Mobile

Battle Royale za poneti: Apex Legends Mobile recenzija

Vizije mnogih nekadašnjih velikana IT industrije su se ostvarile. Mobilni telefoni su zaista postali džepni računari sa moćnim hardverom i mogućnošću da sa njima činite šta vam je volja. Sve moćnije specifikacije uz dobru optimizaciju dozvoljavaju da se Android i iOS platformama poniknu grafički impresivne igre.

Znam da ovo govorim kao da sam gejming novinar pred penzijom, ali pošto sam neko ko retko igra na mobilnom telefonu, Apex Legends Mobile mi je bio pravi šamar koliko igra može dobro izgledati na mobilnom, gotovo isto kao verzija za druge platforme. No, grafika nije sve, pa me je tako oduševio ovaj celokupni port proslavljene Battle Royale igre i mogu vam reći da sam prilično uživao igrajući Apex Legends Mobile.

Apex Legends se pojavio početkom 2019. godine, praktično iznenada, i ubrzo stekao na desetine miliona igrača sa velikim brojem pohvala. Moja malenkost je imala priliku da napiše recenziju tadašnje verzije igre za PC, kada smo je proglasili igrom meseca. Kao što verovatno već znate, ovo je Battle Royale naslov koji stotinu igrača, podeljenih u timove ili solo, baca na jednu mapu u borbu do poslednjeg preživelog.

Ovo je poznata formula koja je prisutna u svim drugim Battle Royale igrama, s tim što je u Apex Legends svaki karakter jedinstven i nosi sopstveni set pasivnih i aktivnih sposobnosti, kao i Ultimate moć. Ovo daje dodatnu kompleksnost gejmpleju i čini igru istaknutijom od ostalih, a ujedno verujem da je to razlog što se na mobilni port čekalo pune 3 godine (a najavljen je praktično odmah). Drugi konkurenti – Fortnite, PUBG, CoD Mobile – su već uveliko prisutni na mobilnim platformama, ali oni poseduju pojednostavljeniji set kontrola i na samom početku se vidi koliko se razlikuju od Apex Legends Mobile.

Apex Legends Mobile se ne razlikuje preterano od svog starijeg brata po pitanju samih mehanika. I dalje su tu omiljene legende igrača, ali sa brojnim drugim elementima koji su nekako prenatrpani, što podseća na PUBG Mobile. U pogledu modova igranja tu je sam Battle Royale, Ranked mod i Practice mod. Mobilni port se razlikuje po ponudi heroja, pošto je u ovoj verziji prisutno njih 10 – Bloodhound, Gibraltar, Lifeline, Wraith, Octane, Bangalore, Caustic, Mirage i Pathfinder, kao i novi heroj ekskluzivan za mobilne, dok će ostatak verovatno postepeno biti uvođen.

Od 4 mape, koliko ih trenutno ima u ponudi u Apex univerzumu, dve su prisutne u mobilnoj verziji – Kings Canyon, koji je za TDM i Arene, kao i World’s Edge koji je za Ranked. Ove dve mape imaju sve iste lokacije i pokazatelje retke opreme kao i u originalu.

Gejmplej. Apex Legends Mobile na početku nudi dve opcije za kontrole (layoute), kao i opciju za odabir u odnosu na način igre, 3 ili 4 prsta. Predefinisane kontrole nisu nešto od velike pomoći, te preporučujem da se poigravate i podesite sve kako vam odgovara i da to isprobate u trening modu. Mehanika igranja kao sama nije mnogo menjana – imaćete osećaj kao da igrate na PC-u, s tim što na raspolaganju imate i aim-assist koji uvek dobro dođe.

Ping sistem smo prvi put videli upravo u Apex Legends pre nego što je prešao na ostale igre, a on ne nedostaje ni u mobilnoj verziji. Možete upozoriti saigrače na neprijatelje, oružja, pakete, loot i slično, i to sa glasom heroja sa kojim igrate, kao u originalnoj verziji. Ovo je dosta zgodna stvar kada igrate na nekom javnom mestu ili (pst) na poslu.

Da se odaljimo od poređenja, jer Apex Legends Mobile ima da ponudi i nešto novo. Kao što sam pomenuo ranije, Fade je trenutno ekskluzivan za mobilnu verziju. On sa sobom nosi boostere i daje ubrzanje, dok mu Flashback daje sposobnost da se vrati “nekoliko koraka unazad”. Ultimate sposobnost na okolinu baca kavez, koji

vam omogućava da igrate dosta agresivno, što čini iskustvo dosta uzbudljivim, a i možete se izvući kada zagusti zahvaljujući osobinama koje nudi. Dalje, kod heroja novitet je progresija Legendi sa opcijom odabira loadouta i prilagođavanja perkova, finišera i sposobnosti. Dodatne moći se otključavaju tokenima i mogu se koristiti u Ranked mečevima.

Mimo problema sa kontrolama i slučajnim aktiviranjem Ultimate-a, drugih muka u igranju Apex Legends Mobile nema. Ako ste početnik spremite se da učite i da se prilagodite obiljem kontrola, a ukoliko ste Apex veteran, ne dajte da vas manjak sadržaja odbije jer ima i nekih noviteta, a i igra je dosta slična verzijama na PC-u i konzolama.

Autor: Milan Janković