Domaća Scena
Sol Invictus: Napredak i potencijalni investitor
Play!Zine: Za početak, kako ste ekipo?
MGS: Ohoj, pozdrav! Evo nismo loše. Radno i užurbano ;)
Play!Zine: Kako napreduje rad na igri?
MGS: Ide fino zapravo… malo na sve strane, ali u suštini dobro.
Radimo na nekim tehničkim problemima i doterujemo neke stvari u igri, ali se zapravo najviše bavimo finansijskim problemima.
Play!Zine: Kolike su razlike između sadašnje verzije igre i one od pre 6 meseci?
MGS: To je dobro pitanje.
Ovako kada radimo retko primetimo neki karakteristični milestone, ali kada pogledamo iza sebe shvatimo da smo dosta toga rešili i ustanovili neke vrlo bitne stvari.
Vecina aspekata igre je rešeno, od price, do što je još bitnije, tehničkih problema.
Naravno ima tu još nekih stvari koje čekaju svoj red, ali nisu trenutno bitne za sklapanje same igre. Uspeli smo da napravimo jedan pipeline za 3D i 2D, i da uklopimo ta dva pristupa.
Spojili smo 2D sprite animacije, sa 3D okruženjima, kombinujući trikove vezane za kameru kao sto su forsirana perspektiva i matte painting sa motion tracikingom radi uklapanja 3D animacija sa samim sprajtovima, i od toga smo napravili funkcionalni pipeline, koji može da se primeni na bilo koju tehniku i stil, a ne samo na ovaj naš “filmski” pristup.
Play!Zine: Na čemu trenutno radite u Sol Invictus?
MGS: Malo smo u “glupoj” poziciji trenutno.
Radimo na tome da isfinansiramo razvoj igre, odnosno više radimo na pitchevanju projekta, nego na samom projektu, što će reći da je većina stvari koje smo mogli uraditi ovako na “suvo”, već urađeno.
Tako da se sada nalazimo u poziciji da imamo manje-više ceo prvi deo igre gotov, ali da nema ko da nam to sklopi. Problem je naći stručnjake koji hoće da rade za džabe. :D
Malo karikiram taj deo situacije, ali to postoji kao konkretan problem.
Nama prosto trebaju ljudi koji su mediori ili seniori u svojim strukama da bismo što efektnije završili projekat, a to podrazumeva određeno iskustvo iza sebe, što potom podrazumeva određeni broj godina. U prevodu tražimo ljude koji znaju svoj posao dobro i nemaju vremena da rade na entuzijazam i za džabe, što ce reći da kvalitetne ljude treba kvalitetno platiti.
Tako da smo sada u trci da napravimo finansijsku konstrukciju koja ce omogućiti da to uradimo.
Play!Zine: Da li nam možete reći nešto o investitoru?
MGS: Investitor je potencijalno država Srbija, preko Inovacionog Fonda… za sada.
Nekoliko puta godišnje postoji konkurs za dotični fond, tako da ko želi uvek može da konkuriše.
Uslovi za prijavu zavise od programa do programa, ali je generalno dobra stvar i možda jedini način da se kod nas pređe ta “nulta” tačka razvoja projekta, što služi tome da posle imate bolju poziciju u pregovorima sa ozbiljnijim investitorima.
Play!Zine: Kako je protekla prezentacija?
MGS: Iskreno ne baš najbolje, bar po mom mišljenju, ali šta da se radi… Videćemo kako će cela priča dalje ići.
Nisam zadovoljan više zbog nekih tehničkih problema oko same prezentacije (izgleda da koliko god probali uvek će na kraju pred sam event da iskrsne neki problem), tako da smo pred kraj imali frku sa zvukom, ali nadam se da su nas ipak razumeli.
Takođe imam utisak da se nisam snašao oko onih generičkih pitanja kao što su “Zašto mislite da ste baš vi tim kome bi bile potrebne finansije?”, što je apsolutno legitimno pitanje koje sa sobom nosi dosta informacija iz kojih dotični ljudi koji ga postavljaju mogu zaključiti o sagovornicima. Tako da savetujem ljudima da razmisle i takvim stvarima kad se prijavljuju na konkurse, fondove ili generalno kada pišu mailove izdavačima i investitorima.
Mi smo se prosto skoncentrisali na samu prezentaciju i možda podbacili na tom naknadnom Q&A delu.
Play!Zine: Da li je prikazan neki novi gejmplej demo za Sol Invictus?
MGS: Nije, prikazan je projekat u celosti, to jest celokupan razvoj igre do sada, u formi promotivnog videa koji je bio napravljen baš za samu prijavu.
Play!Zine: Kakve su bile inicijalne reakcije?
MGS: S obzirom da smo pozvani na live pitch, verovatno dovoljno dobre. Videćemo kako će dalje ići.
Play!Zine: Koliki je potencijalni značaj saradnje sa ovim investitorom?
MGS: To je dobro pitanje.
Nama je zapravo cilj da što pre uradimo MVP (Minimum Viable Product), gde u plan direktno ulaze investitori kao što su Inovacioni Fond, a onda da posle razvoja MVP budemo u mnogo boljoj poziciji za traženje investitora za sledeću fazu razvoja.
U toj prvoj fazi bi se rešili ostali tehnički problemi vezani za specifičan način na koji radimo našu igru, i ustanovio bi se pipeline i alati potrebni za rad na celom projektu, a i imali bi igrivi demo igre, za šta nam, pod uslovom da nađemo finansije, treba četiri meseca.
Ovo bi direktno vodilo ka pronalaženju sledećih investitora, a posle bi naravno išao razvoj nekog tipa MCP (Minimum Commerical Product).
Naravno da bismo, kao i svi koji rade na sopstvenim projektima, bili najsrećniji kada bi se pojavio neko ko bi finansirao Sol Invictus u celosti, ali mora se razmišljati realnije i podeliti razvoj u faze, i biti taktičan i u pregovorima sa izdavačima i investitorima. Tu ne izostavljamo ni Kickstarter naravno, koji će doći na red u nekom narednom periodu.
Play!Zine: Nadamo se da će Inovacioni Fond prepoznati potencijal Sol Invictus-a!
Za još intervjua sa domaće scene, posetite ovaj link.
Autor: Milan Janković
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.