Domaća Scena

INTERVJU: Nothke o razvojnom procesu Podvarka

Posted on

Pobednik ovogodišnjeg Play!Con indie takmičenja, Ivan ‘’Nothke’’ Notaroš, nam je u nedavnom razgovoru dao detaljniji uvid u razvoj Podvarka, njegovog pobedničkog projekta.

Play!Zine: Prošli put smo razgovarali o sistemima na čijim temeljima je izgrađen svet Podvarka. Razvoj kojeg sistema ti trenutno oduzima najviše vremena? Koji od sistema ti je bio najzabavniji za implementaciju?

Nothke: Trenutno radim na dijalozima između igrača i NPC-eva i oduzima mi neočekivano puno vremena. Nezgodno je jer ne samo što je potrebna sama logika oko razgovora, biranje “choiceva” ili čuvanju podataka o progresu dijaloga, nego je potreban i UI koji bi izgledao i radio dobro u igri tako da je u harmoniji sa ostalim interaktivnim elementima. U stvari, ono što je produžilo rad na ovom sistemu je to što sam ukapirao da ono kako sam ga prvo zamislio nije ispalo baš kao dobro rešenje, pa sam morao da prođem kroz nekoliko iteracija.

Verovatno mi je najzabavniji bio sistem punjenja flaša i kanistara tečnostima. Pošto sam hteo da nivo vode bude vidljiv na samom kanistru, pravio sam specijalne šejdere. Onda je i bilo logično implementirati da voda curi samo kada je otvor ispod nivoa tečnosti, a da se puni samo kada mlaz vode iz česme udara u otvor. Posle toga je bilo logično i implementirati da kada obrneš flašu naopačke u želji da naglo sipaš dobiješ onaj “klo klo klo” efekat. Tako da eto, bilo je zabavno igrati se i implementirati detalje koji su u neku ruku potpuno nebitni, ali koji doprinose užitku igre.

Play!Zine: Pošto planiraš da proširiš tim, koliko misliš da će biti teško da pronađeš odgovarajuće ljude za jedan vrlo specifičan projekat kao što je Podvarak?

Nothke: Kod nas ima dosta talentovanih programera i 3D modelera tako da verujem da će biti kandidata. Najvažnija je svakako odgovornost, snalažljivost i želja za učenjem, jer jednostavno svaki projekat donosi nešto svoje. U mom slučaju imam gomilu alata koje sam napravio kako bih lakše pravio igru, tako da bi svako ko bi radio na igri morao da nauči da ih koristi, a možda i napravi neke svoje kako bi optimizovao svoj workflow. Naravno bitno je i da je ta osoba zainteresovana i entuzijastična za samu tematiku igre, ali pošto se još nisam upustio u aktivno traženje ljudi, ne mogu da kažem koliko sam realan sa ovim zahtevima, sve zavisi od kandidata.

Za još intervjua sa domaće scene, posetite ovaj link.

Autor: Božidar Radovanović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version