji su nekompatibilni sa njim, ali preživelima pruža moć. Kakva moć je u pitanju? Pa zamislite dodatni par svetlećih ruku koje možete koristiti u borbi. Nešto kao pelcovani Mortal Kombat Goro…

Ova ideja je možda i najbolja stvar u vezi igre, jer PlatinumGames ostavlja svoj prepoznatljiv pečat u vidu borbi koje interesantno izgledaju. Prisutan je dobar broj kombinacija udaraca i mogućnosti koje dodatne ruke pružaju. Međutim, raspored komandi i uopšteno dizajn kontrola, jedan je od najgorih koje sam iskusio u poslednje vreme.

Želite još nešto podjednako grdno? Šta kažete onda na sistem kreiranja karaktera, koji je možda i najsiromašniji koji sam video u životu. Da ne pominjem da svaki karakter, bilo da ste ga vi napravili ili je već bio prisutan, izgleda generički koliko i činija pirinča. Pregršt je modela igara iz sredine dvehiljaditih godina, koji izgledaju lepše od ovoga.

Priča suštinski nije loša ali u kombinaciji sa svim ostalim, ne može da dobije na značaju pa ostaje krajnje neinteresantna. Isto važi i za kompletan univerzum. Dok grafika skrnavi okruženje koje je moglo da bude osvežavajuće za igračku scenu, kompletna prezentacija kao da teži tome da bude neka vrsta izvitoperene kompozicije. 

Srž igre leži u prelaženju izdvojenih arena. Ovo možete raditi sami ili uz pomoć prijatelja (ukoliko imate dovoljno dobrog prijatelja da pristane da igra ovako nešto radi vas). Pa dok ove arene pokušavaju da održe situaciju svežom često menjajući vrstu lokacija pa čak i povremeno ubacujući novitete po pitanju gejmpleja, sve se svodi na dosadnu repeticiju.

Nivoi su isprazni i ne pozivaju na istraživanje. Borbe su predvidive pa i pored solidnog borbenog sistema, dosade jako brzo. Da ne pominjem gazdu nivoa čije prelaženje ne zahteva razmišljanje već poziva na besomučno pritiskanje dugmića i posmatranje njegove energije koja polako nestaje. I sve to za skromnih sedamdeset evra – prava sitnica.

Kao mačka u trku preko raštimovanog klavira, tako i Babylon’s Fall i dalje odjekuje u mojim ušima. Da li to znači da će svako deliti moje mišljenje? Zaboga ne. I sami ste svesni koliko zapanjujuće raznoliki mogu biti muzički ukusi kod ljudi, pa je situacija ista i kada su video igre u pitanju. Tako i ovo vrlo bezukusno jelo može pronaći put do vašeg stomaka, zahvaljujući šačici kvaliteta i renomeu studija koji stoje iza njih. Samo što vam ja to nikako ne bih preporučio.

Autor: Milan Živković

Igru ustupio: Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version